LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 22. juli 2007 #1 Skrevet 22. juli 2007 http://www.abcnyheter.no/node/49384
cheni Skrevet 22. juli 2007 #2 Skrevet 22. juli 2007 At det er en uansvarlig ting å gjøre er helt klart, men å sparke noen som ligger nede...? De har vell fått straff nok i massevis... (
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 22. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. juli 2007 Tja...jeg ser det nesten som en selvfølge at slikt får følger, ikke bare psykisk for foreldrene, men også rettslig. Om jeg kaster ungen min ut vinduet i andre etg og han skader seg så bør jeg straffes. Lar jeg ungen være alene over lang tid bør jeg straffes.
Gjest Skrevet 22. juli 2007 #5 Skrevet 22. juli 2007 Dem har vel skjønt at dem aldri skulle gjort det og gjør det nok ikke igjen. Forhåpentligvis har vel resten av verden skjønt dette også, så syns vel ikke det er riktig at dem skal straffes noe mer nå.....
Gjest Skrevet 22. juli 2007 #6 Skrevet 22. juli 2007 Nå vil sikkert mange klikke på meg, men det skiter jeg oppi:-) Til pass for foreldrene hennes, er min mening! De BA om at noe slikt ville hende.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 22. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 22. juli 2007 Er faktisk enig med deg jeg Hufsemor! Og det med at de har fått straff nok? Om en man kjører i fylla og dreper et barn, er det straff nok at han må leve med at han er drapsmann? Jeg syns ikke det.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 22. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 22. juli 2007 Jo, men saken her var jo at ungene var ikke innelåst, og de hadde ikke sjekket til ungene på en time når de oppdaget at jenta var borte. Det kan ikke sammenlignes med å sitte hjemme, i eget hus, uten festlyder, resturantklinging, prat og skrål og med låste dører/oversikt over hvem som kommer og går.
Gjest Skrevet 22. juli 2007 #9 Skrevet 22. juli 2007 Åh, dem hadde ikke sjekka dem på 1 time altså? :/ Uff...... Ja nei... vet ikke ikke, tenker lissom på søskene til Maddie også, ikke bare bare å miste søstera så skal det bli sak mot foreldrene også... Og det har vel vært nok debatter her inne om folk som faktisk går fra barna sine på hotell rom med babycall i hånda eller forlater dem i bilene sine når dem handler. Jeg håper dem har lært noe av denne saken. Kan fort skje :/
Mamma`n til Jens Olliver Skrevet 22. juli 2007 #10 Skrevet 22. juli 2007 Når man drar til syden og typisk feriesteder, så får man altid beskjed om eller det ligger et skriv om at man skal låse inn verdisakene i safen i respesjonen eller om det er en egen på rommet. Hvorfor skulle man da legge det kjæreste man eier og har lett tilgjengelig for alle å en hver? De fleste låser nok inn alt av verdi papirer ol i en safe, men ungene ja dem kan bare ligge i rommet.. Kjenner flere par som har vært i syden og latt ungene være alene, og hun ene sa til meg etter den saken her at alt av verdisaker hadde dem trygt låst inn i resepsjonen... Hvorfor i alle dager lar man da ungene ligge alene. Nei dem fortjener virkelig straff sier jeg.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 22. juli 2007 Forfatter #11 Skrevet 22. juli 2007 Jeg fulgte med helt i starten, og det lille jeg fikk med meg sa at de hadde sjekket, og barna sov og var okei en time (55min) tidligere. Barna lå på et rom med enten verandadøren eller vinduet åpen (akkurat det husker jeg ikke), men rommet var ikke "forseglet" for å si det slik, det var enkelt å komme seg inn. Og det var to minutter gå fra restauranten til hotellrommet. Da mener faktisk jeg at det var langt værre enn bare uansvarlig å gå fra ungene. Jeg har, her hjeme, på min øde lille øy spurta opp til mamma (når hun var nyoperert) for å levere/hente noe på natta mens Guttongen sov. Det tar 4 minutter tur/retur. Alikevel har jeg hjertet i halsen og må rett inn og sjekke ham når jeg kommer hjem. Aldri i livet om jeg hadde lemnet han alene da i en time i et fremmed land!!! Bare noe så enkelt som brann: ingen andre enn deg som foreldre vill tenke på å berge barnet, og om man sitter et stykke unna er det langt fra sikkert at man når frem, får lov å komme inn, eller i det hele tat kommer seg frem i køen av folk som panisk strømmer motsatt vei. Svarte, dette ble langt. *må roe meg litt ned*
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 22. juli 2007 Forfatter #12 Skrevet 22. juli 2007 Nei, var vel ikke jeg som skrev akkurat det heller, men jeg skjønner tankegangen. Uansett mener jeg at det er såpass utenksomt og uansvarlig gjort at det fortjener sanksjoner, ikke bare etterpåklokskap.
Gjest Skrevet 22. juli 2007 #13 Skrevet 22. juli 2007 Dem sjekket barna hvert 15 min leste jeg nettop... Anyways, syns fremdeles ikke man skal straffe dem. Syns dem har fått den værste straffen dem kunne få ved at hun ble kidnappet.
Mammasin Skrevet 22. juli 2007 #14 Skrevet 22. juli 2007 Synes debatten har vært klar fra begynnelsen og det burde den også..usannsynelig tåpelig å etterlate barna alene Men noen straff i dette tilfelle synes jeg er hjerteskjærende. "Elsk meg når jeg fortjener det minst, det er da jeg trenger det mest" Vi som foreldre burde vise støtte og innrømme feil vi alle gjør som kunne ha gått riktig galt hadde noen valgt vårt barn.
Hot Midget ! Skrevet 22. juli 2007 #15 Skrevet 22. juli 2007 Ærlig talt!! Forstår dere hva som kan blir utfallet om foreldrene blir dømt for omsorgssvikt??? Ikke bare har dem mista Madeleine og straffer seg selv hver dag for det! Men, i tillegg, med en slik dom,- kan de risikere å miste omsorgen for sine to tvillinger! Å få en slik dom over seg er ikke bare,bare!! Ja,jeg synes det var 100% uforsvarlig og gå fra 3 små sovende barn, men synes dem har fått den værste straffen som kan tenkes allerede!! Gi dem masse hjelp og støtte, slik at de kan være sterke og ta seg av de to små som dem har igjen! Tviler på at de noensinne vil går fra barna sine igjen-for å si det sånn!
SuperGlad Skrevet 22. juli 2007 #16 Skrevet 22. juli 2007 de har faktisk begått omsorgssvikt, så hvorfor ikke bli straffet? De må leve hver dag i sitt liv med ønske om å skru tilbake tiden, men man kan faktisk ikke tenke at de har fått "nok straff". det som skjedde var et tragisk utfall av deres handlinger.
Gjest Skrevet 22. juli 2007 #17 Skrevet 22. juli 2007 Disse stakkars foreldrene vil aldri få tilbake livet sitt som det var, man kan tenke seg selv, det å miste et barn på denne kanskje værst tenkelige måten, livet ville være ødelagt på mange måter. Hvis de blir tiltalt ville det ikke ha noen annen hensikt enn å statuere et eksempel for andre foreldre, men hvilke foreldre vil vel ikke være mer redde nå for å miste barnet sitt slik, enn å bli tiltalt for omsorgssvikt? (Altså, tenker man "Jeg kan ikke gå fra barnet mitt, for da vil jeg kunne tiltales hvis h*n blir kidnappet" eller "Jeg vil ikke gå fra barnet mitt fordi jeg er redd for kidnapping"). Derfor mener jeg det er feil å tiltale dem, det tjener ingen.
Hot Midget ! Skrevet 22. juli 2007 #18 Skrevet 22. juli 2007 Jada,for all del..."straffe dem som straffes kan"...? Er det deres holdning? For all del..Men hva dere vil.....Jeg for min del synes dem har gjenomgått mer enn nok! Og ikke bare kjemper dem for å få tilbake Madeleine, dem prøver faktisk å hjelpe andre foreldre med å få tilbake sine små! I mine øyne er de gode foreldre(!!), men som har begått en stooooooor feil med katastrofale følger!! Men å få dem dømt for omsorgssvikt blir.. nei...Helt på tryne feil for min tankegang og holdninger.
melkekua™ Skrevet 22. juli 2007 #19 Skrevet 22. juli 2007 Hadde dette vært foreldre som ikke hadde fått så mye omtale i avisene så hadde vi gledelig sett at de fikk straffa de fortjente.....tror at vi har fått et for nært forhold til foreldrene gjennom media.
Gjest Skrevet 22. juli 2007 #20 Skrevet 22. juli 2007 Synes dere som sier "det var til pass for dem" er helt hjerterå. Har dere aldri gjort noe som dere i ettertid tenkte ikke var så lurt? Er ungene deres 100% sikker 24 timer i døgnet? Aldri brent seg på kaffe? Aldri vært alene noen sekunder mens dere dusjet, hentet post eller kjøpte brød når de var i bilen ute? Stakkars foreldre til Madeleine, de har fått en helt forferdelig skyldfølelse de alltid må leve med. Jeg sender dem ofte tanker med håp om at de en dag får svar slik at de slipper å leve i usikkerhet. Ingen burde dømme dem, de er vanlige mennesker som deg og meg, og man skal ikke kaste stein når man sitter i glasshus. Og uansett hvor mye man ønsker å beskytte sitt barn kommer det en dag eller en tid hvor de faktisk ikke er 110% beskyttet og i sikkerhet. Så la oss håpe at man slipper å møte "Det var til pass for deg"-holdning om noen ting skjer med våre barn.
Hot Midget ! Skrevet 22. juli 2007 #21 Skrevet 22. juli 2007 Du fikk sagt det på en veldig bra måte synes jeg Duracellpropellen!! Jeg syns det er helt feil av folk å sitte å dømme...Sitte der og være skikkelig ute etter å trykke foreldrene enda lengre ned enn de allerede er! Tenker INGEN på at de faktisk trenger støtte for å holde seg sterke for å være gode foreldre for de to små som dem har igjen?????
cherry coke Skrevet 22. juli 2007 #22 Skrevet 22. juli 2007 Det stod nettopp på nyhetene at de sjekka hvert 15 min. Men uansett, jeg synes det var utrolig uforsvarlig og tankeløst å gå fra barna sine. Men alvorlig talt! Disse foreldrene kommer til å slite for resten av livet!! De har fått straff nok! Ingen ønsker at slikt skal skje med barna sine....
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 22. juli 2007 #23 Skrevet 22. juli 2007 Hvis dem blir dømt for omsorgssvikt, og pga det mister omsorgen for de to barna dem har igjen. Vil jo det si at to barn til mister sine foreldre, og det vil være veldig urettferdig ovenfor dem.. Foreldrene kommer til å bearbeide seg selv så lenge dem lever for at dem gikk i fra dem. Og jeg syns utfallet er straff nok for dem. Jeg er sikker på at hvis man hadde spurt folk her inne og andre steder før dette skjedde, så kan det godt hende flere hadde sagt at dem kunne godt fra sine små på hotell rom eller lignende. Men når noe sånn skjer så åpner det opp øynene til mange.
Hot Midget ! Skrevet 22. juli 2007 #24 Skrevet 22. juli 2007 Kjenner jeg ble litt lettere i hodet nå etter å se flere mener det samme.. Følte jeg var den eneste! Ikke slå folk som allerede ligger nede. Forresten...Mitt barn sitter ikke i en kule som beskytter henne hele dagen. Gjør deres?? Vel, jeg beskytter henne så godt jeg kan, og hadde ikke gjort det samme for maddies sine foreldre! Men hun går i barnehage foreksempel...Derfra kan hun både stikke av og bli kidnappet av pedofile- uten at jeg har kontroll. Skremmede,men sant! Noen vil kanskje mene de ba om det selv, men hva med alt annet som kan skje?? Hva om barnet ditt løper ut i veien og blir påkjørt?? Skal du da,mens du er i sorg,- få høre fra alle andre hvilken uforsvarlig mor du var som ikke hadde lært barna om å ferdes i trafikken? Alt kan skje, og jeg er sikker på at madeleine sine foreldre både angrer og selv synes det var lite gjennomtenkt å gå fra barna sine. Men at de faktisk skjekket dem hver 15.min, viser jo faktisk at dem elsker barna sine og ville beskytte dem? Gjør det ikke??
Hot Midget ! Skrevet 22. juli 2007 #25 Skrevet 22. juli 2007 skulle selvfølgelig stå "hadde ikke gjort det samme SOM maddies foreldre"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå