Store My Skrevet 22. juli 2007 #26 Skrevet 22. juli 2007 Monajenten, du virker som en intelligent og fornuftig jente. Hva med å bli student? Da får du inntekt i form av studielån (jada, jeg vet at det må betales tilbake) og mulighet for en god, stabil inntekt på sikt. Fikk selv barn tidlig og har forsøkt å forsørge meg som frilanssanger, og vet at det er verken enkelt eller spesielt stabilt. Skjønner at du tenker på en inntekt nå mens minstemann er baby, men det går an å studere med små barn også, har selv gjort det. (Beklager hvis jeg tramper i baret her nå og bryr meg med saker jeg ikke har noe med, men du virker så oppegående at det ville være skikkelig bortkastet om du ikke skulle få brukt evnene dine på en ordentlig måte, og dertil tjene penger på det :-)
Twig Skrevet 22. juli 2007 #27 Skrevet 22. juli 2007 Monajentene har vel akkurat blitt ferdig med studiene? Hehe
Monajenten Skrevet 22. juli 2007 Forfatter #29 Skrevet 22. juli 2007 Hei Store My:) Takk for fine ord:) Har tenkt på å studere, men jeg har nettopp gått et år allmennfaglig påbygg på vgs, og fødte midt i skoleåret (januar.) Klarte likevel å fullføre, men jeg er SLITEN! Det var utrolig tungt selv om jeg var så til de grader motivert, og jeg ble helt utslitt av det. Det å skulle ta vare på to barn samtidig var stress. Vet selvsagt at det blir annerledes når man studerer noe man virkelig ønsker, og ikke kun for å få studiekompetanse. Men jeg aner ikke hva jeg vil studere. Syns det er så vanskelig. Er utdannet kjole og draktsyer fra videregående tidligere, og det er umulig å få jobb. Har lyst å starte for meg selv, men der kommer økonomien inn i bildet igjen. Har også fryktelig lyst å komme fram med musikken min, men det er i grunnen noe som mest sannsynlig bare forblir en drøm, for det nåløyet er nok for trangt for min del. Det å studere høres greit ut, hadde jeg bare visst hva:-( Jeg er en kreativ person og trenger i så fall noe kreativt å studere. Tenkte også på å ta spansk ved NKI, men igjen, det var de pengene...:-(
-Hengebuksvinet- Skrevet 22. juli 2007 #30 Skrevet 22. juli 2007 du er skolelei. Jeg studerte også da minsta ble født, og holdt på å få meg en ordentlig motivasjonsknekk på slutten. Når du studerer har du alltid noe hengende over deg, og i de værste eksamensperiodene føler man at man forsømmer både hjem og barn. Samtidig er det jo veldig fleksibelt og fint å studere, sånn at man lett kan ta en kort dag innimellom for å finne på morsomme ting med barna. Jeg la meg også til den vanen at jeg hentet barna tidlig, og heller var strukturert på å lese på morgenene før forelesningene. (Mine forelesninger begynte 10 - 11, og da var jo ikke det noe problem). Så jeg angrer ikke på at jeg studerte da barna var små. Og du vil nok gjerne oppleve at det er lettere overkommelig enn du tror å studere, når du er fokusert på studiene i stedet for å henge med på alt det fuktige sosiale.
Store My Skrevet 22. juli 2007 #31 Skrevet 22. juli 2007 Forstår GODT at du er sliten etter den kraftprestasjonen! Du sier du trenger noe kreativt å studere, altså er motivasjonen din til å gjøre noe du har lyst til større enn motivasjonen til bare å tjene masse penger (ellers ville jeg foreslått eiendomsmegler - kort utdannelse + godt betalt - hehe). Du har fra før av sømutdannelse og vil holde på med musikk - hva med å søke en lærerutdannelse der du kan spesialisere deg innen musikk og/eller forming? Det har dere faktisk i Bergen, du hadde antakelig ikke trengt å flytte på deg + at en slik utdannelse kan lede mange steder senere, du BEHØVER ikke nødvendigvis bli lærer (men det er selvfølgeig en fordel å ha en viss pedagogisk interesse). Bare et forslag, altså ;-) Hvis du vil studere spansk kan du legge inn det senere, ved universitetet, også bra å ha som undervisningskompetanse, men også til bruk i andre typer jobber. Har selv erfaring fra at det ene kan lede til det andre, og at ting ikke blir akkurat som man tenkte fra begynnelsen, men at det ordner seg likevel, og at spennende muligheter kan dukke opp. Det viktigste er å tørre å begynne et sted, tror jeg. Motivasjon kan du få underveis også :-)
Gjest Skrevet 22. juli 2007 #32 Skrevet 22. juli 2007 jobbe en kveld i uken og lørdag i matbutikk? eller annen butikk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå