Gå til innhold

Blir ikke komfortabel med at svigermor........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne var til ka-ping, den landet litt for langt ned...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stadfesting :) Bare en litt dårlig formulert sådan, hehe... Jeg ville reagert STERKT om noen putta fingrene i munnen på ungen min, ganske enkelt fordi det ikke er noe man gjør. Så det så :)

Skrevet

Ja, da så. Ble litt redd her en stund at du trodde jeg likte at folk puttet fingrene i munnen hennes... Leste gjennom det jeg skrev, og så at det kunne misforståes dersom man bare las fort.

Men min mor puttet faktisk fingrene oppi øynene hennes også en gang, når hun var ganske nyfødt. Da ble jeg sinna da. Hun puttet de jo ikke inn i øyet da, men skulle liksom tørke vekk noe søvn med fingrene.. Snakk om å legge opp til øyebetennelse da. Nei, da freste jeg, så hun har ikke gjort det stuntet igjen... :)

Skrevet

Jøss, det er drøyt altså! Vi har både jente og gutt og begge får akkurat likt.

Skrevet

hehehe :D nok en gang: jeg ville reagert akkurat likedan! Pille i øynene på nyfødt... da ville nok mamma fått revet litt kjeft etter seg ja :D hehe

Skrevet

Så et innlegg oppi her som jeg tror var myntet på meg.

Jeg mener ikke at det er feil av svigermor å nusse og kose på lillegutt. Sier absolutt ikke noe på det, men jeg liker det ikke av den enkle grunn at jeg nusser og koser så mye på han selv at jeg føler at jeg nusser og koser på svigermor hvis hun har vært der først:)

Og jeg vet at svigermor er like mye kjøtt og blod til gutten min som min mor, men hun er ikke av MITT kjøtt og blod. Derfor synes jeg det er ekkelt å måtte kose på svigermor-kysset baby:)

Jeg sier altså ikke noe på dette fordi jeg synes det er bra at hun elsker han, men jeg synes det er litt ekkelt allikevel:)

Skrevet

Ble mye jeg hadde lyst å svare på her nå=)

For det første er jeg heeelt enig med deg -mtg- og to gullgutter. Svigermora mi har en spesiell parfyme og lukt som jeg ikke helt takler, i alle fall ikke på gutten min. Bare hun har holdt han i 5 min så stinker klærne hans.... Da er det bare til å bytte eller holde han mye godt inn til meg slik at lukta mi kommer på han i stedenfor=)

Og når vi er feks i familiebesøk hos svigers og både tante, farmor og oldemor skal susse på gutten min (på kinnet osv) så synst jeg det blir ekkelt om jeg vil gi han e suss etterpå....

Så jeg er ikke så stor fan av at andre kysser på gutten min, men jeg sier ingenting så lenge det er på kinnet o.l. Men munnen er uaktuelt! De gjør ikke en gang jeg eller pappaen.

Skrevet

Jeg ser ikke problemer her. Både jeg, mannen min, våre søsken, min mor, svigermor og mange av mine venner koser og kysser gutten min på 10 mnd. Mange kysser han på munnen - so what? Han er en BABY. Man kysser ikke store barn på munnen, men med en baby er det jo helt naturlig. Hvis jeg geiper til gutten min så slikker han på tunga mi. Ekkelt? Jeg synes bare det er morsomt jeg. Det er jo mitt eget kjøtt og blod.

Skrevet

Jeg er ikke vant med sussing og klemming hjemmefra. Jeg ønsker bare å klemme mine HELT nærmeste. Som f.eks gubben, søsken, og de næreste vennene mine. Klemme pappa en skjelden gang. Slikt er ikke jeg vant med. Men gubben sin familie derimot er vandt med det. Og ALLE skulle liksom klemme meg nå vi tok avsked etter en middag eller noe. DET SYNTES JEG IKKE NOE OM. Mora og søstera klemmer fortsatt, mens broren og faren hans har skjønt det... Jeg syns fortsatt det ikke passer meg å klemme søstera om mora hans, men de tar alltid iniativ til det, og jeg tør ikke si i fra... Men jeg har faktisk aldri hatt noe i mot at de klemmer å susser på gutten min...

Skrevet

Vet ikke om alle fikk med seg det jeg skrev om oppveksten min? Ser ingen har kommentert det....

Jeg er 21 år og svigermor nærmere 60 (min mann er hennes atpåklatt), regner med generasjonsforskjellen har litt med det å gjøre. Hennes lukt og parfyme går vel greit.

Svigermødre som er med barnebarna hele tiden og susser litt på de er greit. Min svigermor som ser han et par ganger i måneden syntes jeg ikke noe om...Hun var på besøk på sykehuset også tok det to uker før hun tok initiativ igjen( og det var ikke for å skjerme meg)...

Hun er en fremmed dame for meg, tenker ikke på henne som hans kjøtt og blod,bare en fremmed....Tar tiden til hjelp og håper det kommer seg....

Ikke for å starte noe nytt drama, men når jeg ammer sitter hun å koser han på kinnet? Normalt? stresser littt med ammingen da han er stor og krever mer enn jeg har....Da setter jeg ikke pris på at hun sitter oppi meg og ser på. Liker heller ikke kroppen min og er ikke komfortabel med å vise henne brystene mine.....Tørr ikke si noe....jeg er veldig flau over disse tankene...godt å være anonym....og godt å få det ut...

Takk for svar

HI

Skrevet

Hei HI

Skjønner siste innlegget ditt ang. amming. Jeg er heller ikke typen som sitter og ammer "overalt". Når jeg ammer liker jeg at det er ro rundt meg og babyen, greit at pappa'n er i rommet osv, men ikke at svigermor eller hvem det nå måtte være sitter oppå oss og koser med gutten min under amming. Jeg er heller ikke komfortable med egen kropp osv...men uansett er denne tiden på dagen hvor vi ammer så personlig mellom meg og babyen og jeg blir provosert når noen forstyrrer med å forstyrre både baby og meg. De kan gjerne kose så mye de vil med baby før og etter amming, men ammetid er kosetid og spesiell tid mellom oss to. Tips: Si at: nå skal jeg amme, jeg setter meg på soverommet, kommer snart tilbake...kanskje hun tar hintet???

Skrevet

Liker heller ikke at svigers susser på babyen min...Lukten deres kommer på babyen min uansett om de susser eller ikke, er ikke det jeg reagerer på. Men kjenner meg igjen når en her på tråden sa at hun føler hun "susser på svigermor"....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...