Anonym bruker Skrevet 20. juli 2007 #1 Skrevet 20. juli 2007 kysser på sønnen min... Håar dårlig samvittiget for dette, og sier det ikke til mannen min. Vi har vært sammen en stund,,men involverte ikke familien hans i forholdet før vi planlagte barn, vi er lite sammen med de (ikke fordi vi ønsker det) men når vi er sammen så kysser svigermor gutten min en del ganger. Jeg syntes dette er rat å se på! Er dette bare meg??? Jeg ble misbrukt som barn av en eldre mann, lurer på om jeg syntes det er ekkelt med eldre folk og barn pga det.....hmm meninger?? signerer med anonym da det har en tendens til at man blir halshugget her inne og skjønner at innlegget mitt kan irritere noen....
-MtG- Skrevet 20. juli 2007 #2 Skrevet 20. juli 2007 Jeg synes også det ekkelt når svigermor gjør det, men det er greit når min mor gjør det:) Tror jeg er fordi jeg susser så mye på han selv at jeg synes det er ekkelt å "susse på svigermor". Hehe. Min mor er jo liksom familie og blod og det der.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2007 #3 Skrevet 20. juli 2007 Godt det ikke bare er meg. .. Jeg syntes desverre at det er litt ekkelt.....Dette er selvsagt noe jeg aldri kommer til å si høyt, bare tenker det i mitt stille sinn og skriver det her inne for å få det ut!!!
-MtG- Skrevet 20. juli 2007 #4 Skrevet 20. juli 2007 Har aldri sagt noe jeg heller. Jeg synes jo egentlig at det er helt greit og normalt at hun gjør det. det er jo tross alt barnebarnet hennes som hun er kjempeglad i! Men jeg synes også det er ekkelt. det blir liksom fullt av svigermor over hele han.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2007 #5 Skrevet 20. juli 2007 jeg synes ikke det er ekkelt når familien gjør det, men når venninna mi gjør det. hun har da ikke noe med å nusse jenta mi på munnen vel.. hva skal man si da? velger å ikke si noe jeg..
-MtG- Skrevet 20. juli 2007 #6 Skrevet 20. juli 2007 Var det på munnen også? Nei, det har jeg ikke vært borti. Har gjort det et par ganger selv ved et uhell, men ellers er det ingen som kysser lillegutt på munnen. Det tror jeg hadde vært enda mer ekkelt ja!
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2007 #7 Skrevet 20. juli 2007 Hvis noen som helst hadde sussa ungen min på munnen hadde jeg fått sjokk!!!!!!!!!!! Hadde hatt kjempe problemer med ikke å si noe. Vrir meg inni meg hvis noen putter en finger med negl inn i munnen selv om det bare nesten har skjedd en gang...Og hater når noen tar på tutten...Svigermor susser alle steder utenom munnen. HI
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2007 #8 Skrevet 20. juli 2007 jeg synes det er ekkelt å se på at svigermor kysser på mine barn. hun røyker og skal hele tiden ha kos og kysse ungene. min eldste er begynt å si ifra at han ikke vil, men da sier hun at hun skal belønne søskenbarna hans siden hun får kos av de!! jeg blir helt kvalm av å høre på henne, men tør ikke si noe... har ikke sagt noe til min mann enda... vet ikke om han i det hele tatt er klar over det.
meg & to små vampyrer Skrevet 20. juli 2007 #9 Skrevet 20. juli 2007 På munnen er ikke greit av noen syns jeg. Men kinna er ok:) På munnen kysser jeg kun min kjæreste mann:)
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2007 #10 Skrevet 21. juli 2007 Sååååå godt å høre at det er flere som føler det sånn altså! Jeg liker ikke at svigermor kysser på babyen min heller. Et nuss på kinnet innimellom har jeg ingen problemer med, men det blir så overdrevet HELE tiden. Hun synes han er så god å myk i ansiktet. Nei, jeg synes kyssing på babyen er forbeholdt foreldrene jeg! Jeg kommer nok til å ta det opp snart, for nå klarer jeg snart ikke å bite det i meg lengre.
Helene <3 Sarah Skrevet 21. juli 2007 #11 Skrevet 21. juli 2007 Litt er ok, men ikke heeele tiden.. Synes uansett det er værre at babyen lukter av parfymen hennes når hun har dullet.. Trenger jo ikke gni babyen inntil halsen med parfyme på?! Jeg har fått et klassisk svigermorproblem i løpet av de siste ukene *sukk*
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2007 #12 Skrevet 21. juli 2007 Husker før jeg fikk barn selv at jeg reagerte på at foreldre nusset barna på munnen. Og at de også ble lært å gi nuss når de ble litt eldre? Til alle liksom? Skjønte jeg ingenting av! Gjør jeg fortsatt ikke! Syns ikke noe om å nusse barn på munnen uansett! Men når det gjelder å nusse på bollekinn og nesetipp...syns jeg ikke det er så farlig. Babyen føler seg nok bare elsket:) Nå fikk jeg ikke helt tak i om det var på munnen? Om det var det, får du prøve å gi en mild tøyse-kommentar om at nusse munnen det får du vente med til du blir eldre gutten min;) Så kan jeg ikke la vær å reagere på det en sier her:Det er greit at min mamma gjør det, det er jo kjøtt og blod. Det er da faktisk svigermor også Det er rart så lite vi tåler av svigermor egentlig... For som en sa så godt her inne en gang: Det er faktisk hun som har oppdratt en så flott mann at du forelsket deg i ham;) Men joda, reagerer på svigermor selv av og til jeg. Og sånn vil det nok alltid være med svigermor;)
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #13 Skrevet 22. juli 2007 Hun susser ikke på munnen. da hadde jeg svimt av. men hodet får gjennomgå... Skammer meg litt for å tenke dette, hun har jo tross alt oppdratt den flotte mannen jeg elsker..... HI
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #14 Skrevet 22. juli 2007 Herregud...nå må dere ta dere sammen. Det er jo helt uskyldige greier. Greit at deres egne mødre gjør det, men ikke mannen deres mødre??? De er jo like mye kjøtt og blod til babyen som deres mødre!!!!!! Men hva er det hysteriet om absolutt IKKE å kysse babyen sin på munnen? Tror dere blander seksuelle ting i. Er dere også sånn som låser døra på badet når deres skal dusje...slik at når babyene deres blir litt eldre for all del ikke skal se dere nakne osv...??? REagerer bare på hvor stive og pripne dere er i forhold til familiemedlemmer. Hadde skjønt det hvis det var tilfeldige venner som holdt babyen deres osv...men en snill farmor som kysser barnebarnet sitt eks. på kinnet, pannen....ja, til og med på munnen. Men verst er det å om en av dere som...oj...glemte dere en gang...og kysset babyen din på munnen....Skulle tro du utsatte babyen din for incest slik du legger trykk på dette. Hilsen som HAR blitt mamma...og nyter at mormor og farmor elsker barnebarnet sitt og tør og får lov selfølgelig å elske babyen vår. og ja, får vel være anonym jeg og da...
mamma snart ;o) Skrevet 22. juli 2007 #15 Skrevet 22. juli 2007 Veldig så enig i med anonym 4.34. Er det ikke snakk om spontan kjærlighet til et lite barn fra farmor? Blir litt sjokka av dere mødre som ikke tør kysse deres egne bare... Hadde vel ikke likt det hvis det var tilfeldige venner også.. har ikke denne diskusjonen vært oppe før? Synes å huske det...nei, håper mitt barn får like mange som er glad i henne..
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #16 Skrevet 22. juli 2007 Jeg syns det er unaturlig at noen andre enn jeg og sambo kysser på barnet vårt. Om det er svigermor eller min mamma eller hvilke som helst andre. Liker det ikke, men sier ikke noe når noen gjør det. Barnet vokser vel opp og sier ifra selv etterhvert
selfangerkjerringa Skrevet 22. juli 2007 #17 Skrevet 22. juli 2007 Både mamma og svigermor klemmer masse på jentene mine - og det syns jeg er helt ok. Vi har også oppmuntret klemming og kosing, siden vi (i hvert fall jeg) er vant til dette som kjærlighetserklæringer i hverdagen gjennom oppveksten. Hvis vi f.eks er hos svigers og det er leggetid, sier jeg til 3-åringen at "skal bestemor få nattakos?" - ikke nuss. At både mamma og svigermor plaerer en smask i hodet på babyen min på 6mnd bryr meg egentlig ikke så mye, men kanskje fordi det er bare av og til. Hadde svigermor holdt på som HI sin ville jeg muligens reagert, men.... jeg lurer litt på om det er forskjell på jenter og gutter her? Jeg har to jenter og syns altså klem, kos og nuss egentlig er greit, men samtidig har jeg full forståelse for at HI reagerer når det er sønnen det er snakk om. Hva tror dere?
Sjonkel Rolf Skrevet 22. juli 2007 #18 Skrevet 22. juli 2007 Jeg har i alle fall ikke tenkt å halshugge deg... Jeg synes heller ikke noe om det. Nå har ikke jeg problem med at svigermor gjør det, men min mor gjør det, og jeg synes det er ekkelt. Jeg har prøvd å hinte litt, men hun tar ikke hinta, og synes det er litt ubehagelig å si det direkte til henne, for hun tar seg fort nær av ting. Så så lenge hun ikke kysser de på munnen, biter jeg meg i det. Men synes ikke noe om at andre kysser på mine barn, selv om det bare er på kinnet...
Sjonkel Rolf Skrevet 22. juli 2007 #19 Skrevet 22. juli 2007 Jeg synes forøvrig ikke det er noen forskjell på gutt eller jente. At de får masse kos og klem synes jeg er veldig bra. SElv er jeg ikke vant til det hjemmefra, men ønsker at mine barn skal bli det, men kyssing synes jeg ikke noe om. Akkurat like lite som jeg liker at folk putter fingre i munnen på babyen min. (Men det sier jeg ifra om, for det er liksom mer "akseptert" at fingre ikke har noe i munnen på en baby å gjøre)
Honningmelon Skrevet 22. juli 2007 #20 Skrevet 22. juli 2007 Hvorfor er det forskjell på jenter og gutter? Den skjønte jeg ikke helt...
selfangerkjerringa Skrevet 22. juli 2007 #21 Skrevet 22. juli 2007 sjonkel rolf: fingre har ingenting i babymunner å gjøre! honningmelon: det var det jeg spurte om ER det forskjell? og i tilfell hvorfor?
Honningmelon Skrevet 22. juli 2007 #22 Skrevet 22. juli 2007 Nei, jeg kan ikke se noen forskjell på gutter og jenter. Forstår liksom ikke hvorfor det skulle være det :-)
selfangerkjerringa Skrevet 22. juli 2007 #23 Skrevet 22. juli 2007 kjenner noen som gjør det faktisk. Der er det veldig sånn at jenta får nuss og kos fra foreldrene, mens gutten får beskjed om at "store gutter gråter ikke". - og det betyr IKKE at jeg er enig nei. Sier bare at jeg vet at det forekommer.
Leetha Skrevet 22. juli 2007 #24 Skrevet 22. juli 2007 Jeg synes det er greit at mamma gjør det, svigermor også hadde hun bare vært mer velstelt!! hun røyker, drikker kaffe, bruker en GRUSOM parfyme, og hun lukter sletts ikke godt. jeg må rundvaske både meg selv og ungene når jeg har vært der, for røyker inne også. hun er ustelt i seg selv også hun er kjempesnill og alt sånn, men liker rett og slett ikke kyssing på barna selv om de er kjøtt og blod. når gutten min var baby og gråt tok hun plutselig smokken hans og puttet den i munnen sin!!! for å putten den i hans DA sa jeg fra!! ellers er det jo litt vanskelig å si til hvem som helst at de ikke lukter godt da...
Sjonkel Rolf Skrevet 22. juli 2007 #25 Skrevet 22. juli 2007 Nei, det er jo akkurat det jeg sier, at fingre ikke har noe i en babymunn å gjøre! (Og det er mer akseptert at man sier ifra om sånt, folk blir vanligvis ikke like fornærmet om jeg sier ifra at de ikke får lov å putte fingrene inn i munnen hennes...) Enten misforsto du det jeg skrev, ellers bare stadfestet du det... =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå