Fishbone Skrevet 20. juli 2007 #26 Skrevet 20. juli 2007 Ved å gjøre slik du forlanger, ville de postansatte stått i fare for å få muntlig, eller skriftlig advarsel, og disse kvalifiserer til vurdering av deres stillinger. Med andre ord så kan postansatte risikere å miste jobben ved å følge enhver kundes lille vink for denne kunden påstår hun/hun alltid har rett. De skal ikke lete fordi... De skal ikke gjøre et unntak fordi... De skal ikke trakasseres til å gjøre unntak heller. Forresten, det er ikke alle kunder som er like viktige. Se det i øynene først som sist, for slik er det bare. Alle bedrifter har lov til å velge ut hvilke kunder de vil prioritere, og tro meg de prioriterer inntekstbringende. Forresten, utsagnet om "kunden har alltid rett" er et slagord som avviklet ikke lenger etter at det kom i bruk. Hvorfor? Fordi kunden ikke har rett...
Fishbone Skrevet 20. juli 2007 #27 Skrevet 20. juli 2007 Ja, sikkerhet er dumt... Hvorvidt en har konto, eller ektefelle har samme etternavn er ikke verdt noen verdens ting. Det er personen som skal legitemere seg som skal legitimere seg, sånn er det bare.
Trulte76 Skrevet 20. juli 2007 #28 Skrevet 20. juli 2007 jeg har hentet pakker på post i butikk her uten probelem uten hentelappen.. De finner det igjenn på dataen
Fishbone Skrevet 20. juli 2007 #29 Skrevet 20. juli 2007 Det skal ikke forevises legitimasjon ved henting av pakkepost der original hentelapp medbringes. Legitimasjonskravet gjelder bare for hentemeldinger sendt på sms, e-post eller i de tilfellene kunden har glemt hentelappen, men er i stand til å huske pakkenummeret. Dette er det også utarbeidet skriftlig reglement for.
*dum&deiLig*™ Skrevet 20. juli 2007 #30 Skrevet 20. juli 2007 Jadda, Fishbone, har skjønt det nå... Tenkte bare at siden jeg har prsonnr, fem kontoer og to banklån der, i tillegg til at dama vet godt hvem jeg er, at kanskje ikke leg var 100% nødvendig. Hun trengte å skrive av sikkerhetstallene på leg'et, derfor hun trengte leg. Jeg skjønne jo at det var min feil, og at dama kun gjør jobben sin. Uansett kjipt for meg, som måtte kjøre hjem (uten lappen) for å hente leg;-p
Fishbone Skrevet 20. juli 2007 #31 Skrevet 20. juli 2007 Det er forskjell på en liten post i butikk i distriktet og ved et hoved postkontor i de store byene. De finner ikke pakkene på datasystemet uten et pakkenummer, men hentelapper kan skrives ut fra samme datasystem.
*dum&deiLig*™ Skrevet 20. juli 2007 #32 Skrevet 20. juli 2007 Hadde original hentelapp, men måtte signere vedlegget. (var dekoder fra Canal Digital) Pleier nemlig ikke å måtte vise leg, derfor jeg ikke tenkte på å ta det med meg:-)
Fishbone Skrevet 20. juli 2007 #33 Skrevet 20. juli 2007 "Kunde er kjent" er ikke god nok dokumentasjon lenger. Legitimasjon er 100% nødvendig, og det er din plikt å legitimere deg, og ikke en postansatts plikt å tro på deg. Og kontoopplysninger oppbevares ikke ved det enkelte postkontor, og har så vidt jeg vet aldri blitt oppbevart ved det enkelte postkontor i nyere tid.
*dum&deiLig*™ Skrevet 20. juli 2007 #34 Skrevet 20. juli 2007 Høh? Var jo i Postbanken, klart de har kontoopplysningene mine der. Skjønner at "kunde kjent" ikke er godt nok.
meg & to små vampyrer Skrevet 20. juli 2007 #35 Skrevet 20. juli 2007 er posten forresten postbanken nå? Det var det ikke da jeg skulle snakke med de, da fikk jeg pent beskjed om at så dum jeg var som trodde posten og postbanken var det samme da?! Frekk var hun jeg snakka med. at hun ikke trodde jeg var mor til mitt barn hjalp jo ikke på, he he:)
Fishbone Skrevet 20. juli 2007 #36 Skrevet 20. juli 2007 For å klargjøre det, du snakker nok om en pakke med en id-kontrakt. Disse skal legitimeres siden det undertegnes en kontrakt som er bindende mellom avsender av pakken og deg, som er kunde hos avsender. Dette er ikke noe som Posten tar stilling til. Postens jobb er å sende pakken frem til deg og sørge for undertegning av kontrakt, og kreving av legitimasjon. En kontrakt er personlig, og kan kun underskrives av den som står oppført på kontrakten. Ingen kan inngå en kontrakt, eller undertegne en kontrakt på vegne av andre.
Fishbone Skrevet 20. juli 2007 #37 Skrevet 20. juli 2007 Jeg håper det var ironi Posten og Postbanken er jo ikke det samme:)
*dum&deiLig*™ Skrevet 20. juli 2007 #39 Skrevet 20. juli 2007 Det var ikke ironi, jeg var i Postbanken. Tydeligvis kombinert bank og postkontor;-p
LisaColli Skrevet 20. juli 2007 Forfatter #40 Skrevet 20. juli 2007 herregud, jeg var da ikke det minste sur mot de på posten, har verken rakket ned eller forpestet dagen dems. ta det litt rolig da, innrømmer jo at det er min egen feil. men jeg må da FOR FAEN få lov til å være forbanna om jeg vil! idiot!
LisaColli Skrevet 20. juli 2007 Forfatter #41 Skrevet 20. juli 2007 haha, jeg har da aldri prøvd å tvinge noen til å bryte loven..! spurte pent;) men det jeg da lurer på, er om dere har så god forståelse for butikkansatte og butikkens reglement når dere handler selv? for det er jammen mange sure kunder på jobben min som hisser seg opp for hver minste sak. jeg ble i det minste sur etterpå når de ikke så meg;)
melkekua™ Skrevet 20. juli 2007 #42 Skrevet 20. juli 2007 Vil ikke kalle det dårlig service, de har vel ikke lov egentlig å gi ut pakker uten lapp....kunne ha vært andre som prøvde å ta ut din pakke. Hvis du er godt kjent der og folka kjenner deg igjen så skjønner jeg deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå