LisaColli Skrevet 20. juli 2007 #1 Skrevet 20. juli 2007 jeg skulle hente en brevsending som ikke hadde fått plass i postkassa vår. men klarte jo selvfølgelig å glemme den hentelappen da. tenkte at de klarte å finne den alikevel, det har de gjort før. da jeg kom inn stod det to damer der og pratet, det var ingen andre kunder der, og de hadde ikke noe å gjøre. spør hun ene om hun kan finne pakken min selv om jeg glemte lappen. "nei, jeg må ha det nummeret, hvis ikke går det ikke". spurte om jeg fikk låne telefonen deres for å ringe sambo og få nr. "neeei, det kan du ikke.. men det er en telefonkiosk borti gata".. aaargh.. jaja, gikk dit da. brukte 40 kr på den automaten, den slukte pengene tvert det ble telefonsvar, og sambo fikk jeg ikke tak i. gikk tilbake, og spurte om hun ikke kunne være så snill å finne pakken alikevel (siden de fortsatt stod å prata uten en kunde i butikken) "NEI, det er så mye pakker der skjønner du" HELVETES dritkjerring.. måtte kjøre helt hjem for å hente den jævla lappen. dårlig service!!! hadde skjønt det om de hadde andre ting å gjøre liksom..grrr.. haha, dagens uinterresante utblåsning ;o)
1stor1liten =) Skrevet 20. juli 2007 #2 Skrevet 20. juli 2007 du må ha et kollinr for at de skal kunne finne din pakke.. trenger ikke være hentelappen,men nr. må du ha. kan ha forståelse for det, er jo et hav av pakker . posten ved meg kan finne et rekommanderet brev f.eks med bare navn,men fordi den bunken ikke er så stor å lete i
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 20. juli 2007 #4 Skrevet 20. juli 2007 Ikke jeg heller =) Går inn og finner den selv om de har problemer... Greit å bo på liten plass
LisaColli Skrevet 20. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 20. juli 2007 ja jeg skjønner det, men siden det var 2 stk på jobb med ingenting å gjøre, så synes jeg hun kunne tatt en kjapp titt. det skader ikke å være litt serviceinnstilt! da hadde hun i det minste prøvd! jobber i butikk selv, og jeg gjør alltid mitt ytterste for kunden. sånn det skal være!
Mrs. Bouquet Skrevet 20. juli 2007 #6 Skrevet 20. juli 2007 Må vel lese på pakkene uansett om de har kollinummeret eller ikke?
Ett_øyelokk.... Skrevet 20. juli 2007 #7 Skrevet 20. juli 2007 Jobber selv i posten(jobbet=har sagt opp) og jeg skal love deg at det er et hav med pkker på bakrommet. Du trenger ikke ha hentelapp, bare nummeret. Jeg forstår din frustrasjon, men tenk litt på dem som jobber der og da. De kan ha misforstått og trodd det var en pakkesending som har 22 sifre som kolli nr. og ikke mulig å lete igjennom. Syns ikke du er rettferdig i ordbruket ditt her.
Ett_øyelokk.... Skrevet 20. juli 2007 #8 Skrevet 20. juli 2007 nei, for de scanner inn nummeret på forskjellige hyller. Og lettere å lete på 1 hylle enn 20.
lisabet med gutt og jinte © Skrevet 20. juli 2007 #9 Skrevet 20. juli 2007 Enig med HI. En vanlig brevsending, som jeg forstod at det var, har jo ikke kollinr., og det er heller uvanlig at de ikke passer i postkassene, så de som jobber på posten burde lett finne ut hvilken som var din! Uansett om det så hadde vært verdens mest ugjenkjennelige pakke med det mest kronglete kollinummeret, burde de ha hjulpet deg likevel, synes nå jeg. Har jobbet i en ganske stor post i butikk selv noen år og vet at det går an å være litt serviceinnstilt...
LisaColli Skrevet 20. juli 2007 Forfatter #10 Skrevet 20. juli 2007 ponget mitt er vel kanskje at hun kunne vært litt mer ydmyk da. hun kunne gått ut på baksiden og tatt en røyk for min del, og kommet tilbake å sagt "nei dessverre, jeg fant den ikke".. hehe.. men når det står 2 stk og kakler bak disken, og sier at hun ikke gidder å se etter, da blir jeg litt sur. særlig siden jeg prøvde å få i det nummeret først også..
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 20. juli 2007 #11 Skrevet 20. juli 2007 Synes det var litt dårlig innstilling å bare stå der ja....
..idyll Skrevet 20. juli 2007 #12 Skrevet 20. juli 2007 Ærlig talt, det var du som hadde glemt lappen, det er ikke deres feil. Og de har ingen forpliktelser til å lete i høystakken for deg. At du i tillegg går tilbake og spør på nytt er jo helt på trynet....
Gjest Skrevet 20. juli 2007 #13 Skrevet 20. juli 2007 Dette innlegget oste av rettferdig harme. Bare synd at den ikke var rettferdig. Det er ikke damen bak kassen sin feil at du glemte lappen, hun kan ikke for din manglende evne til å følge en prosedyre (putt lappen i vesken, SÅ drar du og henter pakken) og at du ikke får låne telefonen til butikken hun jobber i har nok mer å gjøre med butikkens regler enn hennes trang til å tverte deg. Det er irrelevant at det for deg så ut som om de ikke hadde det travelt (hva vet du om det, du jobber ikke der), det er ikke butikkansattes plikt til å få det til å virke som om de jobber tilfelle ei sur og overpriviligert megge har lyst til å finne noe å henge seg opp i. De må bare sørge for at jobben blir gjort, at de får pause av og til, og at de klarer å leve på den magre lønna de får. Ekstraservice som å lete frem pakker kan man nok spørre om, men ta nå ett nei, kvinne! For meg som leste hva som skjedde virket du allerede som noen som prøvde å stjele en pakke ("glemt" hentelapp, ringe til samboer som ikke tar tlf, komme tilbake og mase litt mer...). Kanskje de ble skeptiske til deg, har du tenkt på det? Uansett hva som var problemet hadde det sikkert hjulpet med litt forståelse, fra deg som kunde og fra de som jobbet der du var, men den som ikke gir får heller ikke noen verdens ting. Til slutt vil jeg bare si at jeg glemmer hentelappen ofte, veldig ofte, men aldri har det hendt at jeg har fått det til å bli butikkdamens feil.
LisaColli Skrevet 20. juli 2007 Forfatter #14 Skrevet 20. juli 2007 det var jo fordi jeg ikke fikk i sambo, og ville spare med tiden det tok å kjøre tilbake. og de har faktisk en forpliktelse til å være serviceinnstilt til kundene sine!!! som sagt, hvis de hadde det travelt, ville jeg ikke reagert i det hele tatt!
RajaPia Skrevet 20. juli 2007 #15 Skrevet 20. juli 2007 Hos oss er nærmeste post på Mix-kiosken , og jeg har fått ut pakke uten lapp. Bor ikke akkurat midt i Oslo da. )
Hælledussen&guttaboyzzz! Skrevet 20. juli 2007 #16 Skrevet 20. juli 2007 Ja skjønner at de ikke kan lete i gjennom flere hundre brevsendinger jeg, de må se på hver eneste en....jeg jobber på kundeservice til posten og de har egentlig ikke lov til å lete opp pakker uten lapp og nr for da kommer du tilbake en annen gang kansje uten nr igjen og forventer det samme, og hvis de gjør det med flere så baller det seg på for det er mange som bare ringer og vil de skal lete men det skjønner ikke kundene. Så det er er det de har fått beskjed av fra ledelse osv.
*dum&deiLig*™ Skrevet 20. juli 2007 #17 Skrevet 20. juli 2007 Høh, jeg husket hentelappen, men hadde glemt legimitasjon... Måtte pent dra hjem å hente visakortet, selv om jeg har konto i posbanken og mannen min var med å kunne identifisere seg (vi har samme etternavn). Morro... Men min egen feil da.
LisaColli Skrevet 20. juli 2007 Forfatter #18 Skrevet 20. juli 2007 jo jeg VET at de ikke hadde noe å gjøre akkurat da, da jeg var innom 3 ganger, og alle gangene stod de der på samme plassen og skravlet, uten en eneste kunde i butikken. ja, det er min feil som glemte lappen. men hvordan kan jeg prøve å stjele min egen pakke når jeg viser legitimasjon??? det står jo mitt navn på pakken.. hvis jeg skulle hatt den innstillingen din der jeg jobber, hadde jeg fått sparken gitt.. kunden er viktigst, har du ikke lært det? ikke når man skal ha pause.. jeg skjønner at hun kanskje ikke hadde funnet pakken min, men hun kunne ha letet i et par minutter fordi..
LisaColli Skrevet 20. juli 2007 Forfatter #19 Skrevet 20. juli 2007 ja men de stod der uten noe å gjøre, jeg prøvde å få i nummeret, da synes jeg de kan gjøre et unntak. jeg var heller ikke sur mot dem, ble bare forbannet etterpå. jeg kan å oppføre meg, men må jo få lov til å bli irritert!
Hælledussen&guttaboyzzz! Skrevet 20. juli 2007 #20 Skrevet 20. juli 2007 ja da spørs det åssen sending du skulle hente da. Ved stor brevsending som ikke får plass i kassa trenger du ikke legitimasjon, men ved rekomandert, verdipost, pum, eller pakkepost så skal du vise leg. (vet at de er sløve med og kreve leg med pakkepost men...)
Hælledussen&guttaboyzzz! Skrevet 20. juli 2007 #21 Skrevet 20. juli 2007 Ja skjønner det. Men hadde du ringt kundeservice så hadde vi sagt nei også til og satt over hvis du lurte på om de kunne lete opp en pakke til deg. Det er sommerferie og det ligger masse ekstra slike store sendinger der nå for folk er på ferie og har ikke hentet.
Gjest Skrevet 20. juli 2007 #22 Skrevet 20. juli 2007 Her er tingen, dette er ikke min innstilling som kundebehandler, dette er min innstilling som kunde. Jeg jobber ikke med kundebehandling, men har gjort det i flere år og må si at det er noe alle som vil være en kunde bør prøve en dag. Folk som deg som ser feilen i andre før de gransker seg selv er det bare alt for mange av, og de forsøpler samfunnet med sine høylytte skrik om urettferdighet begått mot akkurat dem. Get over yourself, dra hjem og hent lappen, og gå videre med dagen din! Ikke noe ": ble FORBANNA på dama på posten i dag.." Ingen nedrakking på ansatte i en butikk der DU dret deg ut. Bare pust inn, pust ut og la det gå! Dette innlegget fikk deg til å virke: 1. glemsk 2. smålig 3. fariseisk I tillegg til dette kommer din manglende selvinnsikt som regelrett stråler med sitt fravær... Kunne du seriøst ikke ha brukt tiden din bedre? Ta et kurs i zen-buddhisme, masser tinningene, be legen om beroligende tabletter og hvis alt annet slår feil så bare hold kjeft. Det er ikke slikt du tror at det meste er andre sin feil, det er irrelevant hvem sin feil ting er. Hvis ubehagelige situasjoner oppstår så fiks dem, ikke bitch til verden at det var den andres feil alt sammen. Du høres ut som en to-åring.
Fishbone Skrevet 20. juli 2007 #24 Skrevet 20. juli 2007 Posten Norge AS har et skriftlig regelverk for hovordan brevpost og pakkepost skal behandles. Du ble behandlet akkurat slik reglementet sier klart fra at du skulle bli behandlet. Så enkelt er det. Ansatte skal ikke oppfordres eller tvinges til å bryte bedriftens lover, som igjen er basert på Norges lover. De skal ikke være serviceinnstilt på en måte som bryter med lovene i dette landet. Det skal det ikke forventes av noen som arbeider i serviceyrker, eller i andre yrker for den saks skyld. Forresten, er det noen som har dårlig kjenneskap til lover de postansatte skal forvalte, så er det butikkansatte
*dum&deiLig*™ Skrevet 20. juli 2007 #25 Skrevet 20. juli 2007 Skjønte jo det når jeg ikke fikk ut pakken;-p Men som sagt, bare min egen feil...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå