ramløsa- nok en gang Skrevet 21. juli 2007 #26 Skrevet 21. juli 2007 Hvorfor lese diskusjonen om du synes den er så triviell? Noe av poenget med dette stedet er vel å ta opp smått & stort. Er også litt lei av det alltid er noen som må bringe inn som argument at de andre er hormonelle. Kanskje det, men det er da heller ingen grunn til å ikke kunne ytre seg. Synes ingen var så veldig ille her mht høflighet- ikke verre enn en gjennomsnittlig tv-debatt med politikere i alle fall. Kunne vært morsomt om noen prøvde å stanse en slik diskusjon med å si at røkla var hormonell, forresten..
M&MH Skrevet 21. juli 2007 #27 Skrevet 21. juli 2007 Nei, det blir din mening selvfølgelig. Jeg syntes det var en del irrasjonelle mennesker her jeg da, og veldig mange høres hormonelle ut. Det er vi jo, derfor bare litt komisk. Tåler du ikke høre at vi er hormonelle når vi er gravide, sier det bare litt om deg. Jeg sa vel heller at diskusjonen gikk litt feil vei her, og jeg syntes det blir dumt når folk "beskylder" andre for å være urenslige om de barberer seg nedentil. For det er faktisk det det indirekte høres ut som. Og fortell meg, hvorfor skal jeg ikke få lese diskusjonen selv om jeg syntes den er så triviell? Det er vel opp til meg, og ikke deg. Har jeg ikke rett til å si ifra at jeg syntes mange av argumentene her var tåpelige da?...
ramløsa- nok en gang Skrevet 21. juli 2007 #28 Skrevet 21. juli 2007 Nei, den retten fratas du, med umiddelbar virkning! Hehe
gadiana- 1 dag på overtid Skrevet 21. juli 2007 #29 Skrevet 21. juli 2007 hei hei, heldighvis stor speil på badet og fikk barbert d her om dagen, d er lettere uten hår synes j, mer behagelig, men fikk ikke tatt d skikkelig, ble mye lettere m en gang hehe:)
Fødeklar_ja! Skrevet 21. juli 2007 #30 Skrevet 21. juli 2007 Barberer meg fortsatt jeg ja, prøver hvertfall så godt jeg kan ;p Det er snakk om for meg å føle meg vel, noe som jeg ikke gjør med masse hår på musa! Barberte meg ikke gjennom forrige svangerskap og så ut som en gjenngrodd grotte der når sønnen min var vel ute og jeg var "heala", så denne gangen barberer jeg meg ja
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2007 #32 Skrevet 21. juli 2007 Lille M, det er da vitterlig flere innlegg her som gjør det motsatte - gir de som ikke barberer seg en følelse av at dette er uhygienisk. Hvis vi først skal diskutere den saken. Les,da.
M&MH Skrevet 21. juli 2007 #33 Skrevet 21. juli 2007 kjære deg anonym, har jeg hentydet noe annet kanskje?? Brukte bare et av eksemplene her jeg. Har aldri sagt at det ikke går begge veier, har jeg vel??
kisso Skrevet 21. juli 2007 #34 Skrevet 21. juli 2007 Jeg bruker ladyshaver i blinde.... Den skjærer jeg meg ikke på. Blir ikke glattbarbert men føler meg hvertfall bedre;)
Tbgjente_Det ble ei lita tulle Skrevet 22. juli 2007 #35 Skrevet 22. juli 2007 Om en vil sitte med postkassa full av skjegg eller se ut som en nakenmus får da være opp til hver enkelt. Finnes nok av argumenter for både det ene og det andre, men spørsmålet var vel bare rett og slett om hvem som barberer seg/skal barbere seg nedentil før fødsel. Jeg har alltid barbert meg der nede av den enkle grunn at jeg synes det er behagelig....kanskje ikke like stilig når en får skjegg på musa...men er det noe mer naturlig at mennene har kjønnshår i ansiktet da? he he Noen liker ikke hår i maten, andre synes det er greit med tanntråd...så forskjellige er vi. Jeg kommer til å barbere meg før fødsel...enten selv eller om jeg må få mannen til å gjøre det...men det har ikke noe med at jeg skal føde å gjøre, bare gammel vane...om det er renslig/urenslig får så være, det er sånn jeg liker det.
Mammamor =) Skrevet 22. juli 2007 #36 Skrevet 22. juli 2007 sist gang barberte jeg meg helt glatt ca en måned før termin, og lot det så gro, sånn at jeg hadde "noe" under fødselen og det syntes jeg var veldig greit i hvertfall. kom plutselig på at da må jeg forte meg å gjøre det nå også, har nemlig bare 24 dager igjen!!! =) =) =) Til dere som får kløe og røde prikker, på kondomeriet har de en flaske som heter unirens. smør dette på området du har barbert så slipper du det. Har du klorhexidinsprit liggende (det vi desinfiserer navlen til baby med) kan man bruke det også, ha på bommulsdott og stryk lett over der du har barbert. bør jo selvfølgeli ikke komme "inn" på følsomme steder, men utenpå huden og i bikinilinjen å sånn er helt OK :-)
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #37 Skrevet 22. juli 2007 Vel, er selv velskolert og erfaren og jobber innenfor helsevesenet, og vet hva jeg snakker om. Så det er du ikke alene om å være. Vet om helsepersonell som faktisk anser intimbarbering som fordelsmessig. Er det ikke frekt av deg å kalle meg "vennen"? Og herme etter det jeg sier. "Har hørt" og "har hørt". Jeg har ingenting imot at folk er uenig med meg faglig, når de frambringer det på en høflig og saklig måte. Det gjorde ikke du. Hilsen fornærmet anonym.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå