Anonym bruker Skrevet 20. juli 2007 #1 Skrevet 20. juli 2007 Skal dere gjøre det før dere føder? eventuelt de som ikke får sambo til å gjøre det, hvordan får dere det til? noen tips? Er helt overgrodd der nede, å har lyst til å ta det vekk, men er i tvil,,, Hva gjør dere?
ennaH Skrevet 20. juli 2007 #2 Skrevet 20. juli 2007 Hjelpe meg, det gidder jeg da virkelig ikke! Hvorfor i alle dager skulle jeg det? Jeg ville følt det mye mer beklemmende å komme på fødestua og se ut som ei ribba kylling nedentil, enn å komme drassende med buskaset mitt.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2007 #4 Skrevet 20. juli 2007 Jeg fikk mannen min til å ta litt i dag.. Men ribber meg ikke! En dott igjen.. Deilig å ikke være helt overgrodd!;-)
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2007 #5 Skrevet 20. juli 2007 hei! jeg kommer til å barbere meg nedentil snart, må nok bruke et speil så eg ser noe der nede hehe.. jeg kommer til å ta det vekk fordi når du har født så blør du ganske mye etterpå å da er det ikke så kjekt å få masse blod på hårene langt oppover, barberte meg ikke sist gang å da måtte eg nesten dusja etter hvert toalett besøk fordi det satte seg så mye blod igjen i hårene.. så denne gangen har jeg lært..
Gjest Skrevet 20. juli 2007 #6 Skrevet 20. juli 2007 Jeg og var gjengrodd med en sånn berømmelig ragg, da jeg fikk se dette med egne øyne så syntes jeg det var et under at ungen fant veien ut i det hele tatt. Var skikkelig kvalmende så denne gangen har jeg stusset og småbarbert med hjelp av speil, ingen ribbet høne men heller ingen tanteragg, usj, grøss grøss. Var skikkelig dumt med så mye hår og renselse ja, lærte jeg også etter første omgang.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2007 #7 Skrevet 20. juli 2007 Ja, her skal de meste vekk før fødselen! Litt vanskelig å få med seg alt, men det verste er vekk! Orker ikke tanken på en overgrodd mus i forhold til renselsen. Hadde barbert meg før forrige fødsel, og var glad for det ja!
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2007 #8 Skrevet 20. juli 2007 Jeg kommer til å barbere vekk det verste, og så finklyppe resten:) Vil ikke være glattbarbert siden det kan klø og irretere når det vokser ut igjen. Det er ikke kjekt å ha i tillegg til "skadene" etter fødselen.
litakine og Theodor Skrevet 20. juli 2007 #9 Skrevet 20. juli 2007 jeg skal barbere,kunne ikke tenke meg å ha hår... mest med tanke på renselsen, men og litt min egen følelse - føler meg mye bedre når jeg er glatt
2. gangs Skrevet 21. juli 2007 #10 Skrevet 21. juli 2007 Alt skal vekk....er vant med at det er slik...prøvd å holde det slik hele svangerskapet....så hvorfor ikke når man føder og. Vil føle meg mest mulig komfortabel....og det hadde jeg ikke gjort med en sompmyr nedentil....fy så urenslig!!!! Men det er meg =)
*RutIetutt* Skrevet 21. juli 2007 #11 Skrevet 21. juli 2007 Nei, det skal jeg ikke. De har gått bort i fra at den som føder bør være barbert under fødselen - er mye bedre ift infeksjoner ol å ikke være barbert, både under fødselen og under svangerskapet.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2007 #12 Skrevet 21. juli 2007 Det skal jeg ikke. Hårene vi har der er der for å hindre dritt i å komme inn. Det som skal ut kommer uansett ut. Jeg pleier å klippe hårene litt kortere men har alltid noe hår for det er for meg mer renslig. Bikinilinjen får lov til å være i fred i år for det er så vanskelig å komme til, jeg går ikke i bikini, og det har en tendens til å klø når det vokser ut ..
li-li *mamabear* 15.08.07 Skrevet 21. juli 2007 #13 Skrevet 21. juli 2007 Jeg føler meg mest vel når jeg bare har ei velfrisert landingsstripe nedentil og det kommer jeg til å ha til fødselen også. Jeg har blitt ganske flink til å barbere meg i "blinde". Hihi. ) Buskas er ulekkert og unødvendig synes jeg. Går an å stelle seg litt der nede.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2007 #14 Skrevet 21. juli 2007 Jeg har allerede barbert meg i god tid før fødsel - har nemlig blitt så sensitiv i sv at jeg får røde nupper etter barbering og dette KLØR så sinnsykt. Så nå har jeg barbert og klødd meg ;o) så nå er det velfrisert men ikke glatt barbert for si det sånn... Har prøvd å stelle meg hele sv -ingen grunn til å forfalle helt...
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2007 #15 Skrevet 21. juli 2007 Har hørt at kjønnshår alikevel IKKE er der for å beskytte mot bakterier ol. Det er der for å spre/samle opp duft. Feromoner.....slik at man tiltrekker det motsatte kjønn. Tvert imot samles mer skitt og bakterier i kjønnshårene, har jeg hørt. Jeg barberer meg hver dag, alltid. Og skal gjøre det før fødsel også. Blir litt kipt når det vokser ut pga. sårhet der nede, men det er over på noen dager (har født før). Husk at for noen år siden var det ganske vanlig å BLI barbert før fødsel.....
Gjest Skrevet 21. juli 2007 #16 Skrevet 21. juli 2007 "Jeg har hørt..", "Jeg har hørt.." Hårene har ikke BARE den funksjonen, men det er ingen tvil blandt "de lærde" at hårene har en beskyttende funksjon! Kommer selv til å frisere slik jeg vanligvis gjør, dvs. barbere bikinilinja og klippe litt av resten, men noe glattbarbering kommer ikke på tale. Det er forresten, som det er med det meste, en grunn til at fødende ikke blir barberte lengre..! Jeg skjønner ikke helt hvorfor det er så om og gjøre å "klusse" så mye som mulig med slik kroppen faktisk er skapt ? Det har tatt tusenvis av år gjennom evolusjonen å skape en kropp slik vår er, hvorfor tror noen av dere da at dere vet bedre hva som er best for den ? "Tvert imot samles mer skitt og bakterier i kjønnshårene.." Hallo, da, vennen ! En vasker seg vel daglig ?!? Og det SKAL faktisk være en del bakterier der, som en nødvendig og naturlig del av vårt immunforsvar. En slags barriere. Hvis ikke, hadde det vært bare fritt fram for alskens ubehagelige og farlige bakterier. Men, for all del, en gjør som en selv vil.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2007 #17 Skrevet 21. juli 2007 Liten 007, vet du. Du er et utrolig ufint kvinnfolk! Når du sier sånt etter å ha lest innlegget JEG har skrevet. Har ikke du respekt for andres meninger, og at de ikke er av samme oppfatning som deg. Tipper de faktaen du frembringer også er bare er noe du har hørt. Tenk å bli så provosert over noe så simpelt som andres personlige mening om eget kjønnshår. Hallo! Lær deg litt respekt for andre enn deg selv. Makan til frekk kvinnemenneske tror jeg det er lenge siden jeg har truffet på 3.tri.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2007 #19 Skrevet 21. juli 2007 Enig, syns hun virker overbevisende, i motsetning il den fornærmede anonyme... tihi!
Mammapudding Skrevet 21. juli 2007 #20 Skrevet 21. juli 2007 Har barbert som normalt gjennom hele svangerskapet, kommer til å fortsette med det de 4-6 ukene jeg har igjen før jeg føder:)
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2007 #21 Skrevet 21. juli 2007 Det er riktig at hårene nedentil samler opp bakterier, eller - "fanger" opp er et bedre ord, for de forhindrer samtidig at bakteriene kommer inn i skjeden osv. Så hår nedentil er slik sett ikke uhygienisk, tvert imot. De sluttet å barbere ifbm fødsel fordi det viste seg at flere fikk infeksjon etter barbering. Dette ifølge forskning. Finnes sikkert linker på nettet, skal se om jeg finner noen.
Gjest Skrevet 21. juli 2007 #22 Skrevet 21. juli 2007 Jeg har vokset meg selv, igjennom hele svangerskapet, alt sammen, forann og bak. Har gjordt det i tre år, å har fått veldig teken på å gjøre det i blinde å ved hjelp av speil nå. Barbering varer jo ikke så lenge, men du kan jo gå til en hudpleier å få tatt brasiliansk, da trenger du jo bare å ta det en gang i mnd. Er utdannet hudpleier selv.
Gjest Skrevet 21. juli 2007 #23 Skrevet 21. juli 2007 Anonyme som svarte meg. Dersom du ble så provosert av mitt innlegg, sier vel det mer om deg enn meg. Hvorfor er det ufint av meg å fortelle "fordelene" med kjønnshår, men ikke ufint av deg å fortelle din mening, for ikke å nevne din kommentar etterpå ?? Mine fakta er ikke basert på tipping, men skolering og erfaring. Så når du møter folk i helsevesenet som forteller deg ting du kanskje ikke er enige i, da er de ufine, frekke og respektløse ? Hmm... Og hvorfor må du være anonym for å si det du tenker og mener ? Er det respektfullt, eller kanskje littegranne feigt ? Huff, teit kommentar fra deg, anonym. Og, ja, denne gangen var det kun min mening, ikke basert på noe annet ! (;
bamby Skrevet 21. juli 2007 #24 Skrevet 21. juli 2007 Mye synsing og stell her...men hehe er det noe krangle om, de som velger beholde håret støtter jo selvsagt teorien om at det er det riktige, mest renslige og omvendt! Jeg velger ta vekk alt håret fordi det trives jeg best med, gjort det i mange år, tar alt!!! føler meg mye renere og lekker da, kun en smakssak for min del, forfengeligheten lenge leve! hadde det vært direkte farlig fjerne hår hadde selvsagt helsevesen og leger opplyst om dette.......men det gjør de ei;)
M&MH Skrevet 21. juli 2007 #25 Skrevet 21. juli 2007 Enig, Bamby! her var det en hel del gjeng med hormonbomber må jeg si. At noen velger å barbere seg nedentil, og noen ikke, må jo være opp til en selv! Skjønner at folk kan bli litt irriterte når andre sier at "det burde du ikke gjøre, for det er ikke så renslig" osv. Det er faktisk ganske respektløst det.. sånne meninger kan man like så gjerne holde for seg selv. La folk få gjøre det de selv føler seg vel med, og slutt å diskuter og krangle om noe så utrolig irrasjonelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå