Gå til innhold

Prevensjon etter fødselen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, dette ble vanskelig...

når jeg tok p-sprøyten blødde jeg i tre måneder i strekk og fikk masse bivirkninger. ingen bivirkninger av plaster. piller bare glemmer jeg, donge vil ikke sambo bruke...

da står valget mellom kobberspiral, hoppe av i svingen + kondom på usikre dager og p-plaster... hm, hva skal man velge tro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er at det ikke gjør vondt å få satt den inn.

Statistikk viser at 1-2 kvinner av 100 vil kunne bli gravide med kobberspiral.

Ja, dersom du får en kjønnsykdom mens du bruker spiral, er det en sjanse for at denne får lettere tilgang til livmora di. På 70-tallet snakket man om at kvinner burde ha født barn først, slik at de ikke ville risikere å bli barnløse på grunn av infeksjonsfare ved bruk av kobberspiral. Men nå har hygienen i befolkningen bedret seg temmelig mye siden det! så noen generell infeksjonsfare blir det ikke lenger advart mot.

Les mer her:

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322050

Skrevet

ok, tusen takk=)

kjønnssykdommer blir det lite av, hverken jeg eller sambo har noe sykdommer. og om jeg skulle bli gravid før et år er det som sagt ingen krise, vi vil ha dem ganske tett uansett.

Skrevet

"p-plaster sitter man på huden ja. på magen, armen eller puppen tror jeg det er (jeg satt alltid på armen) så absorberes hormonene av huden og man skal liksom ikke bli gravid (selv om jeg ble det da...) veldig greit. man bytter bare plaster en gang i uka, og har en plasterfri uke hvis man vil etter tre uker med plaster. Sitter godt på og alt, aldri falt av hos meg

Sauen *blomkålen kommer 13/9*"

- Kommenterer på denne her nede, synligere :P Men.. Neeeeeei!!!! Man skal IKKE sette den på puppene! Det og kjønnsorganet er de plassene man absolutt ikke skal sette den! Måtte bare få det frem ^^ hehe.

Ellers kan man sette den hvor man vil. Så lenge det er hår fritt (så og si) og sår fritt. Jeg hadde min på låret, da var den ikke synlig for andre enn sambo. For plasteret er ikke mye pent :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...