Gjest Skrevet 20. juli 2007 #1 Skrevet 20. juli 2007 Uff, man må jo tenke på sånn også... og dette er vanskelig altså... noen som vil hjelpe å anbefale noe? Kriterier: -Vi tenkte å lage nr to etter ca 1 år, så bør ikke være noe som skal sitte inne i årevis -helst noe som ikke gjør det vanskelig å bli gravid etter slutt -Noe som ikke må taes hver dag, jeg er glemsk. -Tåler IKKE p-sprøyten! tusen takk for all hjelp!
Gjest Skrevet 20. juli 2007 #3 Skrevet 20. juli 2007 uff, nei da blir sambo skuffa... =P hehe, men det er jo veldig greit da =) sikkerheten på prevensjonen trenger ikke nødvendigvis være 100 % for det er ikke noe krise om jeg blir gravid relativt fort, så vi har vurdert kondom på usikre dager og ellers hoppe av i svingen...
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 20. juli 2007 #4 Skrevet 20. juli 2007 jeg regna med at du kom til å skrive det:=) Sambo hater også kondom, thii-- :=) så aner ikke hva vi skal gjøre etter fødselen... Har ikke foreløpig planer om en til med de første årene:) Har jo hørt om denne minipillen, men får jo så mye bivirkninger av de der dritt pillene... vanskelig det der:=)
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 20. juli 2007 #5 Skrevet 20. juli 2007 Lurer på en ting, går det ann å gå på p-sprøyten når du ammer??
Gjest Skrevet 20. juli 2007 #6 Skrevet 20. juli 2007 uff ja de der pillegreiene er ikke så greit. kanskje vi bare skal hoppe av i svingen og bruke donge under eggløsningen da... sååå mye enklere enn å styre på med piller og alt mulig rart... hehe så får nestemann komme hvis det skjer. ingen krise, vi skal ha tre uansett så kan like godt få de med en gang =)
C&B♥♀07+♂10♥ Lykkelig :) Skrevet 20. juli 2007 #7 Skrevet 20. juli 2007 hm..har lurt på dette selv jeg...blir sjuk av p-piller så det er ikke noe alternativ, og som dere sier over her også: kondom , da blir sambo skuffa..=) hm.... kanskje det kommer noen gode tips hvis man dytter litt på denne tråden? spiral og sånt har hørt det er litt forskjellig,men akkurat hvor lang tid man må regne for og bli gravid igjen og hvilken som er best har jeg ikke snøring på...noen andre??
Linda-Kristin=) Skrevet 20. juli 2007 #8 Skrevet 20. juli 2007 cerazette da? kan bruke den når man ammer! har allerede ordnet meg resept;)
Gjest Skrevet 20. juli 2007 #10 Skrevet 20. juli 2007 Hvorfor ikke bare bruke sånn p-ring eller hva det nå heter?
Mild, Marcus & Mille Skrevet 20. juli 2007 #11 Skrevet 20. juli 2007 Jeg har omtrent samme kriterier som deg og har funnet den perfekte: p-stav/hormonstav! Nå har jeg ikke testet den enda da, men har hørt mye bra Finnes to typer som varer i 3 eller 5 år. Men kan taes ut tidligere om det er ønskelig! Eggløsningen kommer vanligvis i gang etter kort tid etter man har fått fjernet implantatet, så (mest sannsynlig) null problem med å bli gravid! P-staven (på størrelse med en fyrstikk) settes inn av lege også er du beskyttet frem til du velger å fjerne den! Genialt!
Gjest Skrevet 20. juli 2007 #12 Skrevet 20. juli 2007 oj, den p-staven høres jo dritbra ut! kanskje skal prøve det da... ha den i i et års tid...
Tulletutta Skrevet 20. juli 2007 #13 Skrevet 20. juli 2007 Vil anbefale PFC. desse koster litt, og er ikkje 100% sikker men skal jo være det har ein sånn selv pga at eg toler ingen hormonell prevangsjon som eg har prøvd. Vart ikkje gravid når eg brukte den som prevangsjon, så var den veldig grei når vi prøvde å laga babyen. Men skal det være hormonelt må eg sei at p-stav eller vriker veldig greit. Her e ei nett side om PFC- http://www.buenaventura.no/pfc13.html
mammatil4gull Skrevet 20. juli 2007 #14 Skrevet 20. juli 2007 tenkt enten p-stav eller rettårlett søke om sterilisering .. dette er mitt 4 barn og sansynlig vis blir jeg alene så da er det bra men om jeg ike hadde skulle blitt alene så er det uansett bra for min del og flere barn skal jeg ikke ha .. dog synes det er veldig skummelt om en skal ta å sterilisere seg alt når babyen er nyfødt. hørt man kan få det gratis da tenker jo litt på om det skulle skje noe å ....
mammatil4gull Skrevet 20. juli 2007 #15 Skrevet 20. juli 2007 men for en termin dato... hihi på 30 års dagen min det jo hihi
~Simelisa & Marina~ Skrevet 20. juli 2007 #16 Skrevet 20. juli 2007 du kan jo prøve p-plasteret å da, jeg vill heller ha satset på det i stedet for p-staven jeg...har hørt mye dårlig om p-staven jeg...mye om vektoppgang og depresjoner m.m... Klem
Gjest Skrevet 20. juli 2007 #17 Skrevet 20. juli 2007 hehe p-plasteret er grunnen til at Anniken er i magen min... funka visst ikke så bra det =P hehe men fikk ingen plager av det og brukte det i et års tid før det svikta. kan ha vært min egen feil også. så kanskje bare fortsette med det...
Glajent@ med baby utenfo magen Skrevet 20. juli 2007 #18 Skrevet 20. juli 2007 Jeg gleder meg til jeg har vært gravid øg fødd, for da vil legene endelig gi meg spiral. Siden jeg ikke tåler hormoner er bare kobber som er et alternativ..
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 20. juli 2007 #19 Skrevet 20. juli 2007 Sauen: altid lurt på koss et sann p-plaster funke. E det et plaster en sette utpå huden? Også går det stoffer derfra og inn i kroppen eller? Føler meg litt blond der ja....
Gjest Skrevet 20. juli 2007 #20 Skrevet 20. juli 2007 p-plaster sitter man på huden ja. på magen, armen eller puppen tror jeg det er (jeg satt alltid på armen) så absorberes hormonene av huden og man skal liksom ikke bli gravid (selv om jeg ble det da...) veldig greit. man bytter bare plaster en gang i uka, og har en plasterfri uke hvis man vil etter tre uker med plaster. Sitter godt på og alt, aldri falt av hos meg.
Krøllefrøken Skrevet 20. juli 2007 #21 Skrevet 20. juli 2007 Jeg har hört en del negativt om p-stav. Har hört om flere, blant annet söstra til samboeren min, som hadde p-stav i 3 år. Brukte nesten 2 år på å bli gravid etter å ha fjernet den.. er jo ikke sikkert det er p-staven sin skyld, men har som sagt hört om flere som har slitt i ettertid.
ennaH Skrevet 20. juli 2007 #22 Skrevet 20. juli 2007 Dersom du ikke tåler p-sprøyte, høres det for meg ut som om du bør unngå andre hormonelt baserte prevensjonsmidler også. P-stav har jo samme type hormoner som p-sprøyta, hvis jeg ikke tar feil. Jeg anbefaler kobberspiral. kan settes inn åtte uker etter fødsel, tas lett ut igjen idet du bestemmer deg for å bli gravid igjen. Gjør det ikke vanskelig å bli gravid igjen, og sitter der inne uten at du trenger tenke på den. Verdens beste prevensjonsmiddel, spør du meg (jeg tåler nemlig INGEN hormonelt baserte prevensjonsmidler).
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 20. juli 2007 #23 Skrevet 20. juli 2007 er det noe negativt med kobber spiralen??? Hva kan gå "galt" liksom? Er det dyrt??
ennaH Skrevet 20. juli 2007 #24 Skrevet 20. juli 2007 Hos legen min koster det 325 kroner å få satt inn en kobberspiral. Den kan sitte der i flere år (tror det er en grense på fem år). Noen brukere opplever at de blør mer og lengre under menstruasjon med kobberspiral. Det gjelder slett ikke alle. Ikke meg, heldigvis :-) Jeg har fått satt inn kobberspiral to ganger. Begge gangene rapporterte sambo at han kjente trådene ved første gangs samleie etter innsetting. Da ble de bøyd til, og senere kjente hverken han eller jeg noe til den.
twoboys & a girl Skrevet 20. juli 2007 #25 Skrevet 20. juli 2007 Sist brukte jeg mini piller og i og med at de må tas til rett klokkeslett hver dag så brukte jeg kondom i tillegg! Han hadde måttet klage så mye som han ville, for jeg skulle ikke bli gravid! Begynte på vanlig p-piller etter ett år. Vurderer hormonspiral nå, slippe å huske de jævla pillene, kanskje slippe mensen. Men tenker at vis vi skal ha en til, vi sier begge nei nå, så må det skje om ikke alt for mange år. Dyrt å sette inn spiralen og dyrt å ta den ut. Kobber spiralen har jeg fått beskjed av flere å ligge unna pga infeksjon, ufrivillig graviditetog vondt å få satt den inn. Men alt er jo relativt, vis ingen ville ha brukt den hadde den vell ikke vært på markedet. Bra mange ting man må tenke på og velge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå