Gjest Skrevet 20. juli 2007 #26 Skrevet 20. juli 2007 Ja, det stemmer jo.... Det er jo fra de er 1 til 3 år..... Enda mindre penger brukt det jo.... ;o)
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 20. juli 2007 #27 Skrevet 20. juli 2007 Det første en trenger da er jo nok barnehageplasser! Er det ikke 5000 barn i barnehagekø i Oslo nå? Og det er bare de som faktisk har SØKT på barnehage!
Kamomille Skrevet 20. juli 2007 #28 Skrevet 20. juli 2007 klart de kan ta den bort hvis de vil det. det er jo politikerne som bestemmer hva pengene her i landet skal brukes til! Statsbudsjettet legges fram i oktober. Da forteller regjeringen hva de ønsker å bruke pengene på det neste året. Noen ting kan gjelde fra 0101, eller det kans gjelde fra senere på året - det er helt opp til hva stortinget vedtar! Denne regnjeringen ahr sagt at de vil ta bort kontantstøtten når de har full barnehagedekning. Så da gjelder det jo å se hvor mange plasser kommunene greier å framskaffe det neste halvåret!
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 20. juli 2007 #29 Skrevet 20. juli 2007 har forstått det slik at det kan bli vedtatt fra neste stortingsperiode. Jeg skal ha 50% kontantstøtte dette året iallefall.
Elipepsi Skrevet 20. juli 2007 #30 Skrevet 20. juli 2007 Hørte på en debatt på lokalradioen her jeg bor for et par uker siden. Da sa en representant for sp at de ville diskutere det nå fremover, men at de ikke ville ta noen avgjørelse på dette før landsmøtet i 2009, så det er neppe noen stor fare for at det vil skje før den tid. Slik forsto jeg det i allefall!
nickoline og supermann Skrevet 20. juli 2007 #31 Skrevet 20. juli 2007 Det gjør de nok ikke. Dessuten snuser jo AP på Samarbeid med KRF. Kontantstøtta er jo deres hjertebarn......... men hvorfor må du søke barnehageplass for det.... du får 3600 i kontantstøtte en barnehageplass koster 2700 pluss mat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå