Gå til innhold

Er det "annenrangs" å vente gutt ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser både her ine, og ellers at det liksom er ekstra stas å vente en jente.

Kjenner en som har fått kommentaren "stakkars deg, du blir bare farmor" da hun ventet gutten sin - etc.

Nå som jeg har en gutt fra før - hører jeg stadig at "får håpe dere får jenta nå da" - akkurat som det er DET vi har ventet på.

Jeg blir sinna og irritert, det er klart det er lov å ønske seg et spesielt kjønn, men å bli helt oppløst fordi man venter det motsatte av det man vil ha er for meg helt merkelig. (forstår det mer om man har 5 jenter og gjerne vil ha en gutt eller omvendt - men ikke om man har 1-2 barn fra før)

Selv aner jeg ikke om det er gutt eller jente vi venter - og skal heller ikke vite det. Selvfølgelig er det stas om vi får en jente - men det er ikke noe mindre stas om vi får en gutt til.

Selv gruer jeg meg litt til UL, for jeg er så redd det skal være noe feil med babyen - det hadde vært en grusom beskjed å få. Om det viser seg at den er frisk og fin blir jeg overlykkelig, og kan begynne å glede meg på ordentlig til å få en liten baby - uansett kjønn.

La nå det være hovedfokus på UL - noe annet blir helt feil mener jeg. Kjekt å vite ja - men ikke om verden faller i grus om det er motsatt kjønn av det man ønsker. Da har man litt feil fokus mener jeg. Det er tross alt et "sjangsespill" fra naturens side om det blir gutt eller jente - så om man setter i gang og lager barn, men kun ønsker det ene kjønnet - ja da burde man valgt andre metoder...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Martinmamma - vi venter nr 2!

Kjempe flott innlegg, jeg skriver under her :-)

Enkelte innlegg her inne, ang gutt/jente, har rett og slett provosert meg så mye at jeg ikke klarer å svare på dem en gang!

Skrevet

Kunne ikke vært mer enig.

Syns det er kjempe trist at noen blir kjempe lei seg og skuffet over å få en gutt. Det viktigste er jo at barnet er friskt. Alle som blir gravide vet jo at det er 50-50 sjanse for gutt eller jente.

Jeg skal på ul om en uke, jeg vil vite hva det blir, men vil aldri bli skuffet over hva det blir. Syns bare det blir mer kos å handle inn klær osv.

Skrevet

Flott skrevet!

Det som er viktig er at barnet er friskt og ikke hvilke kjønn det er.

Skrevet

Jeg tror ikke folk tenker sånn. Jeg har jente fra før og folk antar straks at jeg ønsker gutt.

Skrevet

SIGNERERER!!! knallbra innlegg! blir helt sjokka over enkelte her inne jeg....

Skrevet

Jeg synes det er litt rart at det fokuseres så mye påkjønn i likhetens samfunn Norge... I andre land er det jo kun gutt som gjelder og jenter som er annenrangs, som i u-land og Kina osv. Det er gutter som mest verdt og far blir stolt... men tenker man på videre familieformering og naturens virke er det jo jentene som er de viktige som kan bære frem barn. Tenk på husdyra, vi har jo stort sett bare 1-2 okser eller værer, men mange kviger og søyer!

Bare litt filosofi, jeg ønsker meg både jenter og gutter, det samme hva som kommer først eller om det bare kommer ett kjønn!

Skrevet

enig med HI!!

samme hva kjønn det blir bare barnet er friskt!!

Skrevet

Jeg er nok ganske enig med deg, jeg også.

Det er jo ikke "ulovlig" å ønske seg det ene eller det andre kjønnet på babyen, men det er underlig at så mange helst vil ha en jente. Burde det ikke være ca 50/50?

Hvis dette ønsket om en jente eller en gutt er så stort at man blir direkte trist hvis babyen viser seg å være det andre kjønnet synes jeg det blir litt rart. Har man vært veldig forberedt på en jente, så krever det selvfølgelig litt endring av innstilling hvis det viser seg å være en gutt, og det kan nok oppleves som en slags skuffelse. Men SÅ sørgelig er det da ikke?

Skrevet

Må si meg enig med HI.

Jeg blir også sjokkert og veldig provosert over noen innlegg,

kjenner det vrenger seg inni meg...

Alle burde være lykkelige over det mirakelet det faktisk er å vente et friskt og velskapt barn.

Skrevet

Fint innlegg:)

Jeg venter gutt og har bare fått positiv respons på det, men så har jo ikke vi noen fra før heller da.... Gleder meg SÅNN til å bli MAMMA!!!

Skrevet

Jeg vil gjerne har en gutt :)

Skrevet

Jeg er glad bare den er frisk og rask jeg, men jeg tror det er slik at for kommende mammaer er det litt ekstra stas med jente og for kommende pappaer er det litt ekstra stas med gutt. Min sambo vil ha en fotballspiller som Steven Gerrard og da kan det ikke bli jente for de har så dårlig spenst mener han. Haha! Før ønsket jeg meg litt jente, men både jeg og sambo blir fornøyde uansett hva det blir! Like stort om det blir proff fotballspiller som ol-mester i ridning ;) Høye forventinger må man ha :) neida...

Skrevet

Æ har følt nesten det samme, men omvendt faktisk. Fikk jente for nesten 3 år siden, og da fikk "alle" gutt og syns det var stor stas. Tenke da på kompisan tel samboer som liksom fikk "arvingen", skjønne?

Har ikkje personlig merka noe her inne, men trur man blir meget følsom for innlegg som omhandle jente, når man sjøl har gutt i magen og omvendt. Enig?

Æ e selfølgelig også helt likegyldig til hvilket kjønn babyen blir, så lenge alt e ok!

Hørte forresten ei som fortalte historie her inne. Etter de hadde vært på ultralyd, kom mannen tilbake på jobben og en (mannlig) kollega presterte å spørre om det blei gull- eller sølvmedalje????????? Altså gull=gutt sølv=jente.....................................................................................................................DA blei æ sjokkert.

Det e nokka av de styggester æ har hørt!!

Skrevet

Ja, det er da vel samme hvilket kjønn det blir vel??? I allefall for oss.. Bare babyen er frisk og i fin form.

Man kan liksom ikke ønske seg det ene eller det andre da.. slik er det bare ikke.. Man må jo bare ta imot det man får. De som blir skuffet fordi det er det ene eller det andre, de kan jammen meg takke seg selv. For alle vet at man ikke kan "bestemme" hva man får.

Skrevet

Heeeeeeelt enig!!!!!!!Hovedsaken må da være at det er et friskt barn man får se på ul.!!!!!

Skrevet

er helt enig med HI her altså!

har en gutt og hva neste blir har ikke noe å si bare alt er helt fint me den lille.

Skrevet

Helt enig med Martinmamma! Det eneste jeg ønsket å vite på ultralyden var om bebyen vår var frisk. Å det var han/hun. Så spurte vi om jordmor kunne fortelle oss om hvem det kunne bli. Noe hun ikke kunne helt sikkert. Men hun trodde det ble en liten gutt. Gleder meg uansett. Ser bare for meg det lille nurket i armene mine om ikke så altfor lenge.

Men jeg også har merket at andre rundt meg tenker heller mye på hva det blir enn om knøttet blir friskt. Det tar de liksom som en selvfølge at barnet er friskt... Men hva skjer om det ikke er det? Hva kommer til å skje da?

Jeg vet at jeg kommer til å ta en dag om gangen uansett hvem det er som kommer med storken til oss og om det skulle være større utfordringer enn planlagt. Får bare håpe på det beste.

Ps: Flott innlegg!

Skrevet

Var på ul i går å jordmor sa at vi barnet så kjempe bra ut og at det var en gutt. Så da har vi to gutter:o)

Skrevet

får to gutter jeg ;):D

Skrevet

jeg føler det da ikke sånn, jeg vente gutt selv og er overlykkelig:) spiller ingen rolle for meg hvilket kjønn det lille gullet mitt er....

Skrevet

signerer på denne martinmamma!

da vi skulle ha vår andre,var ALLE sikre på at nå kom jenta..for vi hadde jo trossalt allerede en gutt,så da er det nesten for gitt virker det som,at det skal bli en jente neste gang...vel nå er det ikke slik det fungerer,og ut her kom altså enda en liten gutt..kjempeglade var vi,passa utrolig bra siden det ble bare to år mellom han og storebror.

men ikke alle greide liksom glede seg skikkelig over dette,og kom med kommentarer som at "du ønska deg vel egentli ei jente" og "jaja,dere får prøve igjen da"

og lo nesten av meg da jeg sa at jeg i grunn syntes to gutter så tett var perfekt.

så blei jeg gravid igjen..og alle var i grunn over seg,at denne gangen MÅTTE det jo bare bli ei jente,og spurte om ikke det var det jeg og ønska meg mest,siden jeg hadde to gutter fra før..jeg svarte som sant er,at klart det hadde vært moro med ei jente,men at det viktigste for meg er at ungen er frisk og at dette blei siste ungen enten den er jente eller gutt..null forståelse for den..fikk jeg bare høre at "hahha,det er bare noe du sier fordi du synes at du ikke kan ønske deg jente"

nå har det seg slik at vi får nå engang ei jente denne gangen..men tre små gutter i passende aldersforskjell hadde ikke vært og forakte det heller da:o)

synes folk bør tenke over hva de sier jeg..er jo ikke alle som er så priviligerte at de kan få barn engang,og om de på mirakuløst vis likevel får det til,så er jo kjønnet det som spiller minst rolle!

Skrevet

Jepp enig md damene her,, men det kom jo fram i de andre innleggene åsså=) har en gutt på 7 år og kunne ikke tenke meg et liv uten gogutten min..... strevde lenge for å bli gravid igjenn..skal ha nå i desember så jeg er bare sjeleglad for å få barn uansett kjønn.. har kjent på kroppen hvordan det er å ønske noe så inderlig men har problemer med å bli gravid. Vi er alle heldige her som har den muligheten.. ikke alle som har det!! ønsker alle her friske og raske barn.. det er en gave ikke en selfølge....

Skrevet

Har vel stusset litt på noen innlegg vedrørende kjønn selv. Det er vel fordeler med gutter som det er med jenter! Ser ingen forskjell for min egen del. Eneste jeg selv kan tenke på er at jeg tror gutter kan være noe enklere i tenåringsperioden!!!! Bryr meg hvertfall ikke om det er gutt eller jente. blir glad uanset hva jeg får!

Skrevet

Undertegner! Vi har en gutt fra før, så sånn sett hadde det jo vært artig med ei jente denne gangen, men det viktigste er at fosteret ser ut til å være friskt uten store fysiske skader!

Hadde sterk magefølelse av gutt forrige gang, men ville ikke vite det på UL. Denne gangen har jeg på følelsen at det er jente, og jeg kommer til å spørre på UL i neste uke, men jeg blir ikke skuffet fordi om det skulle være en gutt! Kanskje kan de ikke se det heller!

Må innrømme at jeg spekulerte litt da jeg leste et innlegg om ei som ville ha ny UL fordi de ikke kunne se kjønnet; som om det er det viktigste med UL...

Jaja, det blir spennende å se hvordan det står til der inne uansett hvem som bor der!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...