Gå til innhold

syns dere dette er ok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

når mannen deres leverer barna til biomor. er det ok at han blir med inn og tar en kaffe og prater litt om vær og vind før han drar hjem til dere igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke?

Sambo her har sitti på verandaen å tatt seg en kaffe han, hun er også gift på nytt.

For min del gjør det ingenting om de gjør det, selv kan jeg også stå i tlf flere timer å prate med barnefar til mine barn, om barn og løst og ledige alt mulige ting.(før ting ble litt ugreit da,men en annen historie).

Vi hadde faktisk en liten diskusjon om dette, jeg og stemor til mine barn.

Vi hadde vært litt i tottene på hverdandre og pratet ikke, til slutt stod jeg på døra, plukket en høne med hun og sa at barna merker at vi ikke prater og jeg vet at barna har størst lojalitet til meg og derme vil barna støte hun bort, noe som ikke er greit. Så jeg sa til henne at vi burde komme på talefot når vi leverer barna slik at barna ser med egne øyne at vi ikke er bittere på hverandre.

OG tro meg når jeg sier, UANSETT hvor mye vi voksne tror vi holder følelser hemmelige for barna, er de så smarte at de merker stemningen.

Dette lettet stemningen for stemor til mine barn, hun er snill mot de, bryr seg om de selvom vi ikke alltid er enige, men hun fortjener ikke barn som snur ryggen fordi vi ikke er enige, dumme og sta.

Skrevet

Verken jeg eller min mann er interressert i å omgås ekser. Og det er heller ikke eksene våre interressert i.

Skrevet

Alt kommer jo ann på ,MEN jeg syntes at når barn er in i bilde og man har mulighet å kommunisere uten å krangle så er ikke det usunt for barnet.

Men vet at mange forhold ikke har muligheten til det og det syntes jeg er trist for barnet uansett alder.

Skrevet

Ja, det synes jeg er helt ok.

Ungene har godt av å se at foreldrene kan omgås som en slags venner, og jeg vet at jeg overhodet ikke har noen trussel hos biomor.

Skrevet

Men vi har tre fellesbarn, og vi ønsker ikke at de skal vokse opp med at eksene til foreldrene stikker innom, og drikker kaffe for å prate om vær og vind. Helt uaktuelt. Det er ikke bare særkullsbarna som skal tas hensyn til...

Skrevet

Selvfølgelig:) Og det gjør han da heldigvis ofte!

Men vi har et litt spesielt forhold, så jeg som stikker også ofte innom på en kaffe hos mamman til gutten...

Skrevet

Jeg skal være så ærlig å innrømme at jeg nok ikke hadde likt det, men at den lille biten med fornuft jeg har sier at det må jeg bare finne meg i.

Så jeg hadde ikke likt det, men jeg måtte ha godtatt det.

Hadde vi sammen levert og drukket kaffe hadde det vært mye greiere.

Vi kvinner er rare ;)

Skrevet

Jeg vil jo også si det at ingen barn har vondt av å omgås, alle barn i en familie har rett på å vite hvor man kommer fra.

Her hos oss så blir mine barn med stesønn min hjem, de har tilogmed sovet der.

Mine barn er også nysgjerrig på hvor stebroren dems bor og hvordan han har det.

Ingentin kan være bedre enn å ta hensyn til alle barn og klare å være på talefot.

Skrevet

Jeg synes faktisk det er en selvfølge at man skal kunne gjøre det. Ikke hver gang, men av og til. Min eks kommer alltid inn og prater når han henter eller leverer og jeg tar gjerne en kopp te hos ham ved overleveringer. Det opplever barnet vårt som positivt, jeg mener det er viktig at han erfarer at vi kan forholde oss til hverandre. Det nye barnet her og det nye barnet til eksen forholder seg også fint til det, det er bra for min lille å se hvor storebror drar og hvem pappa'n hans er. Tror verken kona til eksen eller min mann synes det er særlig vanskelig.

Skrevet

Jeg vil heller ikke tatt en kopp kaffe med min eks... aldri. ( Og er uten tvil sikker på, at det ville heller ikke mannen min likt).

Skrevet

Jeg mener at det i utgangspunktet er ok. Men føler det blir veldig problematisk når det som i vårt tilfelle er at hun ikke helt greier å komme over han, ogentlig vil fortsette, bare at det nå ikke går siden han har truffet meg og vi har stiftet familie sammen.

Det gir næring til forelskelsen, eller kjærligheten hennes, og om det ike gir henne et håp, eller et realistisk håp, så lever hun på det, hun strekker seg etter det, og så føler hun at han føler det samme, at det egentlig skulle vært dem.

Så hver gang det da bryter med dette, blir hun lei seg og gjerne litt umulig. og ting går på tverke igejn, samarbeidet blir surt en periode, før hun føler seg ovenpå igjen og da føler hun også at hun vinner over meg. Så blir det nedtur igjen også blir det bare rot.

Jeg vet om disse følelsene fordi hun har snakket med han om dette, det samme har hennes søster og hennes venninne som har tatt kontakt om utviding av håp og om han ikke kan vurdere å "komme hjem" som de sier.

Barna blir også dradd inn i dete, og håper og ting blir bare uryddig og vanskelig. Men om ting er helt greit og ordnet og alle er konfortable med ting, og følelser lagt bort, så er det jo greit nok. MEn det kan jo for flere av oss sette i sving følelser av negativ art som vi rett og slett ikke trenger. Tror det er relativt lite å vinne i forhold til hva det koster, om det er vanskelig for noen. Samme hvem det skulle være vanskelig for.

Skrevet

For meg er det helt naturlig at far går inn og prater litt med biomor når han leverer barna, jeg kan også bli med inn om jeg er med. Biomor kommer også ofte inn hit når hun leverer, da får man fortalt litt praktisk om hva barna har gjort i det siste og annet viktig og uviktig. Jeg ser at barna setter stor pris på dette, de blir glade, trygge og rolige av å se at alle deres omsorgspersoner kan omgås og prate normalt til hverandre. Om vi har noen problemer med biomor så tar vi det opp når barna ikke er tilstede.

Skrevet

men forstår at en ev stemor til min sønn hadde vært litt på vakt i begynnelsen. Og det behøver jo ikke å være inn å drikke kaffi hver gang, om du forstår. Selv er jeg veldig lite sjalu på stesønns mor, og er derfor åpen for at mannen min kan være med mor og barn både på ulike aktiviteter og på kaffibesøk. Men kjenner likevel at terskelen til tider kan være lav overfor å føle at mor blander seg i altfor mye.

Skrevet

jeg forstår at dette er veldig sårt for mange, stemaer. det er derfor jeg spør.

her er det for sårt enda tror jeg. men håper at det vil forandre seg etter vært. det hjelper kansje litt når jeg får kjæreste. da kan vi jo kansje drikke kaffe alle 4.

vet ikke, tiden får vise hva som vil skje. men jeg skal ihvertfall ikke gjøre noe for og ødlegge for de. derfor har jeg aldri bedt han inn.

Skrevet

Andre ekser kan man lett bli kvitt, men har man felles barn vil man alltid mått forholde seg til hverandre.

Jeg ville aldri begrenset kontakten mannen min har med sin eks, og er veldig glad for at han er voksen nok til å ha et godt forhold til eksen. Dette er jo et stort pluss for stesønnen min.

Skrevet

klarer ikke å se at det skulle ha noen betydning i denne sammenhengen. Barna vil jo uansett bli klar over at stedatteren din er borte mye av tiden, og at hun har en annen mor. Da må det jo være mye bedre at man kan omgås som voksne mennesker, enn at mor jager far fra døren? Eller?

Skrevet

Trodde du bare hadde stebarn og fellesbarn jeg, men da har jeg kanskje misforstått?

Om du ikke har barn med eksen din blir dette en veldig rar sammenligning, hvorfor skulle du da behøve å ha kontakt med han?

Skrevet

så kan det være opp til han å bestemme. Men ikke presset på han om du forstår. Kjekt for barnet at far stikker innom, sånn at han får vist han lekene hjemme hos deg også.

Selv har jeg aldri vært sjalu på biomor, og da blir jo alt mye enklere.

Skrevet

Nå er det den som skal ha gutten som henter her da. Men hun får da ofte en kopp kaffe hos oss mens hun venter på at barne tv skal bli ferdig, jeg er inne der og får kaffe og da må jo han og bare gjøre det. De har tross alt felles barn, men har begge nye partnere og flere barn. Men så ser jeg heller ingen "konkurranse" i henne da, så dumt det enn høres ut

• 2 uker senere...
Skrevet

mortilgunnar - når det fortsatt er litt sårt hos dere, er det mellom deg og faren eller deg og ny kjærste? Hvis det er mellom deg og ny kjærste (vet ikke hvorfor eller hvilken vei det går da..) så går det jo an at dere to treffes og snakker sammen? Den nye kjærsten vil jo ha mye kontakt med ditt barn, så det er jo fint å kjenne hverandre. Hun blir sikkert tryggere hun også hvis hun føler at du respekterer henne og deres forhold.

Jeg syns det er fint å ta en kaffe iblant når det passer sånn, men jeg kan tenke meg at jeg hadde blitt lei meg hvis moren ikke hadde hatt kjærste og ikke likte meg og min samboer tilbragte mye tid med kaffe og middag i huset til moren. Da hadde jeg kanskje følt at han savnet det som var. Eller hvis det var på bekostning av noe vi skulle gjøre sammen. Nå er det sånn at vi ofte leverer og henter sammen hos mor, vi er alle helt gode venner og tar gjerne en kaffe hvis det passer sånn. Ofte er det ikke tid til det, men vi prøver å få det til i blant. Tror nok barna iallfall er veldig glad for å se at vi alltid hilser, smiler og ofte klemmer når vi treffes.

Skrevet

det er vel litt sårt for alle tror jeg. ikke det at jeg og faren vil være sammen igjen eller noe sånt. det er ikke sånn sårt. vi prøver bare alle og finne ut av hva som er best for babyen uten og tråkke på noen tær.

hele historien er ganske inviklet. å det er ikke stemor sin skyld at ting er som de er. det går bare bedre og bedre mellom oss 3. så jeg ser lyst på fremtiden. vil bare ikke dytte på noe.

grunnen til at jeg spurte var egentlig mest pga anonyme inne på aleneforeldresiden som hyler vær gang en mamma ønsker og snakke mere med pappaen.

Skrevet

Det hadde jeg syntes ja, om han hadde hatt barn fra før. Jeg og min eks gjorde det vi, helt til nye dama flyttet inn, da bråstoppet det gitt.....Og da hører det med til historien at jeg hadde ny sambo først og han syntes det var supert at vi hadde et fint forhold. Men som sagt, det bråstoppet da;-)

Skrevet

Her i huset er det helt normalt og jeg syns det er koselig. Uansett om det er min ex eller min manns ex. En av våre ex'ers nye kjærester, ellers andre i våre ex'ers familie.

Ett nært og veldig vennskapelig forhold får vi ikke, men vi er på talefot og har ingen problemer med å ta en kaffe sammen, eller noen timer i samme hus med ungene.

Det er tross alt ikke en spade vi har lånt vi leverer fra oss. Disse ex'ene blir vi aldri kvitt, selv hvor mye enkelte skulle ønske det. Og jeg syns det er med disse små nyttige/unyttige samtalene over en kaffe en løser endel av uenighetene og spørsmålene en har til hverandre. Oppdragelsen til barnet skal bli nogenlunde lik i begge familier for at ungen skal ha mest mulig forutsigbarhet, og da må faktisk de voksne snakke sammen. Telefon gjør det fort for missforståelser og enda mere irritasjon eller ergrelse.

Ja, til kaffe og små samtaler i ny og ne. Her er alltid de som henter innom en liten tur. Og vi er innom når vi henter ungene hos de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...