Candi Skrevet 19. juli 2007 #26 Skrevet 19. juli 2007 Kan trøste deg med at det absolutt ikke gjørt vondt. Mange tror det er en lang nål, men husk at de stikker uten spiss på en halv mm ut fra et plastrør. Spissen trekkes inn i plastrøret med en gang den er gjennom huden og åra ( tar ikke et sekund en gang). De som setter inn kanyle på føden jobber ved labben og bommer ikke 1/100 engang. Dette kan de:-) Håper det var litt til hjelp. Lykke til.... Jeg glemte å si at jeg gruer meg mest til "kneppet" når vannet går, for det har man ikke kontroll over:-) VET DET ER EN BAGGATELL:-)
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 19. juli 2007 #27 Skrevet 19. juli 2007 Gruer meg egentlig ikke for smertene, jeg. Vet det hoeres litt rart ut. Det jeg gruer meg mest for er: -Aa ligge der blottlagt foran hele verden. Det staar i oenskebrevet mitt at jeg oensker aa vaere dekket til saa mye som mulig. Skjoenner jo at jordmor/lege maa ha innsyn, men hvorfor man skal ligge der splitter naken ser jeg ingen grunn til. Sorry altsaa, men der er jeg bare ikke "norsk." Og ja--jeg vet at folk sier at man ikke bryr seg om det naar foedselen er igang, men det tror jeg ikke noe paa. Mannen min har faatt beskjed om aa passe litt paa og fortelle dem hva jeg oensker dersom det blir for uanstendig. :-) -Aa revne. Vil heller det enn aa klippes, men ja...det gruer jeg for..eller mest syinga etterpaa.
Candi Skrevet 19. juli 2007 #28 Skrevet 19. juli 2007 Dette har jeg også prøvd:-) Epidural under fødselen kjennes omtrent som en knort:-) Du er bare så glad for at du får hjelp og trøsten er at himmelriket venter når den begynner å virke. Helt fantastisk:-)
aanonym Skrevet 19. juli 2007 #29 Skrevet 19. juli 2007 Skal føde ved hjelp av keisersnitt. Jeg gruer meg til kateter og til å ligge på ryggen. Jeg håper jeg slipper narkose, for i så fall gruer jeg meg til det.
monna26 Skrevet 19. juli 2007 #30 Skrevet 19. juli 2007 gruer meg vel ikke men er litt engstelig for at ting skal ta lenger tid og gjøre mer vondt enn med første. da gikk alt egentlig som en dans på roser uten noen annen form for smertelindring enn badekar.. sying er litt rart men man blir bedøvd med en krem og kjenner det ikke. er andre ting etterpå som opptar man mer uansett går alt som forrige gang, blir det en drøm
kaur *har født!* Skrevet 19. juli 2007 #31 Skrevet 19. juli 2007 Har aldri satt inn noe kateter etter at jeg har født. Man må bare presse seg til å tisse... Tror ikke det er vanlig å måtte sette inn det. Jeg for min del er redd for åpningsriene. Jeg er redd for at de finner ut at jeg må ha drypp for å få fart på riene, for da blir det så intenst vondt. Og så er jeg redd for at jeg ikke skal få epidural dersom det blir veldig vondt.
Lille Trille 2015 Skrevet 19. juli 2007 #32 Skrevet 19. juli 2007 Foreløpig gruer jeg meg ikke til noe annet enn at jeg overhodet ikke føler meg bekvemt med å skulle ligge der til "allmenn innsyn" - vil ha færrest mulig folk til stede under fødselen, og vil være mest mulig tildekket slik at jeg føler at jeg iallfall har litt klær på meg... Går jo knapt rundt i bare undertøy hjemme, og her skal jeg da ligge så godt som naken mens folk kikker opp i underlivet mitt.... Vil også ha klyster hvis jeg får tilbud om det - slik at det ikke kommer noe særlig den veien i fra under fødsel. Ellers vet jeg vel ikke hva jeg går til som førstegangsfødende, og ingen vet hvordan fødselen kommer til å foreløpe seg før den er der, så jeg har egentlig ikke så mye tanker rundt selve fødselen...håper bare det skjer raskt og helst 2 uker før termin enn 2 uker etter termin;) Er 33+2 i dag:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå