Hilsen Aud Skrevet 18. juli 2007 #1 Skrevet 18. juli 2007 Jeg mener ikke at dette skal bli en tråd der vi skremmer hverandre, men kanskje vi kan dele litt tanker om det som gjør oss litt nervøse? Vi har alle våre ulike issues, og kanskje det kan være greit å se at andre også tenker på det samme. Eller kanskje noen har noen beroligende ord? Jeg gruer meg i alle fall for to ting, å få satt kanyle i hånda og for å bli katerisert. Sikkert "Piece og cake" for de fleste andre, men jeg har tydeligvis mer angst for store sprøyter som stikkes i ømfindtlige områder fremfor f.eks klipping og sånt som jeg mistenke mange å være engstlig for. Hva er du engstelig for?
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 18. juli 2007 #2 Skrevet 18. juli 2007 jeg gruer meg til evnt sying etterpå... Hater nåler og stikk... Så tviler for at jeg kommer til å ville ha epidural.. hehe... Og for å ikke snakke om klipping... wæææ. folk kans i hva de vil om a en ikke kjenner noe. Yeah right...
Gjest Ut på tur Skrevet 18. juli 2007 #3 Skrevet 18. juli 2007 Dersom du ikke har satt kanyle før Happy så kan jeg fortelle deg at det ikke er veldig vondt. Og du behøver ikke se på når de stikker den inn... eller før de stikker den inn for den saks skyld Jeg gruer meg mest til at mannen min kanskje besvimer.. Han gjør det av og til, men jeg har aldri sett det..
lengter daler ned i skjul... Skrevet 18. juli 2007 #4 Skrevet 18. juli 2007 jeg gruer meg mest til smertene, riene og å presse ut ungen!
liin Skrevet 18. juli 2007 #5 Skrevet 18. juli 2007 Hei, jeg husker ved den forrige fødselen var jeg veldig bekymret for klipping/revning. Jeg revnet, men kan ikke huske at jeg kjente noe. Det var jo på slutten, og jeg var nok mer opptatt av å bli ferdig. Jeg var også litt opptatt av om jeg kom til å overleve... : ) Ang katerisering, ble jeg det også. Det kjentes som et lite stikk, nesten verre å ta blodprøve. Detskjer så mye "der nede", at det er nok verre å tenke på hva som skal skje/skjer enn det er å oppleve det mens det pågår. Denne gangen er jeg mer opptatt av å tenke på hva som kan gå galt. Sist var det ingen store ting utenom boka, så nå tenker jeg at det kan jo bli annerledes denne gangen. Men vi vet jo ikke hvordan det blir, så det er jo ingen hjelp i å lure for mye, heller.Det går jo sikkert bra.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2007 #6 Skrevet 18. juli 2007 Hehe, har hverken fått satt kanyle eller kateter før, sikkert derfor jeg gruer meg sånn for det. Innbiller meg at det skal være veldig vondt. Heldigvis kan det bare bli en positiv reaksjon siden jeg allerede har overbevist meg selv om at det skal gjøre så himmla vondt Har innerst inne en hemmelig plan om å klare hele fødselen uten noen form for stikking, he he...
Hilsen Aud Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 18. juli 2007 huffda, mente ikke å være anonym!!
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2007 #8 Skrevet 18. juli 2007 Jeg gruer meg til at legen skal stikke en fing opp i 2'ern for å kontrollere at han har sydd riktig....
goldenticket *BLITT MAMMA* Skrevet 18. juli 2007 #9 Skrevet 18. juli 2007 Jeg gruer meg mest til eventuellt å sette epiduralen...innbiller meg at dette gjør jævlig vondt, men det er jo en grunn til at "alle" vil ha den... Også til eventullt å bli klippt, må de klippe meg skal ikke jegvite om det og jeg skal iallefall ikke se den saksa..! Ellers så tror jeg at jeg må ta ting som de kommer, men som dere over er jeg også livredd for stikk osv!!
Gjest Ut på tur Skrevet 18. juli 2007 #10 Skrevet 18. juli 2007 Du har sikkert tatt et par blodprøver i fobindelse med svangerskapet Happy*81 og det gikk kanskje greit eller? :) Du kommer helt sikkert til å tåle det nå også Vi er jo ikke mannfolk heller da...
SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 18. juli 2007 #11 Skrevet 18. juli 2007 Det eneste jeg egentlig er engstelig for er at babyen ikke skal vaere frisk. Ikke at det er noen grunn til at hun ikke skulle vaere det. Men det er alltid en liten sjanse for at noe kan vaere galt, og DET skremmer meg litt. Resten tar jeg veldig "som det kommer". Tror helt sikkert foedselen blir en smertefull affaere, men ogsaa en sterk og uforglemmelig vakker opplevelse!
♥Rime♥ Skrevet 18. juli 2007 #12 Skrevet 18. juli 2007 Jeg gruer meg til å presse barnet ut. Er det jeg har syntes var vondest begge gangene før. Riene,stikking,revning osv gruer jeg meg ikke til Men skal FORLANGE epidural da, hehe.
Gjest Skrevet 18. juli 2007 #13 Skrevet 18. juli 2007 pressriene,au..d var vondt sist,riene overlever jeg,men pressriene,snufs.. men så kommer jo det beste på jord etterpå da,når babyen blir lagt opp:)
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2007 #14 Skrevet 18. juli 2007 Jeg er mest spent på hvordan det hele kjennes jeg. Hvordan kjennes en rie ut? Skjønner jeg at det er rier, når de begynner hjemme?
moklatt 9 dager til termin Skrevet 18. juli 2007 #15 Skrevet 18. juli 2007 Gruer meg mest til hodet står i åpningen.Fikk en intens sviende følelse og følte at nå er jeg ødelagt for ever og alltid...(noe jeg selvfølgelig ikke ble da)
LilleTrolle Skrevet 18. juli 2007 #16 Skrevet 18. juli 2007 Føler meg så forfengelig som sier dette, men jeg gruer meg nesten mest til å ligge så blottlagt foran jordmor og sykepleiere/leger... er ikke fortrolig med at alle og enhver skal se meg naken. Er jo klar over at det er jobben deres, og at de ser en haug av halvnakne damer hele tiden, men likevel. Og så gruer jeg meg til sambos reaksjoner på ting, han er elendig til å trøste/støtte meg når det er noe galt eller jeg har vondt, så jeg frykter at han kommer til å psyke meg ut under fødsel. Men jeg har skrevet i fødselsbrevet at jeg forbeholder meg retten til å jage sambo ut av fødestua om jeg måtte ønske det, så det går vel bra det også. Kan ikke si at jeg ser frem til smertene, heller, men jeg tror det blir litt godt å få kommet i gang også.
gadiana- 1 dag på overtid Skrevet 18. juli 2007 #17 Skrevet 18. juli 2007 hei hei, j gruer m mest til smertene og at d kan gå galt m barnet underveis, selv om j vet at d er normalsvang og alt har gått bra hittil, men men ut skal hun jo så håpe på d beste:) lykke til alle sammen:)
Coolbela Skrevet 18. juli 2007 #18 Skrevet 18. juli 2007 Gruer meg til smertene under åpningsfasen. Og gruer meg til å føde alene da jeg ikke har lyst til å ha samboer der fordi forholdet vårt knirker, og han skal ikke få ha gleden av å se meg ligge der å ha det vondt.
2store1liten-kanskje en til.. Skrevet 18. juli 2007 #19 Skrevet 18. juli 2007 Gruer meg til riene blir så sterke og tette at jeg mister kontroll og ikke vet hva jeg skal gjøre - og til pressriene som er vanvittig vonde!!! Synes det var grusomt å være fanget i smertene uten å kunne gjøre noe. Men er jo 3. gang, så vet det er veldig verdt det når babyen er ute;-))
Pinny og lillegutt Skrevet 19. juli 2007 #20 Skrevet 19. juli 2007 Heh.. kan høres snodig ut.. men det eneste jeg egentlig gruer meg til er å evt bæsje på meg :S Smerter osv er jeg ikke redd for, jeg har stor smerte teskel og smerter har egentlig aldri skremt meg.. Men ja.. det å ligge der å være uheldig er en skikkelig skremmende tanke.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2007 #21 Skrevet 19. juli 2007 Å presse ut babyen. Selv med epidural var det kjempevondt, og jeg følte at ungen kom ut toern, eller "Begge steder samtidig"...... Om jeg ikke rekker å få epridural nå, så dør jeg garantert av smerte under pressriene denne gang......) Resten var "peace of cake". Kjente ikke at jeg revnetm (var mer vondt der jeg IKKE revnet for å si det sånn) og syinga etterpå. NADA. Svidde bittelitt da hun sprayet på bedøvelsesspray, men etter det....... Også hadde jeg ikke mange pressriene heller, alikevel husker jeg de med gru. Fikk ikke puste, så for meg "full åpning" fra klitten til rumpesprekk bak osv......MÅ FÅ EPIDURAL denne gangen også, kommer til å "overdrive fødsel på gang", men en gang jeg muligens kan tro at noe KAN være på gang. Kvinnene i slekta mi har hatt en tendens til MEGET raske nr to fødsler..... (bestemor, mor, søstre, tanter, søskenbarn etc...) Men det kommer nok til å gå greit med meg, som med alle dere andre, redsel for smerter eller ei Lykke til
*RutIetutt* Skrevet 19. juli 2007 #22 Skrevet 19. juli 2007 Gruer meg til klystèret...hadde ikke det sist...men tror jeg vil ha det nå (hadde ks sist)...men syns det virker så ekkelt:o( Ellers gruer jeg meg til å kjenne riene igjen...det er så fryktelig slitsomt...er redd jeg skal få helt panikk og føle at jeg miste all kontroll - sånn som sist:o( Er også redd for å revne masse - så jeg har smurt og strukket med nedentil med olje i noen mnd nå;o)
nybebis Skrevet 19. juli 2007 #23 Skrevet 19. juli 2007 Gruer meg mest til utpressingen. Jeg hadde tette kjempe vonde rier i 24 timer sist,og fikk tilsutt epidural. Så selve utpressingen var ikke så vond...Men dette er jo ikke sikkert skjer igjen. Vet ikke om det var fordi riene var så fæle i såpass lang tid at utpressingen føltes lett, eller om det kun var fordi epiduralen virket så bra. gruer meg iallefall til det! Men gleder meg noe helt enormt til å få ungen ut!!
Marius og Jonas! Skrevet 19. juli 2007 #24 Skrevet 19. juli 2007 Gruver meg mest til å revne ( noe som jeg absolutt ikke håper hender!!!) Men man vet jo aldri..... Har uansett gått til innkjøp av en olje som skal virke mykgjørende på mellomkjøttet, så den er flittig i bruk hver dag... =)
nr 2 i oktober? Skrevet 19. juli 2007 #25 Skrevet 19. juli 2007 å kanskje ligge å angre på at eg valgte et sykehus som ikke kan tilby epidural.... å være engstelig for å revne å være blottlagt for hele verden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå