Cat.68 Skrevet 18. juli 2007 #1 Skrevet 18. juli 2007 Jeg starter en ny tråd her bare for å være sikker på at ikke spørsmålet mitt kommer bort i mengden i de andre trådene. Jeg vil virkelig ikke dømme deg og trur ikke for et øyeblikk at du er hverken ond eller en fårlig mor. hverken fpr din biologiske sønn eller stedatteren. Jeg trur derimot at du på en eller annen måte har bestemt deg, og at du en eller annen plassen har fått noe i vrangstrupen hva gjelder din stedatter og henne mor, slik at du ikke ser klart hva som faktisk er i ferd med å skje her. Men jeg ønsker egentlig svar på noe her; 1.Hva er egentlig grunnen til at du ikke ønsker at hun skal være brudepike i sin fars bryllup? 2.Hvis det bare er slik at du ikke ønsker hverken brudepike eller brudesvenn så skjønner jeg jo det. Men, hvorfor kan du ikke gi etter på ditt eget ønske der for dagen for å glede din stedatter å få henne til å være litt prinsesse sammen med dere den dagen? 3. Hvorfor er det så viktig å la DITT ønske seire her? 4. Hvordan kan deres forhold til moren, være med å avgjøre hvorvidt datteren hans skal få være brudepike i bryllupet eller ikke?? Som sagt jeg vil virkelig ikke dømme deg, jeg er ingen dømmende person, men dettte var vanskelig også for meeg å se logikker i. Hjelp meg å forstå??
Girly *snuppa og snuppen* Skrevet 18. juli 2007 #6 Skrevet 18. juli 2007 Tror ikke hun tørr å svare mer for seg i dag...
Trollemor og snuppa! Skrevet 18. juli 2007 #9 Skrevet 18. juli 2007 Det kan jo hende at hun har logget seg av DiB, og heller planlegger bryllupet sitt.. ;o) Det ville vaffal jeg ha gjort! )
Storebror & Lillesøster Skrevet 18. juli 2007 #11 Skrevet 18. juli 2007 1.Grunnen er at jeg har ALLTID villet at pappa skal følge meg han har vært syk siden jeg var 2,vil at det skal være meg og han. 2.Syntes det skal være meg og min manns dag og barna våre skal så klart være med,men trenger ikk følge meg inn,har sagt hun kan sitte i trappen ved alteret,med pappaen og forloverene. (så kan hun evt komme med ringene) 3.Fordi pappa er syk og vil huske at HAN fulgte meg opp,er sikkert sta her,men vil ha det slik,IKKE for og dytte henne bort...men skulle hun vært med ville jeg også hatt min sønn og jeg har ikke tenkt det heller,men di skal selfølgelig være med der og feire. 4.Har ikke noe med henne og gjøre ble bare dratt frem for og forklare ting når tråden blle lenger og lenger........ Det skal være greit for alle men hun blir nok ikke sur for det,og pappaen er enig med meg og kjenner min historie og vet om det med pappaen min. Brudepiker har det igrunnen aldri vært prat om fra oss,dessuten har jeg en del små søskenbarn som har sagt det samme og jeg har sagt at de får sitte og vente på meg i trappa.... Vil det beste for alle men kan ikke dette være min dag,betyr ikke at hun ikke får være med, Måtte logge av en stund og fikk ikke lov av mannen og lese mer på den tråden fordi han mente ingen kjente meg eller situasjonen vår og han ville ikke se meg så trist....sorry for dere som er uenige,vil ikke dytte henne bort,men føles rart at hun skal følge meg og ikke gutten min bare fordi hun vil bestemme.
Storebror & Lillesøster Skrevet 18. juli 2007 #12 Skrevet 18. juli 2007 Svarer ikke mer hvis noen spør stygt/kommer med frekke svar sier mannen her...
Monajenten Skrevet 18. juli 2007 #13 Skrevet 18. juli 2007 Som jeg skrev i en av de andre trådene, les gjennom det du har skrevet og se om du syns du har fremstilt deg selv som en god og kjærlig stemor. Vi kjenner ikke til annet enn det du forteller her nei, men av det du har fortalt så virker du urimelig, sjalu, egoistisk og slem! Det er sikkert ikke sånn du er, men sånn du har fremstilt deg selv. Selvfølgelig får du reaksjoner på det. Du ønsket også mange svar, og det fikk du så til de grader!
Monajenten Skrevet 18. juli 2007 #14 Skrevet 18. juli 2007 Hehe, flott du har en mann som bestemmer hva du får lov til og ikke da. Har du innetider også kanskje? Sorry, måtte bare...
Girly *snuppa og snuppen* Skrevet 18. juli 2007 #15 Skrevet 18. juli 2007 Det er såklart faren din som følger deg opp til alteret og "gir" deg bort, jobben til brudepiken er jo bare å gå der og se søt ut - hun skal jo ikke følge deg til alteret? Skjønner ikke dette jeg, men har forsåvidt gitt opp også. Håper dere får et fint bryllup - og at hele familien koser seg sammen.
så var vi 4 Skrevet 18. juli 2007 #16 Skrevet 18. juli 2007 Så flott at du og mannen din er enige om dette da, jenta kommer helt sikkert til å føle seg elsket når stemoren synes hun er frekk, ikke orker å engasjere sin familie i hennes liv og rakker ned på moren. Og når pappaen sitter og godtar dette må jeg si dere er som hand i hanske. Håper dere får ett flott bryllup ihvertfall.
Monajenten Skrevet 18. juli 2007 #17 Skrevet 18. juli 2007 Har forøvrig sett flere bryllup hvor brudepikene kommer inn og går helt frem først, og så begynner bruden og følget hennes å gå. Dermed får du jo oppmerksomheten helt alene som du ønsker!
Storebror & Lillesøster Skrevet 18. juli 2007 #18 Skrevet 18. juli 2007 Hvis du hadde vært i min situasjon hadde du kanskje sett anderledes på det og kjenner at jeg kan irritere meg over jenta til tider men det gjør man over ens egne barn også,fikk sikkert ut litt av det der og mesteparten atv det som irriterer meg er pga mora og jeg viser så klart IKKE disse sidene til jenta,er ikke hennes feil og heller ikke henne jeg lar det gå ut over,tar det opp med mannen og vi ordner opp med henne og forklarer at her er det sånn og hos mamma er det sånn..
Florry- m 1 stor og 1 liten Skrevet 18. juli 2007 #19 Skrevet 18. juli 2007 Hvorfor kan hun ikke gå ned før deg og sette seg ned FØR du og pappaen din kommer da? DA får hun vært brudepike og du får midtgangen aleine med pappaen din...
Gjest Skrevet 18. juli 2007 #20 Skrevet 18. juli 2007 Til deg det gjelder... Har fulgt med på trådene innimellom idag, og ser jo at du bør gå litt i deg selv. En del selvmotsigelser her.. Som feks økonomi. Ei jente på 8 som pynter seg til bryllup kan dresses opp ganske rimelig og enkelt til en brudepike uten at det koster all verden. Som stemor, og brud denne dagen regner jeg med du har sterke og klare meninger om hva hun skal ha på seg. og evnt ikke.. Jeg har to brudepikekjoler hengene. èn i str 8 år og en i str 12 (de er store i str) Brukt kun èn gang. Du kan få LÅNE den ene GRATIS- og jeg skal spandere rens og også porto om du bor langt unna. Så får hun vært prinsesse for en dag. Du vil jo være "dronningen" uansett? NÅ har du vel ikke flere teite unnskyldnigner. Mitt forslag er ærlig og seriøst ment. Lykke til!
Trulte76 Skrevet 18. juli 2007 #21 Skrevet 18. juli 2007 Må bare blande meg inn jeg også Pga hvordan du la frem problemet ditt, så virker det som du ikke vil ha henne med fordi du føltes det ble feil at ho skulle være med å følge deg opp..og urettferdig overfor din sønn Noe jeg ikke helt greier å forstå.. Virker som du ikke vil ha henne med pga det ikke er ditt barn. Noe jeg synes virker veldig urettferdig ovenfor henne pga det er hennes pappa som skal gifte seg. Visst du hadde lagt frem "problemet" ditt på en annen måte som f.eks. At din ste datter går og trur ho skal få være brudepike, og hvordan du skal få sakt at dere ikke var tenkt å ha none brudepiker i bryllupet..for dere har bestemt dere for det.. Da hadde jeg sett litt anderledes på det..for da virker det som dere ikke vil ha brudepiker i det hele tatt..uansett egen datter eller ei. Men sånn du la det frem så var det fordi det er din stedatter..og det synes jeg er helt feil. Så jeg synes hun kunne fått pyntet seg med brudepikekjole og stått ialg med pappan sin og ventet på deg..og evt sittet i trappa under vielsen..
Gjest MMJ Skrevet 18. juli 2007 #22 Skrevet 18. juli 2007 Stakkars den datteren der!! Hun kan da være brudepike fordi om din far skal følge deg opp alteret!!!!!!!!!!!!!!! Hva har DET med saken å gjøre, og hva så omhan er syk... det har jo ikke noe med ste-datteren din å gjøre det heller. Ja, du har vel balle-grep på din kommende mann, STAKKARS den jenta!!! Hilsen ei som er dømmende til det jeg har lest.
Florry- m 1 stor og 1 liten Skrevet 18. juli 2007 #23 Skrevet 18. juli 2007 ...men du...deg og din manns dag.....? synes du virkelig dette er en dag for hele familien deres da- felles barn, særkullsbarn og dere to?
Storebror & Lillesøster Skrevet 18. juli 2007 #24 Skrevet 18. juli 2007 hva er problemet om hun sitter oppe i enden av kirka der pappa gir meg bort og ser søt ut er ikke det bra nok....? Hvorfor må hun gå med meg,da vil jeg ha med min sønn også men det går ikke pga pappa og det bli for mye for meg og passe på,derfor velger jeg at han følger meg hun kan vente der fremme med ringene,det har vi nå bestemt oss for og mannen min syntes ikke det var en selvfølge at hun skulle gå inn med meg,hadde vært noe anna om gutten vår skulle men det hadde jeg ikke tenkt.
Wopi Skrevet 18. juli 2007 #25 Skrevet 18. juli 2007 Det kan virke som at du har latt deg rive med litt i noen av uttalelsene dine, bl.a. hvor du sier at din stedatter er frekk og at valget ditt har med din manns eks å gjøre. Du kan ikke la deg overraske av at folk reagerer på det? Men som sagt, så tror jeg du har blitt litt revet med og dermed gått for langt i hva du har sagt om både hennes eks og din stedatter (håper jeg). Så lenge dere ikke ønsker en brudepike som skal gå foran, så mener jeg at det er helt okay. Selvsagt dersom ikke dette gjør 8 åringen helt ulykkelig. Når pappaen og du er enige i at 8 åringen kommer til å synes det er ok, så forstår ikke jeg problemet. Men klart hvis hun blir skuffet, så synes jeg du som en voksen person burde lagt egne følelser til side, og f.eks. gjort som Florry foreslår (et godt kompromiss og forslag!). Du sa også at du hadde måttet forsake masse når du var liten, og det må du vel være enig i at både er usaklig og uvesentlig for dette. Vi ønsker alle det beste for våre barn, og ikke minst tror jeg det er viktig å inkludere "mine, dine og våre" barn når man stifter en ny familie. Sørge for at alle føler tilhørighet og at familien hører sammen. Når det er sagt så kjenner jo pappaen og du 8 åringen aller best. Det viktige er jo at du ville valgt likt om det var din egen 8 år gamle datter som ville være brudepike, at valget faktisk handler om at du ønsker å være alene opp midtgangen. Lykke til med bryllup, jeg håper dere blir en lykkelig familie alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå