nr2eprins Skrevet 18. juli 2007 #2 Skrevet 18. juli 2007 Hvorfor skulle ikke de ha en egen internettside da??
Gjest Skrevet 18. juli 2007 #3 Skrevet 18. juli 2007 Hvorfor skulle ikke blindeforbundet ha nettside, liksom? De fleste blinde og svaksynte har tross alt familie og nettverk, de også....... Skjønte ikke helt hvor du ville med latteren din....
Gjest Skrevet 18. juli 2007 #4 Skrevet 18. juli 2007 Forstod ikke den helt jeg...hva var morsomt med det?
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 18. juli 2007 Sorry,var bare en teit liten humor-ting fra meg..Var ikke meningen å støte noen!
Kamomille Skrevet 18. juli 2007 #6 Skrevet 18. juli 2007 Vet du; det finnes PC med både tale og tastatur for blindeskrift! Så blinde og svaksynte kan helt fint bruke internett:)
Edelweis Skrevet 18. juli 2007 #7 Skrevet 18. juli 2007 jeg lo faktisk.. huff.. d var jo humo i saken, fordi om det kansje ikke var like morsomt sett på fra alle!
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 18. juli 2007 Jeg vet,og jeg har med endel med svaksynte å gjøre.Så jeg er ikke så dum som jeg avogtil virker:-/ Jeg bare så noe på teksttv,og da begynte jeg å tenke...
Gjest Skrevet 18. juli 2007 #9 Skrevet 18. juli 2007 Jeg skjønte humoren i den jeg Selvom jeg har en sønn som er medlem av blindeforbundet..... Folk her må ikke se på ting så alvorlig, de svaksynte og blinde ler jo av slike ting selv. Men ja, de blinde og svaksynte bruker internett mye, er et eget taleprogram som legges inn. Vi har masse slikt utstyr til min sønn.
melkekua™ Skrevet 18. juli 2007 #11 Skrevet 18. juli 2007 Jeg ser humoren, men det er kanskje ikke det man tuller med.....
Gjest Skrevet 18. juli 2007 #12 Skrevet 18. juli 2007 Men det ER jo morsomt! Da jeg var innlagt på Radiumhospitalet, lagde venninna mi en trøye til med med påskriften "ha en strålende dag!" Lo så jeg grein! (Strålende dag....stråleterapi)
grå :) Skrevet 18. juli 2007 #13 Skrevet 18. juli 2007 synes det var litt gøy en gang jeg var inne på sidene til senter for lese og skriveforsking (eller noe i den duren) og skulle ha papirer om dysleksi. og hva sto det når man printa ut? jo : 'senter for lese og skrivefrosking'
dumme mamma Skrevet 18. juli 2007 #15 Skrevet 18. juli 2007 Unnskyld meg, gjør du narr av blinde eller? Syntes faktisk ikke noe særlig om dette innlegget. Selvsagt har de det som andre. ikke alle medlemmer av blindeforbundet er helt blinde, og for alle inneholder sikkert siden (uten at jeg har sett den) masse informasjon som gruppen blinde og svaksynte kan ha veldig stor nytte av. Mener du kanskje ikke at blinde skal ha det samme i samfunnet som oss andre? Kjenner en som er aktiv i styret i blindeforbundet jeg. Han er ikke blind men veldig svaksynt, men jobber med data!!!! og han har en samboer som er helt blind. Kanskje de har nytte av disse sidene...
Gjest Skrevet 18. juli 2007 #16 Skrevet 18. juli 2007 Nei, blinde har nok ikke humor og selvironi, man må for ALL del ikke lage noe artig rundt denne siden... Slapp av litt )
dumme mamma Skrevet 18. juli 2007 #17 Skrevet 18. juli 2007 Greit nok å ha litt moro innimellom, men reagerte på dette innlegget jeg da. Så unødvendig liksom...
dumme mamma Skrevet 18. juli 2007 #19 Skrevet 18. juli 2007 Blir litt annerledes det da. Du fikk den av en vennine (eller noe vel?) Som sikkert kjente deg godt, og visste at det var greit, og du satte pris på det. Blir noe annet enn å gjøre narr av en gruppe som ikke er her en gang... Men men. samme det
AneB Skrevet 18. juli 2007 #20 Skrevet 18. juli 2007 Kan vel godt hende at det er noen blinde/svaksynte her, de KAN JO BRUKE PC!! Og derfor er det ABSOLUTT ikke morsomt at de har en internettside! (ja, dette var ironisk) Er glad for at ikke alle er like full av selvhøytideligehet som mange av folka på dib!
Gjest Skrevet 18. juli 2007 #21 Skrevet 18. juli 2007 Så vi kan tulle med kreft, men ikke med blinde...er det fordi kreft går over, mens blindhet som regel er varig? ;o) Må le...
Gjest Skrevet 18. juli 2007 #22 Skrevet 18. juli 2007 hehe.... Tror de fleste blinde også kan ha litt "galgenhumor" rundt sitt handikap... Jobbet en gang med en ung mann som var blind. Når jeg skulle vise han ett eller annet så sa han alltid "Ja, nå skal vi se...." så lo han godt ;o) Kjenner også ei jente som sitter i rullestol...... hun samler på sauer (lam).... ;o)
Gjest Skrevet 18. juli 2007 #23 Skrevet 18. juli 2007 Jævlig bra, Anyone! Det er en genial scene i Notting Hill, der ei av damene (i rullestol) ved middagsbordet sier "I'd like to stand up and say something, but I can't.... (lang pinlig pause)....be bothered!" Uten galgenhumor funker det ikke å være litt sånn slærken i helsa )
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 18. juli 2007 #24 Skrevet 18. juli 2007 Hehe, ja kreft _går_ jo over; enten dør man eller lar vær. Mens blinde stakars, de har et problem.... *krysser fingrene for at NOEN fatta ironien*
Joolimooli Skrevet 18. juli 2007 #25 Skrevet 18. juli 2007 Herregud folkens! Ikke vær så surmaga da! Må vel være lov med litt go'-hjerta humor vel. Sitter faktisk her sammen med søstra mi. Hu er blind og da jeg leste innlegget for henne lo hun godt og sa at det hadde de snakka om på treffa til det lokale blinde forbundet mange ganger; at det måtte virke utrolig fjollete med den nettsia for utenforstående. De fleste blinde og svaksynte har faktisk humur og selvironi! Det som provoserer meg er alle de som tror at folk med handicap må behandles med det største grav-alvor og ikke kan spøkes med! Så det så!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå