Gå til innhold

Tips til dere som må snu på krona hver mnd!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir kanskje litt spesielt, men var på Nordby senteret i Svinesund her om dagen, og der er d mye billig altså(som de fleste sikkert vet:)). Man kan jo ik reise dit til alle tider, er ik akkurat en svipptur for de fleste. Men kan nok lønne seg for mange å ta turen og hamstre.. Kjøpte bl.a 10 liter med neutral skyllemiddel, til 100 kr!! Kjøpte også 3 ganger så store dusjsåpe-flasker til 29 kr.. mye billig kjøtt (og godteri..)Fikk meg 3 delt smykkesett til 260 kr-nyydelig!! Men ikke alt var mye billigere, bl a i barnebutikken på senteret-blei skuffa. men de har visst en annen babybutikk i Svinesund som er billig:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bytte ut fast-telefon fra Telenor med bredbåndstlf (f.eks. Telio), sparer noen kroner der ja.

Ellers er det jo ofte tilbud på barnematglass i 6-pakning fra Nestle (På Rema b.l.a.), for oss som ikke er så flinke at vi lager selv;-) bestandig.

Kjøpe Avent-flasker og smokkene på dagligvareforretningen og IKKE på Babybutikken.

Skrevet

Lidl har OFTE supersalg på enkelte grønnsaker osv. Lønner seg!

Skrevet

Håper grønnsakene til Lidl er bedre enn de elendige bleiene da!

Den kokte skinka til First Price er god og billig, Nestles sviskesaft koster 5 kr på Prix og Cirkel-kaffe til trakter (for de som bruker det) koster 4.90 e.l. og er veldig god faktisk.

Skrevet

Lidl har hele tiden frukt og grønt på tilbud,disse tilbudene forandres hver mandag og torsdag.

Coop-medlemmer får ti kroner av på bleiene..(blir samme pris som Kiwi,om man regner med deres tilbud.)

Skrevet

Et annet råd er å prøve å ikke slenge seg med på trend-bølger, våg å ha din egen personlige stil. Sy om ubrukelige klær til både deg og barna, gass rundt i en gammel boble, dyrk egne grønnsaker og salat, lag syltetøy og saft fra egen hage, trekk om stoler i stedenfor å kjøpe nye (litt marimekko-stoff er billigere enn nye stoler...eller finn kule stoffer på Fretex) Apropos Fretex, til litt større barn har vi kjøpt både finsko og rollerblades her, skoa kunne vi ikke se at var brukt engang. Dessuten kan man finne flotte kjoler osv til voksne på Fretex. Våg å gå i litt slitte klær, det kan faktisk være ganske tøft...og barna trenger ikke GoreTex over hele linja....Coop-støvlene var best i test...(for en liten stund siden da...sikkert like gode enda:))

..Og ja, bredbåndstelefoni er utrolig billig!!!!

Skrevet

Lurer på åssen det ser ut hos deg.. Går du virkelig i klær fra fretex?... Da går jeg heller naken!!!

Skrevet

Voks opp jenta mi!

Dette er en tråd for hvordan spare penger, ikke drittunge-mentalitet som at "æsj, brukt er ekkelt".

Dessuten har du sikkert fått med deg at det er klima-krise her på kloden vår, så forbruket vårt her i vesten må ned. Hvis ikke er det ikke sikkert det er noen klode du kan gå naken på i det hele tatt, vet du.

Skjønner? Nei, trodde ikke det...

Skrevet

jeg sa vel ikke at jeg gikk i klær fra fretex? og du skulle sett hvordan det ser ut hos meg...rene skrotplassen:) tror du skumleste innlegget mitt litt vel mye, meg og tulla...

Skrevet

COOP har en del rimelige og greie produkter av eget merke. Ellers finnes det faktisk mye fint og pent brukt å få tak i av klær og utstyr både på nett og bruktbutikker/loppemarked.

Skrevet

Slapp av. Jeg bare skriver det jeg føler for. Var ikke for å være ekkel.

Skrevet

til meg og tulla!

get a life, stakkar jenta din som har en slik dum mor!!

Skrevet

Jeg og mannen min legger av en viss sum til mat, husholdningsartikler o.l. hver mnd. Så har vi en felles konto vi setter av penger hver mnd som dekker alle regninger. Vi handler en dag i uka. Slik får vi det til å gå rundt. Så har vi de pengene som er til overs å bruke på "unødvendige" ting.

Skrevet

Du som heller vil gå naken enn å bruke klær fra fretex:

Jeg er sikker på du gladelig tok imot klær fra fretex dersom du ikke hadde råd til egne klær. Kan bli kaldt å gå naken!! Dessuten er det vel ikke noe galt i klær fra fretex?? Greit at ikke du vil bruke det, men hva er vitsen med å bry seg med om andre bruker det? Jeg synes det er flott jeg!! Gjenbruk er miljøbevisst og økonomisk! Brukte klær og ting behøver ikke være stygge å slitte vel?

Skrevet

vær mett før du skal handle! Gå på biblioteket for å låne bøker/blader/video. Avtal med venninne/nabo om å abonnere på hvert deres blad, og bytt. Skriv handleliste og følg den, ikke handle mer enn en gang i uka. Kjøp mye av f.eks kjøttdeig når det er på tilbud, det kan fryses. Bak brød selv, kan fryses. Dersom dere spiser lite brød så frys et i ferdige skiver. Bestandig ferskt.

Genial tråd!

Skrevet

- gå mest mulig m/u barnevogn....

-skru alltid av lys når du forlater et rom (HUSK: det er en grunn til at de rike forblir rike!)..her ser man alltid de flotteste villaene rimelig mørkebelagt...kun lys i det rommet de oppholder seg i..hehe...

-kjøp bleieavtaler/lidil eller andre billige merker

-dagligvare handel 1-2 ganger max i uka.

-shoppe på SALG! er vel det smarteste av alt!! jeg har sykt mange fine klær/div som jeg har shoppa på 50-70% salg.

-benytt deg av finn.no..jeg fant en babygym til 200kr der, nesten ikke brukt...fant den i butikken der den var kjøpt...der kosta an 550kr!!:-(

-selg på netter

jepp...noen tips i farta:-)

hilsen en god-salg-shopper!!!!:-)

Skrevet

Begynn å jobbe i Varner Gruppen! Hehe! Da får du 40% på Bik Bok, Cubus, Carlings, Dressmann....og fler! Prosentene er til deg, din samboer/mann og barna dine...Gjett om vi benytter oss av det!!! Min kjære på Dressmann og Carlings, jeg på Bik Bok og WOW, og Cubus til mini. Og Cubus har jo også parfymeri....Hihi

Skrevet

de doble bleiepakkene fra pampers som de har på rema 1000, er faktisk billigere enn bleieavtalen med kiwi. 88bleier for 70spenn betaler vi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...