Anonym bruker Skrevet 16. juli 2007 #1 Skrevet 16. juli 2007 På europris har de store pakninger shampo og palmolive dusjssåpe , til 30 kr for kjente merker.. Tenkte kanskje det kunne hjelpe litt.. vet selv hvordan det er.. har kjent lusa på gangen.
LINDA*** Skrevet 16. juli 2007 #2 Skrevet 16. juli 2007 Hm.. dette kan bli en fin sparetips-tråd:) Akkurat som de der bleiene på REMA 1000 som er så billige:) Kan jo klippe og lime etterhvert som tipsene kommer inn? PS: hvorfor anonym i denne tråden.... hmmmm
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2007 #3 Skrevet 16. juli 2007 Den hårsprayen fra first price fungerer faktisk veldig bra på håret mitt. Mannen min som kjøpte ved en feiltagelse, og så oppdaget jeg at den jo var bedre enn den forrige jeg hadde... Et annet godt spareråd er å innføre en grønnsaksmiddag, om man pleier å ha kjøtt hver dag. Man trenger faktisk ikke kjøtt hver eneste dag, og kan godt spise vegetar en gang eller to i uka.
Murmeline Skrevet 16. juli 2007 #4 Skrevet 16. juli 2007 Mine beste sparetips: bleier på Lidl! Kjempebra, vet det er delte meninger om disse, men for jenta fungerer de veldig bra. Og klær på salg; flere av de store kjedebutikkene har salg svært ofte. Kjøpte nettopp masse flott tøy på Lindex og Cubus på salg, og kjøpe for fremtiden, ikke bare i den størrelsen hun bruker akkurat nå. Bodyer, olabukser og regntøy fra i år er faktisk like moderne neste år:)
Gjest Ultemecia&Mikrovampyren Skrevet 16. juli 2007 #5 Skrevet 16. juli 2007 Jeg så faktisk ikke at jeg var anonym før nå, hehe! Det lønner seg forøvrig også å kjøpe kjøtt på meny, da får man faktisk mer kjøtt for pengene, samt at man ikke kaster bort hundrelapper på kjøttdeig/karbonadedeig med vann i fra gilde!
LINDA*** Skrevet 16. juli 2007 #6 Skrevet 16. juli 2007 kjøp bensin på mandags morgen! Det har jeg funnet ut er billig, hehe:)
Mamma i februar=) Skrevet 16. juli 2007 #7 Skrevet 16. juli 2007 spis nuddler til middag hver dag!!!!!!!!!!!!! mmmm.....eh...neida...men de har faktisk noen helt greie bodyer til 20 kr eller noe sånt på europris=)
Mamsen til Silje Skrevet 16. juli 2007 #8 Skrevet 16. juli 2007 Veldig mye av First Price produktene er bra og gode.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2007 #9 Skrevet 16. juli 2007 For å spare inn på matbudsjette, anbefaler de fleste å handle 1 dag i uka. Kan spare mye på det!
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2007 #10 Skrevet 16. juli 2007 mamsen til silje- first price tannkremen smaker møkk. ikke prøv! hehe.....................våt servietter fra coop. billige- og best i test=o)
Gjest Skrevet 16. juli 2007 #11 Skrevet 16. juli 2007 Ulltøy til de små når vinteren kommer er kjempebillig på Sparkjøp! Og dersom man faktisk har det veldig tynt så kan avdragsfrihet på lån hjelpe masse, selv om det bare er for en periode!
Mamsen til Silje Skrevet 16. juli 2007 #12 Skrevet 16. juli 2007 Takk for tipset,har ikke prøvd den:-) Enkelte ting måå man bare ha orginalt,hehe.
Gjest Skrevet 16. juli 2007 #13 Skrevet 16. juli 2007 Linser og bønner er undervurderte og billige alternativer til kjøtt. Anbefales på det varmeste...men for all del, må tilberedes i indisk eller meksikansk stil for å smake da Olje til matlaging er mye billigere i innvandrerbutikker...og olje er mye sunnere enn smør og billigere også. Ti kg sekker med ris fra innvandrerbutikk er billig. Kjøpe poteter direkte fra gård. 5 stk bodyer for 100,- på babyshop. Det var noen av mine sparetips
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2007 #14 Skrevet 17. juli 2007 KJØPE BRUKT!!! Mannen min trengte et nytt arbeidsbord siden han skal ta mastergrad nå. Koster 1600 kr nytt. Ikke veldig dyrt, men så fant vi samme på www.finn.no til 700 kr. Det var bare ett år gammelt, men hun som eide det, skulle flytte, og hadde ikke plass til å ta det med seg. Det ser ikke brukt ut i det hele tatt, og vi sparte 900 kr!! Vi byttet strømleverandør også, og har spart noen hundrelapper. Billigste leverandør finner dere på www.dinside.no, og gå inn på økonomi. Det er lurt å spare på strømmen også. Ikke la ting stå på stand-by, ikke la ladere stå i kontakten når de ikke er i bruk, kjøp sparepærer, slå av lys i alle rom der det ikke er noen, senk temperaturen litt, og sent temperaturen en god del hvis du drar bort for noen dager. Det går an å kjøpe et sånt tidsur som kobles til strømmen, slik at ovnene skrur seg på en time før du kommer hjem og at temperaturen senkes om natta osv, men vet ikke hva det koster da... Gå eller sykle når du skal et sted. Da sparer du utgifter til bensin! Handle inn store partier av mat en gang i blant (av mat med lang holdbarhet!), og ellers handle 2-3 ganger i uka. Følg med på om det er salg noe sted. Sammenlign priser i noen butikker av de tingene du handler ofte, sånn at du velger det stedet der det er billigst. Bruk biblioteket i steden for å kjøpe mange bøker og blader. På mange bibliotek kan du låne med deg blader hjem. Flere steder har de også DVD-utleie. Kjøp ting som kan brukes flere ganger fremfor engangsprodukter. Det lønner seg i lengden. Og ikke minst; før regnskap! Da ser du hvor pengene forsvinner, og det er lettere å finne ut hvor man kan spare penger.
meg & to små vampyrer Skrevet 20. juli 2007 #17 Skrevet 20. juli 2007 grønnsaker på innvandrerbutikker er ofte billigere enn andre. kiwi har en deal på at om en vare går ut i dag eller i morgen så får man den gratis. greit for kjøtt samme dagen og varer som kan stå litt. betal alle regninger til fristen alltid, så slipper du purregebyr og det som verre er. Luft i leiligheten raskt og effektivt, d amå man ikke bruke så mye ekstra strøm på å varme opp igjen. Ta imot tilbud om å arve leker av bekjente.
Enliiitentil? Skrevet 20. juli 2007 #18 Skrevet 20. juli 2007 Støtter denne tråden og vil informere om at finn fortsatt finnes:-) Der kan du finne alt fra brukte vogner, klær til liten og stor, sofa osv. Har kjøpt det meste brukt jeg og FOLKENS; DET SPARER MILJØET OGSÅ!
Lille søtnos Skrevet 21. juli 2007 #19 Skrevet 21. juli 2007 Meld deg inn i Norsk familieøkonomi. Nettadressen er norskfamilie.no De hjelper deg med å til enhver tid finne billigste strømleverandør, forsikring, boliglån, mobilabonnementet, billigere drivstoff osv., og oppdaterer deg hver gang markedet endres i pris. I tillegg har de endel generelle råd om økonomi og diverse tilbud. Selv om det koster noe å være medlem sparer du raskt penger hvis du følger deres råd og anbefalinger.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2007 #20 Skrevet 21. juli 2007 Shoping på; -Sparkjøp -Lidil (bleier) -Ikea -Europris -FRETEX (mye fint barneklær) -FINN.NO (kjøp/salg) -Loppemarked -Utlandet ( er du på ferie, shopp inn billige klær osv...:-) -Billige merker som : euroshopper og ica , first price og coop.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2007 #22 Skrevet 21. juli 2007 Lag barnemat (middag, frukt og mellommåltider) selv. Et glass koster rundt 10 kr + frutti el. Lag en gang i uka og frys ned i glass. Ta opp kvelden før og sett i kjøleskap. Frukt kan også fryses i glass. Sikker på jeg sparer MANGE penger på dette (ca 20kr dagen). Litt jobb en gang i uken etter at poden har lagt seg, men verdt det. Synes også First Price og Lidl bleier er helt topp!!!
DK+2 Skrevet 21. juli 2007 #23 Skrevet 21. juli 2007 Vi har ikkje Lidl her oppe, ser nån anbefale bleian dæmmes. Men ivertfaill så e first price sine bleie super! Å ikkje minst mykje belliar så dæm fra pampers/libero. Fungere strålanes på min kar
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2007 #24 Skrevet 21. juli 2007 Lidil bleiene e kanonbra ja.....32 kr for en dobbel så stor pakke som de andre merkene er!:-) First price har jeg ikke brukt, billige?
Synne 18 & Lucas 2 Skrevet 21. juli 2007 #25 Skrevet 21. juli 2007 Husk at på Kiwi er hver 4 bleie gratis! Suuuper tråd!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå