PrinsessaPåErta Skrevet 13. juli 2007 #1 Skrevet 13. juli 2007 Evt sammen med dere? Hørte ei på barselgruppa mi som gjør dette og lurer på om dette er noe "alle" gjør?
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 13. juli 2007 #2 Skrevet 13. juli 2007 Vi gjør ikke det. Vi bader henne
Helene <3 Sarah Skrevet 13. juli 2007 #4 Skrevet 13. juli 2007 Har prøvd å dusje med henne, men er litt nervøs for det ennå. Skal "øve" mere!
smaskeli fødte 20 jan 2007 Skrevet 13. juli 2007 #5 Skrevet 13. juli 2007 Vi gjør begge deler. Bader i ny og ned. Dusjer ofte med henne. Så lett og greit ;o)
PrinsessaPåErta Skrevet 13. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 13. juli 2007 Da skal jeg også prøve meg på det, høres jo litt koselig ut. Vi har ikke badekar så vi får ikke den kosen.
meg & to små vampyrer Skrevet 13. juli 2007 #7 Skrevet 13. juli 2007 Han pleide alltid å sitte i balja si før. Men nå bor vi et sted det er lite plass til å ha badebalje. Har dusja med ham også, men da blir han så glatt at jeg ikke syns det er noe særlig. Nå setter vi ham i den badestolen sin og dusjer ham. veldig bra for oss og ham. Han syns det er gøy å holde dusjen sjøl litt også.
♥ McQueen♥ Skrevet 13. juli 2007 #8 Skrevet 13. juli 2007 Gjerne dumt spørsmål, men hvordan dusjer dere m babyen? og hvor gammel var babyen første gang?
meg & to små vampyrer Skrevet 13. juli 2007 #9 Skrevet 13. juli 2007 Husker ikke hvor gammel han var da vi prøvde å dusje med ham. Men jeg syns ikke det var noe. Han blei jo kjempeglatt, såvidt man får tak i de. Og å da tilsette shampo f.eks. er ikke noen suksess. he he:) Og faren måtte stå utenfor å ta ham når jeg hadde vaska lillegutt og så måtte jeg vaske med selv etterpå, for det var umulig med en baby i dusjen... Holdt ham under armen på en måte.
Honningmelon Skrevet 13. juli 2007 #10 Skrevet 13. juli 2007 Dusjet med jenta mi før hun begynte å rulle og krype :-) Da var hun kanskje et par mnd gammel. Nå gjør jeg det ikke lenger, for nå ligger hun ikke stille på gulvet mens jeg dusjer meg selv. Når jeg hadde henne med i dusjen, dusjet jeg meg ferdig først, så tok jeg henne på armen inni dusjen, og dusjet henne.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 13. juli 2007 #11 Skrevet 13. juli 2007 Dusje med baby er kjempekos! Anbefales :-) Vesla var ikke gamle jenta da vi prøvde første gangen, og hun elsket det. Hun liker vannet og kroppskontakten.
Gjest Skrevet 13. juli 2007 #12 Skrevet 13. juli 2007 kanskje jeg spør dumt nå, men gjør det noe om de får vann i ørene?
manonym Skrevet 13. juli 2007 #13 Skrevet 13. juli 2007 Jeg skjønner heller ikke det der, har prøvd det en gang. Og de blir jo så glatte!!!! Hvordan klarer dere da å holde på de??
rødhette* Skrevet 13. juli 2007 #14 Skrevet 13. juli 2007 Jeg dusjer først meg selv, mens han ligger på stellematta utenfor dusjen. Så tar jeg han inn. Jeg har en krakk inne i dusjen mens jeg dusjer med han, sånn at jeg sitter og holder han. Da har jeg godt tak, selv om han blir glatt:)
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2007 #15 Skrevet 13. juli 2007 Vi har ikke badekar, så vi dusjer henne. Jeg tør ikke dusje henne sammen med meg, er redd for å glippe henne fordi hun blir glatt og våt og hun er fryktelig "mark" og urolig, så jeg legger et håndkle på gulvet i dusjen så hun ikke skal skli, og bare holder henne i den ene armen så hun ikke skal falle. Sitter støtt selv, men holder henne for sikkerhetsskyld.
flashdancepants Skrevet 13. juli 2007 #16 Skrevet 13. juli 2007 Pappaen her dusjer med snuppa en gang innimellom. Lunka vann og mindre vann enn vanlig - det liker hun godt!
ღDidrikmamsenღ Skrevet 13. juli 2007 #17 Skrevet 13. juli 2007 Didrik dusjer stort sett sammen med meg eller pappa`n han. Er ikke så glad i å bade han, men elsker å dusje =) Gjorde det med storesøster også
Gjest Skrevet 13. juli 2007 #18 Skrevet 13. juli 2007 Jeg bare setter meg nedi dusjen, med snuppa på fanget, holder henne kjempe godt når jeg skl reise meg for da er hun glatt:)
Gjest Skrevet 13. juli 2007 #19 Skrevet 13. juli 2007 Har dusjet sammen med han noen ganger. men som regel så bader jeg han. Men måtte øve litt på å dusje før babysvømminga.. så jeg viste at det kom til å gå greit
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 13. juli 2007 #20 Skrevet 13. juli 2007 Hverken dusjer eller bader!:-( Hun har hatt på gips i evigheter nå...gleder meg som bare det til 17. juli for da skal den endelig av, og da har jeg bestilt sol og sommer slik at hun kan bade i svømmebasseng på balkongen!:-) Ellers så synes jeg det er mest praktisk å bade henne.
FIFFI *nybakt 2barnsmamma* Skrevet 13. juli 2007 #21 Skrevet 13. juli 2007 Vi har dusjet med henne siden hun var ca.3 måneder gammel. Den gang holdt vi henne godt inntil,og hadde henne på fanget da vi såpet henne inn (vi har sånn sete i dusjveggen) . Etterhvert har jeg sittet med henne på dusjgolvet, og jeg dusjer henne hele tiden og hun sitter å leker med badeendene... Kjempekoselig!!
jippii Skrevet 13. juli 2007 #22 Skrevet 13. juli 2007 Prinsessa vår var vel 6-7uker da vi dusjet med henne første gangen. Når jeg (el. pappa'n) dusjer med henne, så kler jeg av henne alt, slik at hun er klar til å komme i dusjen. Bruker å sette bilstolen på badet, med et slikt tisselaken oppi og et badehåndkle oppå lakenet. Så dusjer jeg meg selv. Når jeg er ferdig, tar jeg med prinsessa inn i dusjen - så holder jeg henne mens vi dusjer sammen. (Det er lurt å la beibien få vann i ansiktet noen ganger. Men da må du passe på at vannet kommer på panna først også renner nedover ansiktet. Dette er for å holde lukkemuskelen deres vedlike. Det kan du også gjøre når du bader beibien. Da tar du en mugge/glass med vann og tømmer forsiktig oppå panna, slik at det renner nedover ansiktet.) Når vi er ferdig, tuller jeg henne inn i ett håndkle og setter henne i bilstolen, slik at hun sitter lunt og gått. Så tørker jeg meg selv. Og deretter prinsessa. Du som spurte om det hadde noe å si om beibien får vann i ørene: nei, det har ingen ting å si.
Mammas_2_solstråler <3 Skrevet 14. juli 2007 #23 Skrevet 14. juli 2007 nei, synes han er fremdeles litt liten til det, 3 mnd. Vi bader han i dusjen, når han ligger i sånn badeform.
SaftSuse *Overtid* Skrevet 14. juli 2007 #24 Skrevet 14. juli 2007 Både dusjer og bader ) Kjempekos begge deler! Når jeg dusjer med han, vasker jeg meg ferdig først, mens han ligger naken og koser seg på gulvet (på stellematta så klart )). Så tar jeg et håndkle rundt han og går inn i dusjen. Blir ikke så glatt å holde på når jeg har håndkle rundt, så da er det ikke så skummelt, hehe..
Tia med 2 ♀ Skrevet 14. juli 2007 #25 Skrevet 14. juli 2007 vesla dusjer med meg ja, ho elsker det og blir litt sur når ho hører dusjen og ikke får være med. Ellers så bader ho i badebaljen sin innimellom også men ho trives bedre i dusjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå