Gå til innhold

Faen så lei meg jeg ble....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var 5 år ble jeg kjent med ei jente i bhg "Linda" vi hang masse sammen, gikk på samme barneskole og ungdomsskole, var gode venninner og kunne snakke sammen om alt.

Så starta hun på vgs og jeg som da var skolelei starta å jobbe litt. Så ble jeg desverre psykisk syk og hadde liite kontakt med den gamle vennegjengen noen år, Da "Linda" kom hjem fra USA (etter et år som utvekslingsstudent) hadde vi kjempegod kontakt igjen, vi snakket mye sammen da hun var i USA også. Så dro hun ca 8timers kjøring herfra for å studere og jeg hørte liiite. Hun fikk se bilder på mail da min sønn ble født i august 06. Jeg fikk svar om at han var nydelig osv...

Så har hun plutselig vært nærmest umulig å komme i kontakt med, jeg som hadde gledet meg til hun kom hjem på ferie, jeg ville jo vise frem min herlige sønn.

Skjønte etterhvert at noe var litt galt, virket som om hun ikek ville ha kontakt på en måte.. Igår passet det for henne at jeg ringte og DA kom sannheten for en dag:

Hun ville ikke lenger være min venn, etter 16 år, fordi jeg som alenemor lever på trygd (som hun kalte det) og hun som har fast kjæreste, jobber, studerer og sliter ræva av seg for at jeg skal få HENNES skattepenger.. Hun var seriøst sur.. Jeg prøvde å forklare at dette var en mulighet for å få gjort studier o.l. Jeg sa at det er jo bare for en periode og at man skatter tross alt av OS også, men da svarte hun at det var av penger JEG FIKK..

Jeg sa at jeg gjerne ville ut i jobb, men jeg har jo ikke vgs så jeg må få meg en studiekompetanse først, og da svarte hun: Nettopp, silje, du har ikke vgs engang og du har et barn, du har ikke klart 1KLASSE vgs engang.. (snakk om å føle seg trøkka ned i søla). Hun presterte også å si at , du og barnefar hadde vært sammen i 4nmd (var faktisk bare 3 mnd, men det sa jeg ikke høyt da), du visste vel at det ikke kom til å vare livet ut, jeg visste jo det og det var derfor jeg gjorde det slutt med barnefar for at vi skulle beholde vennskapet, og det gjorde vi..

Jeg har aldri vært mer såret og sint i hele mitt liv...

(måtte bare få det ut)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fy søren for ei kjerring, at det er mulig. Skjønner godt du ble lei deg :(

Skrevet

hørtes ikke ut som hun var noe særlig tap akkurat. at det går an! nei, hev deg over det og vær stolt av deg selv og livet du har!

Skrevet

Oisann...

Er helt sjokkert jeg.

Man går ikke akkurat bort og sparker en skadet katt heller??

Synes hun venninna di var skikkelig ekkel. At noen kan oppføre seg sånn? Skikkelig frekt. Hun skulle strukket ut en hånd, en hjelpende hånd, istedet avviser hun deg, dytter deg vekk, og ser på seg selv som mye mye bedre!!

Ta ett råd fra meg, aldri tilgi henne... Nei, du kan få bedre venner, fortjener bedre, og livet går videre. Vet det er tøft, men hev hodet, og du vil kanskje ha mere lykke her i livet enn denne "eksvenninnen"...

Vi her inne er dine venninner også, husk det ;)

Klem

Skrevet

Jeg hadde ingen anelse om at hun var sånn, vi har alltid vært gode venner og ganske så like i meninger, men dette er noe jeg ALDRI ville ment, men for meg blir dte tap likevel... selv om det ikke burde være det.. Hun var min eldste venninne, aøt vi har opplevd osv.. At det liksom er så lett for henne og bare kutte vekk... som om det ikke skulle bety noe..

Skrevet

vet du hva. det samme skjedde meg en gang. en kjempegod venninne kom på jobben min og sa hun ikke kunne være vennen min mere fordi jeg ikke hadde noe utdannelse og hadde så dårlig jobb.

tenk hvordan det ville se ut i begravelsen hennes om alle vennenne ikke var noe.

hun sa faktisk det sånn.

det er helt sykt at noen tenker sånn som de x vennenne våre gjør.

trøste klem

Skrevet

tusen takk jenter.. ble kjempesjokka selv... hadde ingen anelse om at HUN av alle ville ta den vendingen...

Skrevet

Seriøst???? For en en hurpe!!!

Kjempe bra at du tar en utdannelse syns jeg! Det må vel være bedre at du gjør det isteden for å sitte på rompa og ser på at pengene kommer inn uten å gjøre noe?

Jeg syns du skal være stolt av deg selv jeg! Stå på!

Skrevet

For det første så må jeg bare få sagt at du skal være gla du er kvitt dette menneske. Makan til oppførsel!!

For det andre tviler jeg sterkt på at hun har det godt med seg selv. Da hadde hun ikke giddert bruke energi på å irritere seg over hvordan du får hverdagen til å gå rundt.

Håper virkelig ikke hun satser på et yrke hvor det kreves empati....

Hev deg over det. Skjønner det er lett å fokusere og dvele ved det hun har sagt men jenta er rett og slett dum, og langt fra noe godt menneske. Mennesker med slike verdier ville jeg ikke hatt rundt gullet mitt heller!!

Skrevet

Du er dessverre ikke alene om å få slike kommentarer, og heller ikke å finne ut hvem som er virkelige venner. *klem til deg*

Når jeg ble alene med min første så var jeg nettopp ferdig med studiene og fikk derfor ikke jobb. For å kunne være hjemme i permisjon måtte jeg derfor ha os en periode. Mistet en del "venner" da, og særlig jenter som mente at jeg var umoralsk som fikk barn alene.

Når jeg ble alene med min andre så hadde jeg vært gift. Også da fikk jeg kommentarer fra venner som såret veldig og viste at de ikke var venner. Blant annet fikk jeg skylden for å ha drevet min eks til utroskap pga at jeg jobbet :-/ Vel noen må jo sørge for at familien har mat på bordet, og det var meg for eksen jobbet knapt.

Synes du skal heve deg over det. Du er verdt så mye mer. At hun ikke klarer å se at det ikke er hennes skattepenger du får, sier mer om hennes forståelse for samfunnsøkonomi. Skal ikke gå inn på det regnestykket der nå. Men for samfunnet lønner det seg å betale ut os i noen år fremfor alternativene ;) Og Norge trenger barn, uansett om de er født i et forhold med to foreldre eller en.

Skrevet

oh my god... min beste venninne studerer medisin og gjør det kjempebra, og jeg er alenemor studerer for å få jobb i relativt lavtlønnet yrke.. men hun er her kjempeofte og er en kjempestøtte, og jeg for henne. nei sånne folk altså.. kutt henne ut. en av de viktigste egenskapene en venn skal ha er evnen til å unne andre gode ting! livet svinger, ved neste korsvei ligger kanskje hun i grøfta (ikke at du gjør det altså) og du er lykkelig forelsket og i god jobb (feks). at noen tør å ta sjansen på å være uovervinnelige gjennom alt, skremmer meg.. du fortjener bedre venner..

Skrevet

Hun studerer sos.ant... har bare B,er... sikkert noen A,er og...

Hun har aldri møtt gutten min.. Det verste for meg er at dette har dama gnuga på en GOD stund, Før jeg ble gravid hadde jeg attføring og før det gikk jeg på sosialen pga jeg var psykisk syk, ikke istand til å jobbe og prøvde å starte på vgs noen ganger.. (som gikk dårlig). så hun hadde tenkt på dette minst et par år, (da jeg hadde attføring) OG ikke har a vært voksen nok til å si det, hu sa sjøl at hu ikke hadde bestemt seg for å kutte kontakta før nå..

Skrevet

det desidert verste med dette her er at jeg følte at hun ikke unnet meg sønnen min, hun mente at folk i min situasjon burde skjønne at det beste er å ta abort, for alene, uten jobb og uten utdannelse har du ingenting å tilby et barn...utenom kjærlighet... og det var ikek nok..

Skrevet

Jeg er ganske så sikker på at hun er langt fra lykkelig. For å irritere seg SÅ over andres situasjon, må det ligge ganske mye bak er min mening.

Hun føler seg jo helt klart hevet over deg, og hvis hun legger utdannelse til grunn og føler det er rett innstillling håper jeg hun godtar det andre veien også. Det finnes desverre en del av disse menneskene, og en dag vil hun nok møte seg selv i døra. Jeg har selv gode karakterer og høy utdannelse, men jeg har da langt fra slike tanker. Har masse venner uten utdannelse, og for å være helt ærlig så driter jeg i hva andre velger å gjøre med livet sitt( ang karrierevalg o.l)

Hun oppfører seg rett og slett latterlig, for ikke å snakke om smålig..

Og herreguuuuuud hvor hun irriterer meg!!!!!!!

Skrevet

skjønner du blir lei deg og ser det som et tap! men makan til kjerring har jeg ikke hørt om før! kom deg fort gjennom sorgen av tapet og da vil du se at du er heldig som fant ut at hun følte det sånn.. det er jo ikke bare deg hun føler det mot, men faktisk en hel folkegruppe i norge!! hun får bare håpe hun ikke kommer i denne situasjonen selv.. men man blir som regel bitt i ræva av sine egne ord.. desverre eller heldigvis, kommer ann på øyet som ser;)

Skrevet

Sniker meg innom og leser litt her... og du er altfor sterk for henne. Du har greid noe hun aldri ville klare, for hun klarer det jo ikke uten barn engang! Selv om du "går på trygd", så er jo det for å skaffe deg en utdannelse, jobb og dermed kan du betale skatt. Det finnes de som misbruker trygdesystemet, men tror ikke flertallet av dem er her inne akkurat:)

Du har alt å gi ditt barn, og det er en voksen avgjørelse du har tatt. Hun er kanskje bare misunnelig fordi du faktisk HAR barn?

Så fortsett livet ditt og la hun seile videre i sin perfekte verden:) Du trenger ikke sånne som henne... Plutselig sitter hun der selv... hovmod står for fal som det så fint heter!

Skrevet

Jeg ble fortalt at jeg burde ta abort av en kollega når jeg fortalte jeg var gravid. Forholdet med barnefar var da slutt og hun er selv alenemor. Hun sa hun aldri ville ha fått han om hun hadde sett for seg hva hun gikk til.

At noen kan få seg til å si noe sånt om sin egen unge er et mysterium for meg. Og at noen mennesker føler at de er i besittelse av så masse fornuftige råd at de velger å råde folk til det, eller si at de burde vært gjort er forkastelig!!!

Er du sikker på hun ikke har røyka noe sterkere enn marlboro?? hehe:)

Skrevet

røyka henne, hun som ikke har tatt et trekk av en sigarett noengang:p

Skrevet

Hehe.. ;)

Nei det var vell heller ment å bevise at jeg syns ikke hun virker riktig rett bevart.

Skjønner du er skuffa men tror nok at når den verste skuffelsen har lagt seg at du vil gå over til å bli mer forbanna! For det er ganske så kraftige salver hun kommer med.

Skrevet

Jeg er mest sint, fordi jeg føler meg urettferdig behandla.. Jeg har ikke lappen og kjører ikke bil, skal jeg bli sur på alle som kjører bil fordi at de bruker av mine skattepenger for å ha noe å kjøre på... *laterlig* oppførsel...

Skrevet

Haha, den sammenligningen var litt herlig, Silje!!

Skjønner godt at du blir lei deg.

Hun "venninna" di nkan ikke være særlig smart, i likhet med alle andre som tror at det er misbruk av skattepenger å gi oss stønader til diverse.

I et litt mer langsiktig perspektiv er det jo ganske så samfunnsøkonomisk at vi som aleineforsørgere får muligheten til å ta oss utdannelse, og muligheten til en OK betalt jobb. På den måten slipper vi jo å fly på sosialkontoret resten av livet når det dukker opp uforutsette utgifter, f.eks.

Jeg holder også på med videregående for å skaffe meg studiekompetanse, herregud så glad jeg er for at jeg får gjort det, og vi skal være stolte av at vi tar tak i livene våre og får gjort noe for å bedre situasjonen i et lengre løp for oss sjøl og barna våre.

Stå på Silje, denne dama har du ikke bruk for!

Hun har sikkert et eller annet sløvt mindreverdighetskompleks som hun bare må ta ut på noen...

Skrevet

at det er mulig altså. det må ligge noe mer bak.. kanskje hun ønsker barn og ikke kan få og er sjalu?? jeg vet ikke, men en ting kan jeg iallefall si, slike mennesker trenger du ikke...

om det er noen trøst så har jeg høy utdannelse og tjener over gjennomsnittet og betaler masse skatt så du kan få bruke mine skattepenger du... bare si det til henne neste gang om du snakker med henne igjen :)

om du var motivert eller ikke for skolen den gang da, er irrelevant.. og min erfaring er at karakterer har med motivasjon å gjøre og ikke nødvendigvis intelligens..

huff, kjenner jeg blir så irritert på slike dumme mennesker... skjønner godt du er skuffa, men det er jo hun som taper på dette og ikke deg..

Skrevet

For å gjøre saken enkel har hun INGENTING å være misunnelig på , Jeg har hatt psykiske problemer (vært frisk flere år nå) ikke har jeg annen utdanning enn ungdskolen, Jeg har blitt voldtatt av typen min (slutt med gang etter det, 4 år sida), En nær venn av familien blottet seg for meg da jeg var 13. Jeg har en far som aldri har vært lett å forholde seg til (han er manisk depressiv) Og jeg har aldri vært bra nok for han.. Jeg mistet alle venninner da de begynte på vgs, tok 1-2 år før vi fant tilbake til hverandre. Jeg har mistet flere venner i dødsfal (uventet)l, mistet fler i nær familie (ikke foreldre el søsken) i dødsfall (uventet). Jeg ble gravid som 19åring, hadde et tøft svangerskap, hvor jeg og mistet en del "venner" de hadde ikk etrua på at dette skulle gå bra, pga min fortid.

MEN, jeg reiste meg og viste dem alle sammen, Denne jenta lar seg ikke knekke AV NOE!!

Nå har jeg det beste livet som jeg noensinne kunne tenke meg..

Sikkert klisje- uttrykk, MEN jeg visste virkelig ikke hva det ville si å elske før Leo lå på brystet mitt for første gang.

Så, hvis noen fler vil være kjipe kjerringer mot meg, kom igjen, jeg har plass til dere alle, men husk den som ler sist, ler best..

*nå skal vel denne overtrøtte snuppa snart legge seg* hehe..

Skrevet

du har jammen ikke hatt det lett nei, huff og huff.. utrolig deilig å høre at du har kommet deg gjennom dette og ser lyst på livet :) og jeg kjenner den følelsen når man får sitt lille knøtt... det er som man ikke levde tidligere :)

men etter at så mange mennesker har sviktet deg tidligere så skjønner jeg virkelig at det må har gjort vondt da noen du stolte på behandlet deg slik..

det er dessverre mange dumme mennesker her i verden, men heldigvis er det også mange herlige mennesker her også :)

gå og få deg litt søvn og drøm søtt om leo:)

Skrevet

jææævla kje'**ing hu var da...

ikke bare vi som får di skattepenga.. tenk på alle utlendingene,kongehuset som bruker flere hundre tusen på disse gallaene sine,kjolene,designklær og kunst,tenk på alle som lever på trygd som søker sosialhjelp,alle di arbeisløse som bare sitter på rævva og snylter staten + + + det er jo maaange...ikke nok med det men hun får vell skattepenger hver sommer?

syns hu kan slutte og klage..vi sliter rævva av oss vi alenemødre også..alene med barn studerer/jobber og strever...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...