Anonym bruker Skrevet 12. juli 2007 #1 Skrevet 12. juli 2007 fatter ikke at folk er så naive at de ikke innser hvor helseskadelig den er. Proteiner i så store mengder vil ta knekken på nyrene, og når man får ketoner i urinen betyr det at det er muskler som forbrennes ikke fett. Hilsen en sykepleier med vett i huet.
Cat.68 Skrevet 12. juli 2007 #2 Skrevet 12. juli 2007 Det vettet må du iså fall ha mistet et sted på veien.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2007 #4 Skrevet 12. juli 2007 Jeg var innlagt for hypernemesis, og hadde ketoner i urinen. Fikk forklart at det betydde at jeg ikke hadde næring nok i kroppen... Fikk ikke dra hjem før ketonnivået var i null/pluss.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 12. juli 2007 #5 Skrevet 12. juli 2007 Forklar da når jeg veier meg hos min personlige trener (tidligere landslagtrener i langrenn, og han har sikkert ikke peiling på kosthold og anbefaller dette bare for moro) at vekta mi går nedover, fettprosenten min nedover men muskel og vannprosent oppover? Hahahaha..vettet ditt har du lagt igjen andre steder..
Cat.68 Skrevet 12. juli 2007 #6 Skrevet 12. juli 2007 Ikke sant. folk forveksler dette med ketose som man havner i ved begynnende diabetes sjokk. Men dette er kostindusert ketose og altså noe helt annet!!! Men jeg er jo sååååå naiv at jeg vet jo ikke noe om dette......................;o)) Så har jeg gått nd 6 kilo, forbedret blodtrykket og fått tilbake overskuddet, så, ja kjempefarlig.
endaengang Skrevet 12. juli 2007 #7 Skrevet 12. juli 2007 Folk gir aldri opp håpet om at slanking skal väre lettvint og greit...
Cat.68 Skrevet 12. juli 2007 #8 Skrevet 12. juli 2007 Men akkurat nå er et jo det?? Hva er da problemet. Skal jeg fortsette å være fet fordi noen mener dette er farlig for meg . Som jeg dessuten har avtalt med min lege?????? Forklar. Virker heller som noen er misunlig på min vektnedgang, og ikke unner meg å bli slank og frisk.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2007 #9 Skrevet 12. juli 2007 Seriøst Cat, tror du at noen faktisk gidder å være misunnelige på at du har tatt av noen kilo? Hvem faen skulle bry seg om det da? Tror de som er skeptiske er det av helsemessige årsaker, ikke fordi de er misunnelige.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2007 #10 Skrevet 12. juli 2007 Dokumenter takk. Selv har jeg levd etter lavkarboprinsipper lenge før det ble en "hype". Mine nyrer er flotte, min energi på topp, fettprosenten lav og alle prøver hos legen viser at kroppen min er i bedre forfatning enn for 10 år siden når jeg startet. At kostholdsindusert ketose sammenblandes med den ketose som er relatert til diabetes er ikke uvanlig, selv ikke hos "supersmarte" sykepleiere. Men kostsholdsindusert ketose er ikke skadelig for de aller fleste. Men som det påpekes også i de fleste dietter/kostholdsomlegginger, kontakt lege før du starter.
Cat.68 Skrevet 12. juli 2007 #11 Skrevet 12. juli 2007 seriøs og seriøs det kan jo virke slik, Ingen har kommet med en eneste dokumetasjon for at ketolysekuren er farlig. Jeg har ikke sett 1 og jeg har lett mye. Det blir bare en masse skitsnakk uten at folk vet hva de snakker om. Hvis de virkelig trur at jeg stoler mer på en enonym stakkar på kranglesiden en på min egen lege, da har det meget stor tru på seg selv må jeg si.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2007 #13 Skrevet 13. juli 2007 Jaja, dere tror vel på Fedon Lindberg også som sunn mat...
Cat.68 Skrevet 13. juli 2007 #14 Skrevet 13. juli 2007 Jepp, og så lenge du ikke har dokumenter som sier noe annet , kommer jeg å fortsette å tru det ;o))
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2007 #15 Skrevet 13. juli 2007 En i familien min prøvde denne ketolysekuren og for han virka den kjempebra. Han gikk ned 20 kg. Etter å ha gått på kuren noen uker fikk han også gratis opphold på sykehuset. Operasjon i mangen, greit å få lufta tarmene litt. Indre blødninger som endte i ny operasjon. Han gikk jo ned mange kg på det også så han gikk ned mye på den kuren + sykehusopphold. Fikk beskjed av legen om at dette var galskap. Så han måtte starte og spise normalt igjen så nå er alle kg tilbake og han er frisk igjen. Tenk på det at det alltid er noen som tjener på slike kurer, og så klart vil ikke de si at det er farlig. Sier ikke det er farlig for alle men greit å være forsiktig.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2007 #16 Skrevet 13. juli 2007 Og hva med den økte kreftfaren som PÅ SIKT følger av slike protein-/lavkarbodietter? Hilsen en annen
Cat.68 Skrevet 13. juli 2007 #17 Skrevet 13. juli 2007 Min allmenpraktiserende lege tjener ihvertfall ikke noe på dette, Og han går i god for denne kuren. Synd å høre at han ble syk, men er du sikker på at det var kuren sin skyld?? Hvem har sagt at vi bare spiser proteiner. Ikke snakk om spiser karbohydrater også iform av friske og kokte grønnsaker.Jeg begtenser inntaket bare og styrer unna de værste katbobombene. Jeg jeg spiser til og med brød laget på soyaprotein masse linfrø,sesamfrø og valnøtter. Når ble grovt brød usunt???
Cat.68 Skrevet 13. juli 2007 #18 Skrevet 13. juli 2007 Anonym 10.33. Dokumentasjon??? Hvis du vil advare for risikoen med dette så vis meg da dokumentasjon som sier det?? Hvis det ike finnes slik dokumentasjon hvorfor skulle jeg da tru det er farlig.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2007 #19 Skrevet 13. juli 2007 Cat. Jeg er anonym fra i går 23:31 12.07.2007 som også har levd etter lavkarboprinsipp i mange år. Jeg må si jeg er sjokkert over alle påstander som blir slengt ut i det vide og det brede av folk som ikke har anelse om hva de prater om. F.eks. er Fedon Lindbergs kostholdsråd sunne. Han oppfordrer ikke til karbohydrat nekt, men rett og slett å tenke gjennom hvilke karber man får i seg. Ketolysekuren er jo som navnet sier en kur. Legen bak den oppfordrer vel til å gå over på noe lignende Fedon når man er ferdig slanket. Det finnes uttallige kurerer og kostholdsfilosofier der ute. Og ingen kan påstå at den ene eller den andre er usunn uten dokumentasjon. Eller jo påstå kan de, men vil vel ikke bli trodd. Det de fleste ikke skjønner er at når det gjelder kosthold er ingen like. For noen fungerer statens anbefalinger, for andre Grete Roede, for noen lavkarbo, osv. Jeg tror at hver og en må finne sin kur som fungerer. At noen blir alvorlig syke som en nevner her, er vel sikkert pga andre ting enn akkurat kuren de går på. Men den kan kanskje ha vært en utløsende årsak. Men det er mange som ikke har god helse i utgangspunktet som kaster seg ut i den ene kuren etter den andre, uten å snakke med fagpersoner først. Og det er skummelt. Mange som har blitt ødelagte av den grunn, dessverre. Selv vet jeg at jeg ikke vil trives med Skaldemann eller Atkins pga for mye fett i kosten, da trives ikke min kost. Jeg har funnet min vei og kroppen min fungerer optimalt. At andre påstår jeg ødelegger kroppen min får stå for deres regning. Tror ikke jeg hadde taklet ketolysekuren heller, den er for striks for meg. Men all honør til deg som klarer det Cat Og det må vel være deilig nå som magen kommer litt nærmere? Svarte deg tidligere på et innlegg ang. magen, og jeg må si det er så utrolig deilig å kunne sole meg uten å hele tiden skjemmes over magen min
Cat.68 Skrevet 13. juli 2007 #20 Skrevet 13. juli 2007 Takk anonym , ja jeg gleder meg vilt til jeg nådd målet og for meg er det verd vær en ussel potet jeg må offer. Hver dag er jeg et skritt nærmere en bedre tilværelse. Tenk neste år vil jeg også sole meg uten å kjøpe meg bikini bukser som ikke klarer å holde løsmagen innenfor truskanten.. Fikk forresten inkallelse til konsultasjon i posten idag, 14 august til Moxness klinikken, og trulig blir det da operasjon første uken i sept ;o)) Gjett om denne dama skal pynte seg til Jul.;o)) Tilbake til slanking. Når jeg er ferdig med denne kuren kommer jeg at gå over på Atkins fase3 eller Fedon Linberg for å få et varigt vekttap og for et sunt kosthold resten av livet.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2007 #21 Skrevet 13. juli 2007 Så flott Gleder meg over alle som får gjort noe med det løse mageskinnet Det er befriende å bli kvitt det. Skal selv inn til høsten for en mindre korrigering. Ikke noe stort, men litt finjustering av fettsugingen. Når magen først er blitt så bra, vil jeg ha den 110 % perfekt Selv lever jeg etter prinsippene (noe moderert) til south beach dietten. Den passer meg ypperlig. Når jeg skulle legge om kostholdet leste jeg det jeg kom over av litteratur, og denne falt meg helt naturlig da den faktisk var nesten slik jeg allerede spiste. Så for meg er ikke hverdagen noe mas og kjas med hva jeg kan spise, jeg spiser nemlig slik jeg liker. Fra tid til annen har jeg skeiet ut og finner da ut at kroppen ikke fungerer. Det skal ikke mer til enn et par skiver av feil brød før jeg får vondt i ledd bl.a. Men med grovtgrovt brød 3 ganger i uken, villris og fullkornspasta fungerer jeg optimalt.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2007 #22 Skrevet 13. juli 2007 Bryr meg midt på ryggen hvor mange kilo enkelte her inne skulle gå ner.. Og ja, jeg kunne gjerne bli kvitt litt ekstra selv, men NEI, jeg er IKKE sjalu... for jeg har tidligere hatt spisevegring og var mer enn nok undervektig og tør dermed ikke å begi meg på slike ting i frykt for at jeg skal falle i det igjen.. Vil heller ha former enn å se ut som et beinrangel...
Cat.68 Skrevet 13. juli 2007 #23 Skrevet 13. juli 2007 Ikke sant, og det er nok noe ala slik du spiser nå, mitt kosthold vil se ut senere, når jeg er ferdig med kuren. Jeg vil selvsagt gå ned så mye jeg klarer før jeg legger meg under kniven for best resultat.
Anonymmmmm Skrevet 13. juli 2007 #24 Skrevet 13. juli 2007 Har ikke peiling på denne kuren jeg men tenker som så: Alt med måte! Så lenge man får oppfølging av lege går det vel greit? Det gjelder vel for de fleste kurer. Men disse sticksene er vel ikke oppfunnet på grunn av kuren? Er det egentlig for å sjekke en eller annen sykdom?
Cat.68 Skrevet 13. juli 2007 #25 Skrevet 13. juli 2007 Jeg trenger ikke være redd for det akkurat siden jeg har veldig mye til gode for å si det slik. Men flott at du har så pass selvinsikt at du er forsiktig med slik, og godt du kommet deg ut av det. All heder til deg for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå