Gå til innhold

Til dere som trur ketolysekuren er så farlig.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var det ikke denne kuren siden de som jobber i helsevesenet her ikke finner noe som helst farlig med denne kuren, så lenge du er frisk ifra før. Jeg har endatil blodtrykkbroblemer men likevel mente legen min dette var ufarlig for meg. og tenk Blodtrykket har blitt bedre for første gangen på 2 år!!!!

Jeg spiser variert som bare det. Jeg spiser grønnsaker hver dag, mye fisk ,kylling, og kjøtt. Spiser brød laget på soyapritein med masse velgjørende linfrø,sesamfrø og valnøtter (nam,nam for tarmen og meg)

Det eneste jeg holder meg unna er Pasta,potet,ris og brød.

Men det finnes da masse gode alernativ til de. feks1.

Spagetti og kjøttsaus.

jeg lager kjøttsausen av karbonadedeig 0 karbo, steker den sammen med litt løk, hvitløk, og sjampinjong. tilsammen kanske max 1-2 karbohyrater. Kutter ut buljong og stivelse til sausen men helder på en raus porsjon fløte istedenfor.

De andre i familien bruker spagetthi jeg bruker kokt broccoli. nam,nam,nam ..........Hvorfor er den unyttigere en om jeg spiste spagettin??

Kylling og ris

Jeg tar en halv blomkål finhakker den slik at den blir som på størrelse med riskorn, legger en klikk smør i bunnen på en form, heller blomkål"risen" over inn i micron 7 min uten lokk og Voila jeg har også et kjempegodt ris. Friske grønnsaker ved siden av og voila et sundt og godt måltid uten mnage karbohydrater. max 5 også på dette måltidet.

etc,etc,etc. variasjonene er mange.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forøvrig så har jeg klart å gå ned 12 kg på den klassiske måten med null snop/lite fett/lite god mat/mye trening. Det fungerer, men jeg ble så jævlig lei av det kostholdet. Jeg klarer fint å vedlikeholde vekttapet ettersom jeg er veldig glad i frukt og grønt og ikke spes glad i store mengder fett, men jeg vil gjerne gå ned resten på en annen måte.

Skrevet

Det er ikke noested i dennen

kuren hvor man blir fortalt at man skal fortsette med dette til evig tid. Dette er en KUR, etterpå skal man gå over til en snillere form for lavkarbo dietter for livet.

Skrevet

Jeg satt det på spissen for å få frem et poeng....Ok??

Men ingen kan si imot at til syvende og sist er det forholdet mellom antall kcal man inntar og antall man forbruker som gjelder når det kommer til vektreduksjon........

Så er det ulike teorier og meninger om hvor de kcal man intar skal komme fra............Og når det gjelder forbrukte kcal spiller selvfølgelig trening en avgjørende rolle..................

Skrevet

Du har rett til en viss grad "Meg og Bøllegutta!!".

I denne kuren spiller ikke trening en avgjørende rolle, fordi du ikke har en masse karbohydrater du trenger å mosjonere bort. ta en idrettsutøver feks, han tar gjerne en banan for han skal i ilden fordi den gir raske karbohydrater og øker prestasjonsnivå. Siden vi spiser et minimalt inntak av karbohydrater trenger vi ikke den mosjonen men det holder godt med et moderat treningsopplegg.

MEN!!!!!!!

Når vi slutter på kuren så må vi omrokkere på dette. I det øyeblikk vi begynner å innføre mere karbohydrater igjen i kostholdet MÅ vi redusere fettinntaket OG ØKE aktivitetsnivået, ellers blir vi store igjen rimelig kjappt.

Skrevet

Blomkål"risen" var kjempelurt cat.68! Lyst til å lage en liste over slike lure tips til os som ikke er så gode på sånt?

Skrevet

Hei,

Jeg gikk inn på "Ketose hjemmesiden" og begynte å lese, men da poteter og vanlig brød var nei mat, fikk jeg panikk...ler...

Elsker brød og poteter, kan nok ikke klare meg uten!

Samt at egg og bacon var anbefalt til frokost...panikk igjen!!

Ler...ønsker dere alle som får til denne endringen i kostholdet lykke til, men må nok finne noe annet jeg!

:-)

Skrevet

Takk fant den inne på forumet www,lavkarbo.no, så det er ikke jeg som skal ha æren for den. Men jeg kan jo samle noen gode tips jeg benytter meg av og dele de videre. Blir nok ikke ikveld siden vi skal kose oss med middag snart. Som forøvrig vil være Taco!!!

Perfekt ketolysemat. jeg kutter bare ut taco skalene. men blander godt de andre produktene. (untatt mais , det er fyfy) Siden jeg spart på karbohydrater idag, Kan jeg til og med tilegne meg en Rignes Lite kun 5 karbohydrater for en halv liter. ;o))

Skrevet

MEN hvis du trener i tillegg til denne dietten så vil effekten være enda større : ))

Skrevet

Ja me det anbefales ingen hardtrening \da vi da som sagt ikke har noen krabohydrater som gjør at vi "orker" harde treningspass,derfor anbefales moderat trening. Noe man selvfølgelig bør følge. Men det regner jeg med de aller flest er innforstådd med siden det står forklaret i informasjonen om denne kuren.

Skrevet

Jeg blir bare oppgitt og provosert over alle typer kurer man skal ta jeg da- erdet ikke nok å endre spisevanene sine og få et sunt og godt kosthold med mosjon innimellom. Denne kuren vet jeg INGENTING om, men det er noki mange "slankeeksperter" som ler godt på vei til banken.

Skrevet

jeg vet INGENTING om denne kuren...men vil bare legge til at på radioen den ene dagen så sa de at det forskes på om karbohydratmangel kan føre til tarmkreft!

etter at de karbohydratfattige diettene ble innført har det vært en drastisk økning av tarmkreft, og de vil nå forske på det for å konstantere fakta......

(er bare dette negative jeg har hørt.. kan ikke forsvare det jeg skriver, annet enn at jeg hørte det på radioen:o))

Skrevet

De forsker gjerne også på museorgasmer og magnetiske strålingers evne til å drepe, men det behøver ikke være riktig for det. De bare forsker, har ikke fått svar enda og kan godt ta feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...