Cat.68 Skrevet 12. juli 2007 #1 Skrevet 12. juli 2007 Her er lite lesestoff til dere.... http://www.woman24.no/vekt_og_kosthold/article32162.ece http://www.woman24.no/vekt_og_kosthold/article32227.ece http://www.dagbladet.no/pds/1997/10/24/33347.html http://www.dagbladet.no/pds/1997/10/24/33347.html http://www.dagbladet.no/pds/1997/10/24/33347.html http://www.woman24.no/vekt_og_kosthold/article31553.ece Jeg har flere linker hvis dette ikke er overbevisende nok. Legen min gikk egenhendig i god for denne kuren til meg. Jeg spurte om den kunne være farlig for meg som har høyt blodtrykk, men nei den kunne heller bedre blodtrykket.
Girly *snuppa og snuppen* Skrevet 12. juli 2007 #2 Skrevet 12. juli 2007 Dette er kanskje helt på jordet... Men jeg hopper i det... Jeg er litt fasinert av dette opplegget, og har lyst til å teste det ut når babyen er ute, MEN - så har jeg lest at sånne lavkarbo kurer gjør at man får flere rynker, noe jeg har angst for (flaut...) - har du lest noe om dette i forhold til denne kuren?
Cat.68 Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 12. juli 2007 Nei ingensteder har jeg lest om det, heller at huden blitt mye bedre på personer med problem hud. Jeg er ei av de ,og huden min er blitt veldig mye bedre, ;o))
Girly *snuppa og snuppen* Skrevet 12. juli 2007 #4 Skrevet 12. juli 2007 hmmm... Ja, det jeg lurer på er om folk som i utgangspunktet har tørr hud, kanskje får enda tørrere hud - og dermed lettere rynker. Har man problemhud så har man gjerne litt fet hud. Men tror jeg kommer til å prøve dette. Føler du liksom at kroppen blir renset? Jeg føler meg ikke sunn om dagen, har lyst til å føle meg sunn og full av energi!
MammaChicka og Even Nikolay Skrevet 12. juli 2007 #5 Skrevet 12. juli 2007 Håper du ikke hinter til meg! Jeg skrev tidligere at jeg ble dårlig av kuren! Men jeg mener IKKE at den er farlig! Tvert imot så anbefaler jeg den til de som vil gå ned noen kilo... Den funker, og de aller fleste klarer denne kuren! Den gir motivasjon til å få ett bedre kosthold og livsstil! Var bare at min kropp ikke tålte den så bra! Men for mange andre kan dette virkelig være flott!
yinyang Skrevet 12. juli 2007 #6 Skrevet 12. juli 2007 Uff jeg synes bare det er tull å spise bare proteiner, og ikke brød, potet og ris. Må ha karbohydratet også. Og ihvertfall er det tull å sette likhetstegn mellom sukker og karbohydrater!!! Alt med måte, litt av alt!!! Spis sundt, og du går ned i vekt. Jeg har tatt av 2 kilo denne uken, men spiser karbo..
Cat.68 Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 12. juli 2007 Hvorfor er det tull?? Dessuten kutter man ikke ut karbohydrater helt men man reduserer den til et inntak som ikke er større en 15-20 karbohydrater per dag.. Hvorfor er det tull å sette lignhetstegn mellom sukker og karbohydrater. Jeg sa at karbohydrater sammen med fett og sukker er en meget dårlig kombinasjon noe som er ganske beist att er. Ikke er det meningen å leve på denne kuren i all fremtid heller men til man nådd ønsket vekt da introduseres karbohydrater forsiktig inn i kostholdet igjen samtidlig som man MÅ rdusere fettintaket og øke aktivitetsnivået for å beholde vekten. Å ønske å leve sitt liv med mindre karbohydrater skader ikke noen aller minst kroppen.
Cat.68 Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 12. juli 2007 Trur ikk miljøet har så veldig godt at en overbefolkning med fedmeproblemer heller så det jevner nok ut seg i lengden.
yinyang Skrevet 12. juli 2007 #10 Skrevet 12. juli 2007 Men jeg går jo ned kiloer jeg også, uten å kutte karbohydratene. Ja, jeg kutter sukker i form av sjokolade, kutter alkohol, og kutter fet mat, fett, og spiser mindre til hvert måltid. Og drikker mye vann. Hadde aldri giddet å spise bacon og egg, eller bare kyllingbryst med grønnsaker... Skal være brød eller ris til (for min del...)
d",)~^~^~ Skrevet 12. juli 2007 #11 Skrevet 12. juli 2007 Hei du Cat.68 Er det lov å spørre om hvor mye du skal ned? Selv har jeg hvertfall 40 kilo for mye og holder på å manne meg opp til å ta dette opp med fastlegen for jeg klarer ikke å gå ned på egenhånd....
Cat.68 Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #12 Skrevet 12. juli 2007 Jeg skal ned helst 10 kilo til. og da har jeg tilsammen gått ned 22 kilo. Har gått ned 6 kilo på ketolysekuren på 4 uker.
Cat.68 Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #13 Skrevet 12. juli 2007 Det er jo kjempeflott og jeg klarte det jeg også på den måten en stund , Men så ble det stopp. Ikke noe jeg gjorde rikket vekta, stod bom fast. Så oppdaget jeg ketolysekuren rådspurte meg med legen og gikk igang. hva gjelder potet og ris etc, så finnes det så gode alternativ at jeg ikke savner poteten eller risen. Det finnes til og med eget ketolysemel som jeg laget brød av og det er kjempegodt!! Så lenge dette fungerer så kommer jeg å gå på¨dette. jeg må ned uansett siden jeg skal igjennom en operasjon mest sannsynlig i september og da MÅ jeg bli enda litt lettere for den.
Gjest Skrevet 13. juli 2007 #14 Skrevet 13. juli 2007 klart, bare det at det finnes andre og mer miljøvennlige måter å gå ned i vekt på. En vanlig normann bør jo kutte sin kjøttbruk drastisk fordi det er en av de aller mest ressurskrevende måter å dyrke mat på. Hvis alle skulle gått på protein-kur så hadde det ikke vert mat til halvparten av verdens befolkning, skjønner? Det eneste som VIRKELIG fungerer er å legge om hele sitt kosthold for alltid, masse grønt og fisk eksempelvis og så det som mange slankere ikke vil: å trene. Visste du at 8 av 10 heller vil kutte drastisk i mat inntaket enne å bevege seg mer? det sier vel sitt, spør du meg.
Mrs. Bouquet Skrevet 13. juli 2007 #15 Skrevet 13. juli 2007 Nå er det også slik at ikke alle får vektnedgang av å spise mager kost, lite og ofte, og trene. Jeg for min del har pcos og har siden puberteten slitt med overvekt selv om jeg la om kostholdet til grethe roede og trente masse. Kroppen min tåler karbohydrater veldig dårlig, jeg velger å heller spise en del kjøtt selv om det er ressurskrevende for miljøet. Syns det er verdt i og med at det er eneste måten jeg kan bli gravid uten å måtte proppe i meg masse hormoner og gå til mange innvendige ultralyder osv. I tillegg gjør pcos at jeg er mye trøtt, er utsatt for hjerte og karsykdommer, diabetes og de fleste såkalte livsstilsykdommene. Ved å unngå karbohydrater kan alle symptomene på pcos forsvinne, og jeg vil få et mye lettere liv på mange områder.
fantejenten:oP Skrevet 13. juli 2007 #16 Skrevet 13. juli 2007 hvor finner man denne kuren? kunne tenkt meg og begynnt på den..
Cat.68 Skrevet 13. juli 2007 Forfatter #17 Skrevet 13. juli 2007 Alle mennesker har ikke en helseskadelig Bmi. Dette er en KUR ikke noe man skal gå på lenger en til man har nådd det mål man har satt seg. Selvfølgelig vet jeg at man må endre på livstilen helt etterpå. Noe jeg også har tenkt. Da vil jeg leve noe ala Fedon Lindberg. Du sier masse grønt og fisk, men jeg spiser da det med ketolusekuren jeg, flere ganger i uken faktisk. Elsker fisk!! ;o))
kroi Skrevet 13. juli 2007 #18 Skrevet 13. juli 2007 www.ketolyse.no kjøp deg tilgang til forum, og invester i kosttilskuddene. Jeg har prøvd med og uten kosttilskudd - det er himmelvid forskjell! Lykke til!
Cat.68 Skrevet 13. juli 2007 Forfatter #19 Skrevet 13. juli 2007 Du trenge rikke kjpe deg inn i et forum heller. Hvis du blir medlem i www.lavkarbo.no og blir medlem i forumet der er det gratis!!
Meg og bøllegutta!! Skrevet 13. juli 2007 #20 Skrevet 13. juli 2007 Slanking er egentlig innmari enkelt. Du må enkelt og greit forbrenne flere kalorier enn det du inntar. Da er det viktig at de kcal du inntar kommer fra riktig og sund mat..... Proteiner er kroppens byggestener,Vi trenger de for å bygge muskler og fornye celler. derfor trenger du mere proteiner hvis du trener ( noe man bør gjøre for å gå ned i vekt) Når det gjelder karbohydrater fungerer dette som energi for kroppen ot vi trenger også noe av dette. Men de aller fleste spiser mye mye mye mer karbo enn det de trenger... Folk spiser også for mye raske karbohydrater som lyst mel og sukker. Det blr man tjukk av.... Jeg går ut fra at dene ketolysekuren går ut på å komme i ketose slik at kroppen bruker sine egne fettreserver som energi??? Da må man ligge på omtrent null i karbo for å oppnå det man kaller ketose...... Det funker sikkert den kuren, men det er svært få som kan klare å holde på med dette resten av livet....... Jeg tror på å legge et opplegg som en klarer å gjennomføre lenger enn til man har gått ned anntall ønsket kilo....... De fleste som slanker seg ender opp tjukkere enn noen gang en stund etter endt kur og det er jo ikke ønskelig... Her hos oss er vi både mannen og jeg treningsnarkomaner og har et sundt kosthold.... VI spiser karbohydrater men mye mindre og fra andre kilder enn det som er vanligst. VI får karbohydratene våre fra havregryn, brun ris, speltknekkebrød, fullkornspasta o.l.......... Vi spiser så og si aldri vanlig brød, frokostblandinger , vanlig hvit ris og pasta, loff o.l............. Jeg har brukt dene metoden for å gå ned i vekt etter begge graviditetene....Masse masse trening og riktig mat.....Da trener jeg 5 dager i uka.....og nå 5 mnd etter fødsel har jeg 1 kg igjen til før graviditet vekt : )) Gikk opp 27 kg så jeg er fornøyd med det : ))
Gjest Skrevet 13. juli 2007 #21 Skrevet 13. juli 2007 Et sunt og variert kosthold er utrolig viktig kombinert med fysisk aktivitet. Personlig har jeg dessverre opplevd at en svært dyktig professor fikk hjerteproblemer av en slik kur. Han var på samme måte som deg overbevist om at dette var rett og fant på samme måte bevis for sine påstander. De som jobbet i helsevesenet mente at dette måtte gå galt og det gikk det. Andre som jeg vet om har prøvd denne kuren har ikke endt opp trynnere og slankere heller. Grete Rode er et bedre alternativ. Ta det med ro i slanke prosessen, ta vare på kroppen, unn deg kos og tenk positivt. Selv brukte jeg ett halvt år på fem kilo. Vi er ulike og ting tar ofte tid Nyt sommeren og lykke til.
Gjest Skrevet 13. juli 2007 #22 Skrevet 13. juli 2007 Det var jo ikke basert på virkelighet. Man trenger faktisk ikke ligge på "tilnærmet null" karbohydrater, alt under 100 gr daglig vil resultere i ketose. Jo mindre karbo daglig jo raskere man går ned i vekt, men dette betyr ikke at man trenger å gå helt vekk fra ting man faktisk trenger noe av. Alt med måte. Høres det kjent ut? Les noen av linkene Cat la ut, eller undersøk hva lmange forskjellige leger har sagt om saken før du uttaler deg. Da slipper du å gi et så veldig snevert inntrykk.
Gjest Skrevet 13. juli 2007 #23 Skrevet 13. juli 2007 Ketolysekuren er IKKE noen kostholdsomlegging, det er en KUR. Vil bare påpeke dette. Man skal ikke fortsette denne kosten resten av livet, men holde på til man har nådd det vektnivået man har satt seg som mål. Når man har nådd det skal karbohydrater tilbakeføres litt og litt slik at man får et riktigere LIVSVARIG kosthold igjen. Og for dere som sier at Grete Roede er bedre, og at "bare man forbrenner mer kalorier enn man putter i seg så går man ned" Well...sorry, men det fungerer ikke for alle! Og pokkern meg om jeg vet hvorfor, men jeg har prøvd MANGE kostholdsforandringer over tid, og INGEN har virket.... Tror dere jeg var frustrert eller! I tillegg til riktig trening...null effekt. Endelig har jeg funnet noe som virker, og jeg kommer til å fortsette til jeg har gått ned mellom 5 og 10 kg til.
Meg og bøllegutta!! Skrevet 13. juli 2007 #24 Skrevet 13. juli 2007 Hvorfor mener du jeg gir et snevert intrykk?? 100 gr karbo om dagen er veldig lite.... En liten porsjon havregrynsgrøt kokt på vann gir f.eks 40 gr karbo.................... Jeg mente ikke null i karbo,men med tilnærmet null mener jeg veldig lite.........Sånn da fikk jeg oppklart det.... Poenget mitt med å ta opp dette med trening var at det nytter ikke å sitte på rompa i sofaen å spie stekt egg og bacon og tro man blir tynn fordi man ligger lavt i karbo.... Du må jo selvfølgelig se på det totale kcal inntaket i forhod til hva du forbruker... Kroppsbygger og fitness utøvere som går på ekstrene dietter før konkurranse trener intenst i tilegg og da har selvfølgelig dietten effekt.......Å ligge så lavt som under 100 gr karbo om dagen mener jeg er bra for de som er i form og vil toppe formen....Hvis man i utgangspunktet er 20 kg overvektig begynner man mer med en endring av livsstil og setter in flere og mer ekstreme tiltak etter hvert.... Jeg begynte ikke på en diett bestående av 100 gr karbo om dagen rett etter fødsel f.eks, men nå spiser jeg mindre og mindre karbo...... 1. august begynner jeg på diett med enda mindre karbo for å ta 2-3 ekstra kg......Kombinert med trening kan jeg ikke si jeg gleder meg, men siden mannen min da skal stille i konkurranse er vi to om det og da går alt så mye lettere : )
Gjest Skrevet 13. juli 2007 #25 Skrevet 13. juli 2007 Ingen av oss (som jeg har snakket med) sitter vel stille på rompa og spiser egg og bacon?! Hva slags liv ser du for deg at vi har? Jeg står opp med babyen i seks-tiden og har en husmordag til klokken kvart over to, da kommer mannen min hjem og drar jeg på jobb. Jeg jobber i tung-psykiatrien så mye stillesitting blir det ikke der heller. Ellers går jeg tur, trener yoga, og spiller badminton. Nok å gjøre. Stillesitte\ing hadde vært knall! Kunne gjerne tenkt meg å gjøre litt av det, men når skulle jeg liksom få tid?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå