Gå til innhold

Barn nummer 2 ??

MammaChicka og Even Nikolay

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid gikk det fra fødsel til dere begynte og få lyst på og å tenke på ett barn nummer 2???

Og hva mener dere evt er passe aldersforskjell mellom barna?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her gikk det over 6 år. Det ideelle må jo være ca 2 år mellom. Vi har 7,5 år, syns det er helt supert. :o)

Skrevet

Mellom mine er det 2,5 år..Synes det er fin aldersforskjell..Da har de også glede av hverandre..

Skrevet

Celine var vel ca 4 mnd da jeg fikk lyst på en til ...

Jobber med saken nå & Celine er blitt 14 mnd

Passe aldersforskjell mellom barne syns jeg er 2år

Skrevet

Har 2 år og 1 mnd mellom og det er supert =)

Nr 2 satt på første forsøk, så det var da vi fikk lyst - he eh.

Skrevet

Perfekt aldersforskjell synes jeg er 3 år. Da blir barn nr 1 så stor att de forstår att de må dele mamma og pappa. Og litt lettere og forklare ting og tang. + att man vil få mye hjelp fra barn nr1.

Skrevet

Hmm...

Lillegutt er snart 1 mnd og jeg har lyst allerede

Skrevet

Min gutt er 4 mnd og jeg hadde aldri trodd at jeg skulle ønske meg enda en så raskt etterpå :-) var faktisk ikke sikker på om jeg ville ha en til men det øsnker jeg. Vi prøver igjen når han er ca et år og håper at det slår til. Tenker at 2 års aldersforskjell er fint.

Skrevet

Sjarmøren er 16mnd, og det er leeenge til jeg føler at jeg er klar for neste. Om 3-5 år kanskje? Er helt imponert over de som vil ha ny baby omtrent med en gang, det er jo så utrolig travelt med en ett-åring! I alle fall er min det, hadde ikke klart å hatt en baby i tillegg.

Skrevet

Her er det 3 år mellom guttene. Helt perfekt syns jeg. :o)

Skrevet

Mini er 16 mnd, og jeg har ikke en gang LITT lyst på en til. Er mer enn nok med en som holder oss våkne om natten;)

Vet ikke om jeg noen gang får lyst på flere, men det er uansett lenge til.

Kanskje når mini sover om natta, og klarer seg litt mer selv?

Flere som har det sånn?

Skrevet

Vi har alltid sagt at vi ville ha to tette, og jeg har egentlig hatt lyst på en baby til siden storesøster var rundt 6 mnd. Ble gravid igjen da storesøster var 9 mnd, og synes at 18 mnd er helt perfekt. Men vet jo ikke hvordan det er å ha større eller mindre forskjell da;-)

Storesøster er ei veldig selvstendig jente på 20 mnd nå, og hjelper faktisk masse til. Koser og nusser på lillesøsteren hele tiden. Aller helst skulle nok "baby" spist vanlig mat også.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg hadde heller ikke lyst på fler, før jeg ble gravid...(ikke planlagt) Men jeg har termin 10 september, og da er snuppa strax 3 år.. tror det blir en fin forskjell...

Så ja stundentmamma, jeg hadde det egentlig sånn:o)

Skrevet

Mellom våre er det tre år og 21 dager...

Jeg rakk ikke å bli babysyk imellom, men det er jo opp til hver enkelt hvor mange og hvor tette barn vil ha... ( det er ikke hetl sant, helt til førstemann var 4 måneder hadde jeg lyst på to tett, men det gikk over så fort eldstemann begynnte å kreve mer oppmerksomhet...)

Iallefall så er aldersforskjellen på våre perfekt, storebror hjelper til masse, er selvstendig og klarer mye selv, samtidlig som han synes det er kjempestas å leke med lillebroren sin som skrattler av storebrors abligøyer...

Skrevet

Vi har på en måte blitt enige om å prøve igjen når lillegutt er ca. et år. Men jeg vil ikke gå gravid slik som jeg har gjort nå, så passe bursdag ville vært i mars/april ikke noe senere enn mai i hvertfall. Så håper det klaffer på nogenlunde første forsøk :)

Even er snill skjønner jeg, siden du tenker på nummer to allerede? hihi :)

Skrevet

Even Nikolay er KJEMPESNILL, og jeg kunne godt blitt gravid i morgen jeg!

Hehe.... ikke det at jeg savner graviditeten akkurat, fysja!

Men det er jo så hærlig med barn!

Dessuten har jo jeg en bonusdatter som er 4 nå.... Og vil ikke ha for stor aldersforskjell.....

Nei, vil jo ha LITT tid i mellom de da, og nyte babytiden med EN, men lurer på hvordan det skal gå å gå rundt og vente med å prøve!

Tenk å være babysyk, MED en baby i hus!

hehe

Skrevet

Hehe.. du er ikke alene. Fikk lyst på en til etter 3-4 uker jeg og...Men skal prøve å vente litt. Må nyte denne tiden med lillegutt, men det blir nok ikke så altfor lenge til neste. Er 14 mnd mellom meg og søsteren min,og vi har alltid hatt så glede av hverandre, så lang tid imellom blir det forhåpentligvis ikke:o)

Skrevet

Ja, skal prøve og vente jeg å!!!

Må jo først overtale sambo uannsett! Han vil ikke ha flere!

Hehe...

Men kommer til å bli tøft!

Skrevet

Du får gi han litt tid, så er han nok på gli ;oD fikk 7 uker etter fødselen å komme meg på jeg, så ville mannen min ha en til... hihi...men får vel drøye noen uker til vel...dessuten så kan det jo bli vanskelig når jeg ammer, selvom det ser ut som om ikke det er noen hindring i min familie...

Skrevet

*hehe*

Bare fordi du ikke ville hatt en til snuppa?

Jeg ekke noe syk jeg da:P

Skrevet

Hehe.. jaaaaaaa - så fort liksom. han har jo nettopp poppa ut :P

Skrevet

Ja, men tar jo 9 mnd og ruge!!!

hehe

Skrevet

hehe, sant nok :) Også er du jo søt som gravid :D

Skrevet

Hehe

*rødme*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...