Gå til innhold

Hva synes dere om å få desemberbarn?


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

eg for min del har allerede en debemergutt så d e ikkje så nøye.. pluss at eg sjøl e desember barn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte kanskje litt på det da vi bestemte oss for å få barn, men da var det mange måneder før vi kunne treffe på desember. Jeg ble gravid raskt med termin i juni og tenkte ikke mer over det. Desverre mistet jeg i uke 13 og da Vi begynte å prøve på nytt var det helt uinteressant når terminen havnet. Jeg ble gravid hadde menstermin 24.12, men nå er den flyttet til 20.12. Det blir nok et julebarn her :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gutt som er født på nyttårsaften. Nå har jeg termin den 25. desember. Fikk på ul på torsdag vite at det var tvillinger da, så jeg regner med at de blir født før den tiden. Synes det er helt greit å få barn i desember. Ulempen er at de blir små når de begynner på skolen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke fornøyd med å ha termin 30.desember, vil helst ha i januar, men det er pga det er stor forskjell på barna når de skal begynne på skolen om de er født i des eller januar...:/ Men det viktigste er jo at en får et friskt barn så får det nu komme når det føler seg klar, selv om jeg håper det venter til januar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Må vel innrømme at jeg alltid har sagt at jeg IKKE skal ha desemberbarn... Men nå er jeg jo her da...

Ikke fordi jeg ar noe i mot det, men fordi jeg alltid syntes så synd på de i klassen som måtte vente SÅ lenge på å bli like gamle som resten (er selv født tidlig på året..)

 

Men etter en dødfødsel fant jeg ut at sånt planlegger man ikke.... Jeg fikk en frisk snuppe i april 2006 og det ser nå ut til at det kommer en frisk pjokk nærmere jul. Og jeg er veldig glad for det!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har termin 8. desember og har født før termin begge de andre gangene, så jeg føler meg trygg på at det blir litt avstand til jul. Jeg ville ikke planlagt julebarn, men det er ikke alt man kan planlegge... Jeg trodde de to vårbarna mine hadde greie bursdager, slutten av februar og begynnelsen av april, men det har jo vist seg at de kolliderer ofte med vinter- og påskeferie. Så det blir vanskelig å planlegge et barn med en "passelig" bursdag...

 

Må bare prøve å få julegavene tidlig i hus i år, jeg ser ikke for meg at jeg vagger rundt i kjøpesentrene rett før termin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 15.desember. Visse ting kan ikke styres, for vi tenkte januar 07 først.. Ble selvfølgelig kjempeglade når det endelig satt. Kusina mi har bursdag 15.12, og når tanta mi fortalte det i barnehagen, fikk hun et oppgitt svar: -At du som er lærer kan finne på å sette desemberbarn til verden!?!

Jeg er sikker på at desemberbarn er like bra som andre selv om de blir yngst i klassen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk til tidlig ultralyd for å sjekke at alt var ok, og fikk først termin 2. januar. Det var jeg strålende fornøyd med, da var liksom julestria over. Da jeg gikk på UL i 18. uke, fremskyndte hun terminen til 27. des. Jeg ble først kanskje liitt skuffet, for da såg jeg for meg julaften på føden, men barnet kommer når det kommer og jeg tror nok det blir den beste babyen i verden for det om =)

 

klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Hører ikke til her, men måtte inn å sniklese litt for å mimre! :) Er med i desemberklubben 2006. Snuppa mi kom GODT PÅ OVERTID den 23 desember 2006. Hadde menstermin 8 des og UL termin 12 des.

 

Nå spiller det ingen rolle. Jeg tenkte som flere av dere, men jeg er bare overlykkelig over å ha jenta mi! :) At det blir stress og mas i julen får heller bare være. Vi skal feire bursdag lille julaften og jul dagen etter. Håper og tror vi klarer å være flinke med dette. Jeg er født i november, svigerinnen min 28 des. Ingen av oss syns det gjør noe å være født sent på året. Eller, når jeg ble 18 var det selvfølgelig leeeenge å vente. Men det året jeg ble 30 var det så moro å "mobbe" alle som var født tidligere på året!

 

Gled dere masse til julen 2007. Dere får verdens beste julegaver!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...