Gå til innhold

Hva synes dere om å få desemberbarn?


Gjest

Anbefalte innlegg

Solstrålen&julemirakelet her,har skiftet nick var lei av det gamle..

Før jeg ble gravid så hadde jeg tenkt at jeg skulle ikke ha barn sent på året ivertfall ikke desember eller januar(det er tidlig på året men jeg tenker på jul), så jeg var kjempefornøyd med at jeg fikk termin 22 august,men det endte i en MA,så plutselig satt jeg der igjen og var gravid med termin i desember!

 

Etter at jeg mistet så tenkte jeg at om det ble desember så spilte det ingen rolle,bare alt gikk bra. Og tenker det fremdeles,men jeg lurer på hva dere tenkte FØR dere ble gravide om det å få barn i desember. Jeg har som sagt endret mening utrolig hvordan man før endret perspektiv på ting etter en opplevelse/erfaring.

 

Men må likevel innrømme at jeg ikke har termin i romjulen/like før jul som jeg trodde. Jeg var jo overbevist om at jeg hadde termin 21-24.12 ikke så langt unna 17 heller da men.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg spiller det egentlig ingen rolle når på året barnet blir født. Ideeelt sett hvis jeg fikk velge hadde jeg vel valgt mars/april.

Men siden man ikke alltid kan planlegge så falt "skjebnen" til dette barnet på 27 desember. Kjedelig å tenke på at han/hun alltid kommer til å være yngst i klassen, senest med lappen, den siste som er lovlig til å dra på byen og alt det der.. men det er vel stort sett mest når man er 16,18 og 20 at man tenker på dette, og det er jo mange år til.

 

Har en kamerat som er født 29 desember, og han har i alle år uttrykt sin misnøye med å ha bursdag så sent. Det er visst ikke noe allright å alltid være "den siste" med alt, og dessuten har man bursdag midt i juleferien, så da får man ikke så mange gaver sier han..

 

Jeg har vel et lite ønske innerst inne om å gå 4 dager hvertfall på overtid skal jeg være helt ærlig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også ha i desember, rundt julaften. Før jeg ble gravid sa jeg alltid at jeg ikke skulle ha barn som var født etter august, men her sitter jeg da :) Nå er det egentligt det samme for meg, så lenge alt går bra, men barnet kommer nok flere ganger til å være litt sur pga av det ble født så sent på året, MEN jeg klare nok å leve med det!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin helt i begynnelsen i desember - men tror selv babyen kommer i slutten av november. Synes ikke det høres noe gøy ut å ha bursdag i romjulen - og hvertfall ikke på julaften. Adventstiden er vel greit, men både jeg og søsteren min har bursdag sent på året og husker det var kjipt å ha gavene så tett. Noen av tantene snek seg alltid til å ta begge i en gave: "du får ikke noe bursdagsgave, for vi kjøper en litt større en til jul i stedet." Men ble aldri noe mer enn vanlig til jul:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir sikkert hyggelig med desemberbarn, men ser for meg at det kommer til å bli et stress uten like! Tror ikke at jeg orker å drive så masse med noe julegreier hjemme i år :) Foreldrene mine hadde og tenkt å komme på besøk rundt terminen, men DET orker jeg ikke... Å ha folk flygende rundt beina som bare venter og venter og venter på at ungen skal poppe ut hvert øyeblikk :P Besøk får heller komme når jeg har kommet hjem fra føden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde store planer om et 2008-barn. Gjerne sånn mars/april, men tenkte det kom til å ta litt tid å bli gravid. Men det gjorde det visst ikke.

 

Jeg har termin 27 desember, og må vel innrømme at jeg håper jeg klarer å knipe igjen til 2008. Har selv bursdag i april og har vært strålende fornøyd med det, mens samboeren min har i november og syns ikke det er like stas. Som lærerstudent har jeg sett undersøkelser som viser at barn som er født tidlig på året gjennomsnittlig gjør det bedre på skolen. Ikke at dette har så mye å si, de ligger jo bare noen mnd "foran" i utviklingen. Men tror ikke det er gøy å ha bursdag i romjulen, og aldri få barnebursdag på selve dagen, men tenker jo at viktigste er jo at barnet er friskt, så jeg tar det nok ikke så tungt om den popper ut på terminen :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei skorpion73......

jeg tenkte vel det samme som deg før jeg ble gravid at desember-barn hadde jeg ikke så lyst på. Men, slik som deg så opplevde jeg også å miste, 2 ganger. Først hadde vi termin i januar (den terminen var vi veldig fornøyd med), neste var juli, og til slutt ble det desember. Nå bryr jeg meg ikke noe om det, håper bare alt går bra, og at jeg greier å styre unna termindagen: som er min egen bursdag: 25.desember. Det, kan jeg love dere damer: 25.desember er ikke en kjekk dag å ha bursdag på, verken som barn eller voksen. Så jeg håper jo at jeg holder meg unna den dagen ihvertfall (og julaften- for det må vel nesten være værre....). Nei, huff, jeg trekker det tilbake, bare alt går bra, så er jeg vel fornøyd...

(Jeg slapp å være yngst i klassen, for foreldrene søkte meg et år senere på skolen, så jeg var eldst, og fikk lov til alt først (litt kjekt ja)).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her

min samboer har bursdag 28.12 og synes det er trist å ha bursdag iromjulen så han synes litt synd på barnet,men jeg tror at det kanskje er også litt opp til foreldrene hva man gjør ut av bursdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

naiv som jeg var i begynnelsen, så håpte jeg jo på et vår barn. men etter 4 år uten resultat, var det absolutt ikke dette jeg tenkte på.. hehe.. nå er det bare et mirakel at det kommer et lite nurk til oss.

 

klemzer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde å bli gravide i 10 mnd før vi lykkes, så vi hadde ikke planlagt Desember.

Men nå som vi venter en liten baby like før jul syns jeg det er bare positivt. Det er den aller koseligste tiden på året, og kommer sikkert til å bli en helt spesiell jul.

Det har vært deilig å ikke være så stor (og varm !!) nå på sommeren. Og de første månedene med babyen kan man kose seg mye inne og ta det med ro, for da er det mørkt og kaldt ute. Og når babyen blir litt større utover våren blir det deilig å komme seg mere ut. Så nå syntes jeg det passer perfekt :)

 

Barnet skal så klart ha bursdagsselskap og gaver uansett når på året det er født. Det er jo litt frekt å gi jul og bursdag i ett - i så fall ville jeg gjordt det tilbake (uansett om de har bursdag i Mai).

 

Kjenner flere med bursdag i Desember, og det er veldig koselig med selskaper i førjulstiden.

 

Å som jeg begynte å glede meg til jul nå :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her

det er jo ulemper med mange av de andre månedene også. Juni/juli er det sommerferie og vanskelig å få til bursdagsselskap (kan være) likedan med mars/april med tanke på påsken,mai er det 17 mai (dumt å ha bursdag på den dagen) februar kan det bli skuddårsbarn.

 

Nei desember er like god som noen annen måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desemberbarn fra før, og får santen et desemberbarn til, sannsynligvis (har foreløpig termin 26. des; har ikke vært på UL enda).

 

Som noen andre skriver, tror jeg man er mer opptatt av å være tidlig eller sent på året når man er yngre. Uansett kommer barnet når det kommer, så for del den kan det være at jeg bikker 2008 før "klumpen" er klar til å komme ut..? Jeg hadde en SA sist i januar, og skulle sånn sett egentlig hatt termin nå i beg. av september, men jeg ble raskere gravid igjen enn jeg hadde trodd, så vi er i grunnen glade for barnet uansett når det måtte finne på å komme ut!

 

Har også en svoger som har bursdag i romjula, og det er i grunnen ganske hyggelig, for da er det bestandig selskap og så godt som alle i familien har anledning til å delta - tenk på det, dere!

 

Et lite tips til kommende desemberbarnfamilier: Vær nøye på å skille bursdag og jul; unngå kombinerte gaver, så sant det lar seg gjøre. Det er jo ikke barnets feil at det er født like før jul..!

 

Så god jul og god fødsel, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars barn som er født i jule tider. Har termin 28.des, å vet at min familie vil gjøre det billigst mulig å kjøpe kombinert jule og fødselsgave. Kjedelig for de.

Er noen som gjør det nå med min sønn som er født i sept.

Men vi får gjøre det beste ut av det. Jula er familie tid så da er det vell ikke mange som drar i bursdag?

Hadde mest lydt på et vår barn, men som sagt så kommer de barna når de selv vil:o) Bare glad man får de, ikke alltid like lett.

 

Gledelig jul til dere og deres godt innpakkede "gave".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Jeg har også bestandig sagt at jeg aldri skulle ha barn så sent på året, men men.. det er ikke så lett å planlegge:) Jeg var skikkelig redd for at jeg kom til og få termin rundt juletider, men når jeg var på ultralyd så kunne jeg puste lettet ut.. fikk den 4 des :) Men nå tenker jeg ikke så mye over det lenger ,at det blir så seint på året, får ikke gjort noe med det uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei:)

tenkte slik jeg også, at jeg ikke hadde "lysst på" barn i desember. fikk termin i juni,men den ente i spontan abort, etter det spillte det ikke noen rolle lenger når babyen blir født. vi hadde sex en gang den måneden spira satt;) hehe... ( mannen jobber i nordjøen;P )

da ble det ny termin 9 desember 07:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er jammen ikke like lett å planlegge slike ting som dette nei, iallefall ikke med naturmetoden. Første gang (maibarn med termin i juni) hadde vi vært mer eller mindre "uforsiktige" i et par år før vi ble gravid, uten å stresse liksom, så denne gangen tenkte jeg det kom til å gå en tid fra jeg sluttet å bruke plaster... men neida, mindre enn 3 mnd så var det i boks, enda det ikke var særlig aktivitet i heimen akkurat på de mest aktuelle dagene. Derfor regner jeg med å få termindato flyttet den ene eller andre veien når vi skal på UL 1.aug. Håper terminen blir litt tidligere (har 28.12. nå), for jeg er mer eller mindre klar for å få ut ungen jeg nå, og hun første kom litt tidlig, så da blir det gjerne et novemberbarn i stedet. Men man kan vel ikke alltid ta å sammenligne med tidligere fødsler osv... Vel.... long story short - håper babyen ikke kommer for sent i desember, og har ganske lite lyst til å gå på overtid... men men, det er IKKE det som er viktig oppi alt dette har jeg vel funnet ut...

En i familien har forresten bursdag i romjula, og det er årets hyggeligste feiring der de aller fleste stiller opp - og bursdagsgavene kan kjøpes på romjulssalg vet du! ;-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare glad for at vi skal ha baby... uansett når=) prøvd å bli gravid i 2 år.... men d blir den eneste i familien som er født i desember og har termin 10 så da blir det tid til både gaver og bursdag viss ikke jeg går over da....=)) lykke til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har termin 2 des.....er selv et desember barn født den 6......

blir planlagt ks så det blir et nov barn..

jeg er bare glad for at jeg er gravid igjen tenker ikke på at jeg har termin i des...synes nesten det er verre å ha bursdag i juli midt i ferien :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri tatt det forgitt å få et barn.Barnet får komme når det kommer, det er en mening med alt. Tenker sikkert ektra sterkt slik fordi vi prøvde imange år før lykken kom. Så jeg blir alltid litt trist når noen sier at de ikke vil ha barn i f. eks desember. Som dere sikkert skjønner synes jeg det er helt vidunderlig å få en baby i desember!

Klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri tatt det forgitt å få barn heller. Har brukt lang tid på å få mine,nøyaktig 4 år på å bli gravid med første. Men hadde jeg kunnet velge så hadde jeg ikke valgt desember mnd, men nå er det sånn at jeg har termin i desember så da er det ingen ting å gjøre med det. Glad for å få barnet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Super fornøyd med desember baby jeg, samma for meg når ungen har bursdag :) Sambo har bursdag 30.12, og syns det er helt topp han :D Man blir gravid når man blir gravid, kan ikke drive å planlegge hvilken mnd en vil babyn skal bli født :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke helt i plana mi, nei, ganske enkelt fordi jeg bor på et sted sola er borte fra oktober til mars, og det er veldig drøyt!!! Vi trodde det skulle gå fort å lage en liten baby da vi satte i gang på forsommeren i fjor, og da ville jo babyen vært kommet allerede - som var min plan. Men det drøyde ut, og den ble lagd da den ble lagd, og slik er det, så da tar jeg i mot den babyen som kommer da. Men jeg blir nok liggende i dvale for restitusjon de første to-tre månedene, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vel alltid håpa på et sommerbarn jeg, er selv født i juni, og det har alltid vært fint og varmt på bursdagen min! men en kan ikke alltid velge når en skal få barn, så da får en ta det en får:P kommer nok til å høre på en del klaging om å¨være den siste som kan gjøre det og det.. men det får være..:P

 

skille mellom bursdag og jul tror jeg er viktig, som noen over her påpekte. har termin 11. des. så får håpe det ikke drøyer !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva skal man si da.. Det er ikke alltid like lett å planlegge når man skal få disse vidundrene våre:).. Jeg har en med bursdag 5 juni og en med bursdag 11 januar, men vi har da aldri gjort noen forskjell på barnas bursdag og hun som har bursdag i januar har aldri fått merket at det er så rett etter jul. vi har aldri opplevd at hun har fått felles gaver. Jeg tror det er veldig til hva man gjør det til selv for barna, og skiller mellom jul og bursdag.

Tenk så hyggelig å ha bursdag i adventstia da, når alt kommer til alt er det som virkelig betyr noe at barna er friske og har det bra, uansett når på året det er født:-)..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv bursdag 23.12 og nå har jeg sannelig fått termin den 23 og!

Kommer nok til å gjøre mot mitt barn som mine foreldre har gjort med meg, feire bursdag og jul hver for seg! De sa ifra til alle at bursdag og jul er to helt forskjellige ting.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...