Maisie Skrevet 11. juli 2007 #26 Skrevet 11. juli 2007 Bra at de vil gi mer penger til småbarnsforeldre, men synes det blir feil grunnlag. Ut i fra det jeg leste i artikkelen da. De fleste som tar abort, gjør vel ikke det av økonomiske årsaker i Norge, vel? Enig med deg over her som skrev at de som før ville ta abort, kanskje heller velger nå å beholde barnet pga pengene. Hvis de vil flere yngre mødre, så bør de jo heller satse på å hjelpe eks de som sliter med å få barn, samlivsterapi, og andre ting som gjør det gunstig for unge kvinner å få barn, ikke fordi de vil få penger for det. Vet om mange jevnaldrende som fikk barn tidlig fordi det lønte seg økonomisk å gå hjemme (dvs henge på kjøpesentrene) med barn i stedet for å få seg en utdannelse. Og sammenlignelsen med Mette-Marit skjønte jeg lite av. Hun var jo alenemor før hun møtte Haakon. Vil de at unge kvinner skal få barn uavhengig om de er sammen med barnefaren eller ikke?
Gemini77 Skrevet 11. juli 2007 #27 Skrevet 11. juli 2007 Syns det er vanvittig tåpelig.. Og til dere som sier at man kan ha alt i orden før man er 30 år.. hvorfor syns dere dette er et godt forslag da? Hvorfor skal mødre under 30 år ha denne ekstra økonomiske hjelpen hvis det ikke er forskjell på mødre under og over 30? Jeg var 28 år da jeg fikk sønnen min og jeg hadde "alt i orden". Og syns forslaget er hårreisende!
Gjest -<<- Skrevet 11. juli 2007 #29 Skrevet 11. juli 2007 Forstår forsåvidt Willochs resonnement - Norge behøver flere mennesker fremover. Men som flere har påpekt er dette fullstendig ugjennomførbart, da det garantert vil lokke enda flere inkompetente fjortiser til å få barn for "da får man jo masse penger, joooo....*tvinne tyggegummi*." Skal dette gjennomføres kan man vel like gjerne gå inn med 150,000 til de fødende og en direkteoverføring på 100,000 til det lokale barnevernet.
babygutt jan07&??nov10 Skrevet 11. juli 2007 #30 Skrevet 11. juli 2007 huff... dette måtte jeg bare svare på... Virker som om mange av dere som er i mot dette mener at det ikke er fortjent for de som får barn tidlig å få mer i fødselspenger... At de som får barn før de er 30 bare ikke er klare for det eller at de ikke har kommet noen vei i livet... Tror dette er ment at det skal være mulig for de som ikke har rett til fødselspenger (som feks studenter) å leve et verdig liv med råd til tak over hodet uten at man ikke har en krone igjen på slutten av mnd. tror f.eks at studenter kan være like klare til å få barn og like ansvarlige som de som er i jobb... og 6000 i mnd er jo ikke spes mye når man har barn... Vet at jeg kunne aldri klart det uten at samboeren min hadde sin lønning
LegallyBlond Skrevet 11. juli 2007 #31 Skrevet 11. juli 2007 signerer denne babygutt januar07! Er selv 26, har hus, bil og samboer som jeg har vært sammen med i 10 år og som er ferdig utdannet og i full jobb, så jeg er da etablert selv om jeg ikke er 30 år og ferdig utdannet... Men det er ganske knapt med pengene fra lånekassen når man ikke kan jobbe litt ekstra, før jeg fikk barn tjente jeg 80-100 000 utenom lån/stipend...Hadde vi begge vært studenter måtte vi utsatt det å få barn i noen år til. Og av økonomiske grunner kan vi ikke få flere barn før etter at jeg er ferdig med studiene i en alder av 30 år, så om vi vil ha flere nå må jeg gi opp studiene for en periode.. Og det ER mer komplikasjoner ved graviditeter, større sjanse for syke barn, vanskligere å bli gravid og man får gjerne færre barn når man ikke satser på barn før etter fylte 30. Forstår godt at mange venter, og synes det er helt greit, for mange passer det virkelig ikke før - men det er mange som nok kunne tenkt seg å starte med barn før som utsetter det pga økonomi. Så jeg skjønner godt argumentene her jeg... Men er jo mange over 30 som også trenger litt ekstra, ikke alle som har super økonomi og full jobb selv om de er passert 30.. Er kanskje litt drøyt med 250.000, men kunne godt ha vært halvparten og uten aldersgrense. For den summen som engangsstønaden er nå er jo bare en vits...
babygutt jan07&??nov10 Skrevet 11. juli 2007 #32 Skrevet 11. juli 2007 signerer tutta! Uten aldersgrense selvfølgelig - ikke bare de under 30 som kunne trengt mer enn engangsstødnad hvis man ikke har rett til fødslespenger...
Gjest Skrevet 11. juli 2007 #33 Skrevet 11. juli 2007 Noe av det DUMMESTE jeg har hørt!!! Norge gir allerede nok som det er! Unge får da jammen klare å forsørge seg selv de og!! Latterlig
Den lille prinsesse Skrevet 11. juli 2007 #34 Skrevet 11. juli 2007 Det som må til er en forandring på den idiotiske regelen ha jobbet i minst 6 mnd av de 10 siste før permisjonen begynner. Hvorfor i all verden har de den regelen???? Selv var jeg student med førstemann, fikk derfor engangstønad som gått kunne vært litt høyere. Skulle begynne å jobbe nå i august, da barnehageplassen var i boks. Men ble gravid og da jeg fant det ut hadde jeg 1 mnd å finne jobb på hvis jeg i det hele tatt skulle rekke å ha jobbet i 6 mnd før permisjonen. Umulig når far er i full jobb og snuppis ikke hadde noen som kunne passe henne. Det tar vel også litt lengere tid enn 1 mnd å få seg jobb på.... Vel, vel, blir nå engangsstønad igjen og 1 inntekt som ikke er allverdens men vi får det nok til på en eller annen måte... Men hadde de kuttet ut den lille idiotiske regelen, så hadde jeg og sikekrt mange andre rukket å funnet en jobb og eventuelt barnepass. Slik jeg har forstått det så ødelegger den regelen for mange nyutdannet studenter blant annet som ikke rekker å få jobbet i minst 6 mnd før permisjonen. Og hva skjer hvis barnet skulle komme 2 mnd før når man har alt planlagt til siste dag???
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 11. juli 2007 #35 Skrevet 11. juli 2007 Dusteforslag!! Personlig kunne jeg hanket inn 750.000 på det forslaget, men si meg; er det ikke sånn at om en er gammel nok til å få unger, da bør en kunne ta vare på dem? Også økonomisk??? Blir dødsprovosert... :0( Greit mange kan ha det knepent en stund, men alle har muligheten til å investere i en utdanning, få seg jobb og med det forbedre økonomien! DusteWilloch.......!! Vet dessverre også om flere som kunne vært i stand til å spekulere i slike "premier". Som sikkert gjerne ville bedret økonomien med å få en unge til. Ikke akkurat rette intensjonene det vel?
2 herlige gutter og 1 mann=) Skrevet 11. juli 2007 #36 Skrevet 11. juli 2007 det kommer aldri til å skje=) men vis det skjer skal jeg nok greie å få en innen jeg er 30.. greide jo 2 før jeg ble 20 hehe.... dette blir aldri virklighet....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå