Mrs. Bouquet Skrevet 11. juli 2007 #1 Skrevet 11. juli 2007 Hadde passet meg bra til neste mann Kvinner under 30 år bør premieres med 254 000 kroner når de får barn. Det mener tidligere statsminister Kåre Willoch (H). http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=150050
nickoline og supermann Skrevet 11. juli 2007 #2 Skrevet 11. juli 2007 Sykt... hørte det på radioen. Synes det er diskriminering av oss som faktisk har "alt i orden" før vi setter et liv til verden. Han sier også at unge jenter tar abort fordi de ikke har råd, det kan så være men å få premie for å la være synes jeg blir galt. Dagens mødre får faktisk ganske god økonomisk hjelp. Det er tiden som gjerne ikke strekker til og gjør det tøfft å være alenemor.
Tante_Sofie Skrevet 11. juli 2007 #3 Skrevet 11. juli 2007 Vel..ville ikke kommet meg til gode... Fikk første da jeg var 30 og andre da jeg var 33... Synes dette blir feil, hvis noen da gjør dette for pengen og ikke fordi de er "klare", om en noen gang blir det.
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 11. juli 2007 #4 Skrevet 11. juli 2007 Hva da med de som allerede har en jobb som er dårligere betalt? Da lønner det seg jo å slutte i jobben slik at de får denne engangsstønaden da.. Syns heller man skal få seg utdannelse og jobb først, man skal jo ha råd etter det første året og..
så var vi 4 Skrevet 11. juli 2007 #5 Skrevet 11. juli 2007 Så flott for de det gjelder og som har behov for det. Og til de andre her som er litt mer negative. Selv om du er under 30 kan du ha alt i orden. Det å bli 30 er ikke et magisk tall som gjør at livet plutselig er ideelt for å få barn. Og det er grunner til å få barn tidligere enn 30, uten at jeg gidder å sette meg ned å lete frem linker til hvorfor.
Gjest Skrevet 11. juli 2007 #7 Skrevet 11. juli 2007 Ps: jeg fikk begge mine før 30. Syns friske, unge folk kan forsørge seg selv..
*Isabell* Skrevet 11. juli 2007 #8 Skrevet 11. juli 2007 "Sykt... hørte det på radioen. Synes det er diskriminering av oss som faktisk har "alt i orden" før vi setter et liv til verden." Det er vel ganske diskriminerende å komme med en slik kommentar og vil jeg si!!!! Selv har jeg vert godt etablert med samme mann siden jeg var 20. (vert sammen i 10 år ,samboere i 4,5) Er ikke bare de over 30som har alt på plass!!! Syns dette er et flott forslag som kan være en god hjelp for mange.De fleste hadde vel satt pris på litt ekstra når det kommer en liten en til verden!
ana baroma Skrevet 11. juli 2007 #9 Skrevet 11. juli 2007 Det må da finnes andre ting enn en sånn løsning for å få unge til å få barn? Vil tro at en del får barn bare for å slå kloa i disse pengene, og de varer jo ikke evig, da... Ser flere ulemper enn fordeler!
ana baroma Skrevet 11. juli 2007 #10 Skrevet 11. juli 2007 Forøvrig visste jeg ikke et jeg er en belastning for samfunnet siden jeg ikke kunne få barn før nå... Det er faktisk litt trist synes jeg...
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 11. juli 2007 #11 Skrevet 11. juli 2007 Men hva med de som tjener under 250.000,- da? Da lønner det seg ikke for de å få barn? Jeg er under 30 år og har alt i orden selv, er litt negativ til dette likevel. Ja det er fint for som har behov for det, men da får de kanskje sette opp lønninger til de som f.eks jobber på sfo og andre steder med under 250.000 i lønn. Eller så får de få litt ekstra fra staten slik at det heller blir et minstebeløp.
Süsse Skrevet 11. juli 2007 #12 Skrevet 11. juli 2007 Det er noe av det verste jeg har hört! Det burde heller komme informasjon om prevensjon til en del unge mödre!!! Faen, jeg blir provosert.
Lille søtnos Skrevet 11. juli 2007 #14 Skrevet 11. juli 2007 Da vil jo folk gjøre alt de kan for å føde før de er 30 uten kanskje egentlig å være klar for det, eller ha ting i orden som utdanning, jobb, bolig osv. For ikke å snakke om å få barn med riktig mann og ikke første og beste. Nei, dette var rett og slett teit.
Gjest Odyssey&Mikrovampyren Skrevet 11. juli 2007 #16 Skrevet 11. juli 2007 litt vel mye.. men de kunne godt ha økt stønaden litt.
rosa og en blå Skrevet 11. juli 2007 #17 Skrevet 11. juli 2007 eg har vert klar for beibi siden eg var 20.. hus og mann.. men hadde ikke fått brn før nå alikavela, selv om de lokker med penger.. ha fått de no da, siden eg er 26. men altso., særiøst, so tenker de slik fordi de vil få opp folketallet.. nordmenn vil "dø ut" fordi vi bare får 1-2 barn.. og siden mange venter til fylte 30 år. så er det mange fler som sliter med å få barn enn om de begynte når de var 25.. innvandrene (ikke noe negativt altso) de får jo 1-5 barn.. og då øker de folketallet sitt her i norge. og til slutt so er det ingen som gidd å feire 17 mai lenger fordi ingen er norske..
rosa og en blå Skrevet 11. juli 2007 #18 Skrevet 11. juli 2007 men syns de bare kan kalle det fødselspenger, og gi til alle... men då hadde ogso invandrerene fått flere unger, fordi de trenger penger, fordi de er mye flinkere å gå hjemme med barna.. see? håpe eg ikke skrive nåke som blir heilt feil her..
selfangerkjerringa Skrevet 11. juli 2007 #19 Skrevet 11. juli 2007 Hva med de som prøver, men ikke får det til? Som planlegger å ha barn før 30, men som må bruke mange, lange år på å få det til?
rødt&blått Skrevet 11. juli 2007 #20 Skrevet 11. juli 2007 Politikerne burde jo ha vært inne på denne tråden før de setter forslaget i live, hehe. Men er det ikke som kontantstøtten da dere? Jeg vet om flere tilfeller der ungene har kommet som perler på en tråd NETTOPP fordi at de da får full uttelling av kontantstøtten.. og kanskje ikke ene og alene fordi de er klare til å ta seg av et-to-tre barn i småbarnsalder.. For meg i mitt tilfelle ville en slik ordning ha gjort susen økonomisk, fordi dette er en sum som overgår min årslønn som sykepleier! -Jeg har "alt" i orden også til og med -og jeg synes faktisk jeg er en god mor selv om jeg ikke er 30 helt enda! Ikke det at jeg ikke ser ulempene ved en slik ordning...!
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 11. juli 2007 #21 Skrevet 11. juli 2007 Enig her med Spetakkel og lille smurfen og dere andre. Ser for meg at dette vil øke antall aleneforeldre fordi de får barn for tidlig, før de har funnet "den rette". Og for de som i dag ville tatt abort av andre grunner enn økonomien, kanskje hadde blitt fristet til å få barnet likevel pga pengene...da blir det jo litt feil mener jeg. Jeg og sambo er begge under 30 og har to nydelige barn, vi har da klart oss på egne lønninger i mange år...
Mrs. Bouquet Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #22 Skrevet 11. juli 2007 Her har vi økonomien ganske så i orden, men jeg skal si opp jobben min for å være hjemme med barnet vårt, og vil derfor ikke få annet en engangsstønaden neste gang. Det går fint, men hadde vært greit å fått penger på sin egen konto som rekker mer enn 2 måneder. Kanskje litt høy sum, men kanskje litt diskriminernde med tanke på alder. Kanskje engangsstønaden bare burde høynes en del.
er det muuulig Skrevet 11. juli 2007 #23 Skrevet 11. juli 2007 synes dette blir helt feil!! hvorfor ikke gi engangstønaden til alle??? trenger ikke økes engang.... jeg selv var nettop fyllt 19 da jeg fikk mi første....og guri malla som det hadde hjulpet med engangstønaden..... engangstønad til alle uansett alder og antall barn......men til flerfødsler synes jeg den skulle vært en til hvert barn.... å gi en så høy sum som over 200000kr for å få barn før fyllt 30år er helt syyykt!! tenk så mange umodne fjortiser som kan komme til å få barn for pengenes skyld.....eller folk i økonomisk dårlig situasjon som vil få barnet for å berge seg selv og ikke for at de ønsker barnet....
Mammaen til E.S. Skrevet 11. juli 2007 #24 Skrevet 11. juli 2007 Hmmm... Gjelder dette kun ¨kvinner som vil få engangsstønad?? Jeg hadde ei årslønn på rett under 200 000 da jeg ble gravid og ikke hadde jeg full stilling heller bare 72% og det var vikariat. Da hadde det jo lønnet seg å sagt opp jobben da... Og gå hjemme nesten hele svangerskapet.. begynner i ny fast jobb i aug. og selv om lønna har steget med 15 000 siden sist, kommer jeg selv ikke da til å tjene så mye penger... Jobber i barnehage. Javel, i Norge vil de visst at alle gravide (lavlønte) kvinner skal si opp jobben sine å gå hjemme...... Lurer på hvordan Norge blir seende ut da..
rosa og en blå Skrevet 11. juli 2007 #25 Skrevet 11. juli 2007 hahaha:) enig.. men eg tenkte at pengane er i tillegg til permisjonslønna... er det ikke det altso? las ogso nå saken.. teit at han refererer til mette-marit.. "at hun fikk barn først så prinsen" var hun ikke sammens med barnefaren då hun fikk marius da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå