Gå til innhold

Hvor tidlig oppdaget du at du var gravid?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror ikm betyr "ikke-kommende-mens", hvis ikke jeg tar helt feil..

Jeg følte det psykisk på kroppen dagen etter befruktning at jeg var gravid, jeg bare visste det, men så klarte jeg ikke vente, og tok en test 5 dager etter befruktning, som var negativ.

Da slo jeg det fullstendig fra meg at jeg var gravid. Mens kom ikke som den skulle, men pappa døde i samme momanget, så jeg tenkte at mensen uteble pga sorg og sjokk over at han døde.

Men jeg merket 2 uker etter unnfangelsen at puppene var som to betente kuler, kunne ikke ta på de, men tok ikke hintet.

Var kvalm fra uke 4, men trodde også det skyltes dødsfallet til pappa, ingen i familien hadde matlyst, selvom alle laget mat de første ukene etter han døde, jeg var den eneste som spiste som en gal.

Til og med i begravelsen hans, det eneste jeg tenkte på var mat, og alle bemerket den vanvittige matlysten min..

Da jeg ikke hadde hatt mensen på 7 uker, tenkte jeg på å ta en ny test, som da var positiv. så vet egentlig ikke hvor langt jeg var på vei da, men da jeg hadde første legetime, så var jeg visst 11 uker på vei :-o

Trodde jeg var rundt 8 uker på vei jeg, men det var jeg visst ikke...

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Med spira så hadde jeg symtomer helt fra befruktninga! Var sinnsykt trøtt, melka forsvant (amma snulla da), og hadde mensmurringer og mye press på blæra...tenkte ikke engang at jeg var gravid, for virka så utrolig at symptomene skulle komme så tidlig. Trodde det var cyste på eggstokkene sammen med psykisk utmattelse, så tok en test før jeg bestilte time hos lege bare for avbekrefte graviditet, men da var jo testen positiv!:P Tenker at det var 3 uker etter befruktelse at jeg tok test (drøyde litt med legetime siden dette var i jula).

Skrevet

Følte det på kroppen med en gang jeg ble gravid ... men fant det ut på undersøkelse hos gu i uke 4

Skrevet

4 uker med 1 mann Kvalm 5 min. i hele svangerskapet.

3 uker med 2 og 3 mann. Fikk vite det hos legen da jeg var inne til en annen undersøkelse med 2 mann og tok test selv ved 3 mann. Hadde en følelse bare.

Skrevet

Jeg kjente det var noe på gang ganske så tidlig da puppene ble større (jippi) og ømme samt at fikk murringer og følte meg litt oppblåst (ikke fullt så jippi). Når jeg tenker tilbake så var jeg så skråsikker at når den første testen viste negativ så tenkte jeg bare "nei, den er det noe feil med" og dro og kjøpte en ny - som da ble klart positiv! Var på 1. kontroll hos lege allerede i uke 8 og testet 1. dag jeg skulle hatt mens (som alltid har vært helt etter boka regelmessig).

:)

Skrevet

8 uke....tok en test så var jeg hos legen positivt.

Skrevet

Førstemann 7-8 uker

Andremann 4 uker pluss noen dager

Skrevet

3 dager før IKM, positivt CB :-)

Begynte å få mistanke rundt 5 dager før IKM, veldig dunking i brystene.

Skrevet

9 uker før jeg oppdaga det. Selv om det egentlig var mange tegn på at jeg var gravid. Øm i puppene, metallsmak i munnen, trøtt, kvalm.....

Reagerte ikke på at mensen ikke kom for den forsvannt før jeg ble gravid.

Skrevet

da jeg var 5 uker.. kvalm og uvel på flyet hjem fra ferie... dro til legen ett par dager etter for å ta test, og sa til legesekretæren før den var tatt at den kom til å være positiv, og det var den :)

Skrevet

Jeg tok test et par dager før jeg skulle ha mensen. Merket det på kroppen med en gang, at det var noe "unormalt" :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...