Gjest Skrevet 10. juli 2007 #1 Skrevet 10. juli 2007 hvor mye brukte/regner dere med på å bruke på hele bryllupsbudsjettet? hilsen en meget gifte sjuk masekopp
bambi&bamse Skrevet 10. juli 2007 #3 Skrevet 10. juli 2007 Hei! Vi brukte ca 120 000 danske kroner på våres bryllup i 2006. mvh
Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 10. juli 2007 #4 Skrevet 10. juli 2007 Tror vi brukte ca.60 000 i 2002. (40 000 gikk med til mat og lokaler).
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 10. juli 2007 #5 Skrevet 10. juli 2007 Ja, dette lurer jeg på også.. Lurer på å gifte oss til sommeren igjen, men er redd det blir så skrekkelig dyrt... Hvordan fikk dere råd til 40000,- og 60000,-?? Lånte dere i banken?
Fabelaktiv Skrevet 10. juli 2007 #6 Skrevet 10. juli 2007 VIIIIIIIIIIIIIIIL også gifte meg.. dumme sambo..
Suturtang Skrevet 10. juli 2007 #7 Skrevet 10. juli 2007 Mannen min er bilmekaniker,han kjøpte en bil med ødelagt motor,reparerte det og solgte 40000 dyrere
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 10. juli 2007 #8 Skrevet 10. juli 2007 Hehe.. Jaja, men det var jo en grei ordning.
boble <3 Skrevet 10. juli 2007 #9 Skrevet 10. juli 2007 Giftet oss i august i 2006, brukte vell mellom 120 000- 140 000 kr.
bambi&bamse Skrevet 10. juli 2007 #10 Skrevet 10. juli 2007 Det er jo snakk om og prioritere hva man bruker penger på og bestemme seg for og sette til sides så mye man kan klare. Enkelt og greit! Vi brukte 6 mnd på og spare til våres bryllup, vi har ikke lånt en krone til det og der var heller ingen som betalte noe for oss. mvh
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 10. juli 2007 #11 Skrevet 10. juli 2007 Men hvordan i allverden klarer dere å spare så mye på så kort tid? *måper*
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 10. juli 2007 #12 Skrevet 10. juli 2007 vi har spart hver mnd og skal gifte oss neste sommer.. Regner med å bruke 70,000 og vi skal ha ca 70 til middag og 75 til kaffen... Blir ganske stort, men vi skal gjøre masse selv.. Regner med å bruke ca 12000 på meg og sambo. altså det vi skal ha på oss osv. Resten går til mat, lokale, pynting, alkohol osv osv... Pengene ruller fort:=)
lengter daler ned i skjul... Skrevet 10. juli 2007 #13 Skrevet 10. juli 2007 vi skal gifte oss om 1 år, begynte å spare nå, men akkurat nå har vi ikke råd å spare mere enn 1000 kr i mnd, så det blir jo ikke nok på 1 år. skjønner heller ikke hvordan folk har råd.... vet ikke helt åssen vi skal få det til faktisk.
Suturtang Skrevet 10. juli 2007 #14 Skrevet 10. juli 2007 jeg elsker mannen min fordig han finner alltid en grei løsning ))
bambi&bamse Skrevet 10. juli 2007 #15 Skrevet 10. juli 2007 Vi bestemte oss i slutten av januar for og gifte oss 22 juli. Så begynte vi å spare,legge til sides alt vi syntes var overflødigt av penger egentlig. Jeg fikk også tilbake 46 000 på skatten det året da, så selvfølgeli hjalp det godt på. Men vist man tenker at man kan leve uten litt luksus en stund så er det jo verdt det også Vi hadde vertfall et suuupert bryllup med alt vi kunne tenke oss mvh
boble <3 Skrevet 10. juli 2007 #16 Skrevet 10. juli 2007 Vi begynte å spare med en gang datoen var satt. Alt av skatte og ferie penger gikk med og fikk litt hjelp av snille svigers... Litt kjipt å se alle pengene vi hadde "slitt" for fly ut av kontoen når datoen nærmet seg, men fy søren det ble verdt hver eneste krone:0) Lykke til med planene:0)
CB-BabyBoy Skrevet 10. juli 2007 #17 Skrevet 10. juli 2007 Vi brukte litt over 50 000 kr tenker jeg og det er ikke i beregnet brudekjole, brudepike-klær, hotell og reise. For vår del så var det våre foreldre som hver seg delte utgiftene på mat, lokalleie, blomster, viglser (human etisk vielse) osv. Jeg følte ikke at det er riktig at andre betalte min kjole, så det fikset jeg selv. Det samme med brudepikekjolene. Brudesuiten spleiset jeg og mannen min på og det samme med bryllupsreisen. Vi sparte derfor ikke noen ting før vi giftet oss. Jeg visste at mine foreldre hadde spart en god del til akkurat dette - pappa så det som en selvfølge at de skulle betale mesteparten. VI hadde forresten litt over 50 gjester, alle til 3 retters middag.
Raych Skrevet 10. juli 2007 #18 Skrevet 10. juli 2007 Ca 30 000 i 2002:) Vi betalte noe, foreldrene mine noe og foreldrene hans noe. Synes vi hadde et "billig" bryllup ettersom vi hadde 120 gjester til full middag og 150 til kaffe.
Gjest Skrevet 10. juli 2007 #19 Skrevet 10. juli 2007 vi giftet oss på lørdag, og regningen på gildet nærmer seg nok 90- 100 000 alt inkludert. Brudepikeklær, våre klær, bryllupsreise, mat, lokaler, hjelpemannskap, drikke, levende musikk, blomster, stæsj osv. Vi hadde et meget vellyket bryllup. Betalt alt selv. Vi har gode inntekter begge to, og hadde ikke hatt råd til å gifte oss ellers. Det var viktig for oss og ha alle 65 gjestene, det var viktig for meg med DEN kirken, viktig for OSS med ditt og datt. Jeg hadde ikke kompromisset med bryllupet mitt, altså. Hadde det ikke overdådig, vi hadde det bare sånn vi ville ha det! Ingen hadde fått meg til å velge en annen løsning om den hadde blitt billigere.. Vi fikk drømmebryllupet! Vi brukte litt av lønningene våre hele tiden til å handle inn stæsj.. .Alkohol har vi "spart" på på våre svensketurer. Nøye planlagt- vi vet jo hva vi IKKE tjener på å kjøpe i Sverige... Fått igjen på skatt, feriepenger osv... Lykke til med planlegging! Ikke la andre styre DERES dag!! Jeg luftet min frustrasjon når min mormor ville "overraske" meg med rosa og lyseblå pynt i kirken!! Her skulle det ikke være barnedåp men BRYLLUP!! I hvitt og sølv- overraskelser passer ikke nå, sa jeg!!
Lykkeliten og jeg Skrevet 10. juli 2007 #21 Skrevet 10. juli 2007 Vi giftet oss i høst og brukte ca 20 000 kr. Dro til Italia og giftet oss vi ;o)
SusyQ Skrevet 10. juli 2007 #22 Skrevet 10. juli 2007 Giftet oss i fjor. Brukte vel i underkant av 100 000. Hadde 65 på 3-retters middag. 30 som kom på fest fra klokka 21. De fikk velkomstdrink +kake, cognac osv. Deretter kjøpte folk selv i baren. Funka fint. Hadde leid DJ til festen. Dro på litt på bryllupssuiten. Ikke tenk på hva du "må" ha til et bryllup, prioriter det som er viktig for dere, og prioriter bort det andre. Vi prioriterte mat&fest. Brukte lite på f.eks bordpynt, transport og blomster. (Hvite duker og enkle blomster er pent nok, syntes vi) Fikk bl.a invitasjoner, bordkort, kjole, sminke, sang i kirke+fest, hår og foto gratis av venner som er grafiske designere, stylister, fotografer osv. Dersom du kjenner noen som er flinke til "noe" er det hyggelig å få hjelp av venner. Lykke til :-)
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 10. juli 2007 #23 Skrevet 10. juli 2007 Vi giftet oss i 2005 og brukte vel rundt 90 000,- Hadde litt over 70 gjester. Vi delte utgiftene til selve festen i tre, begge foreldreparene og oss selv. Men fant ut at det ble en stor del utenom dette også. Ikke akkurat billig å kle seg opp, også kom kostnadene til bilder og ikke minst takkekort... Kan trygt si at det forsvant en del sparepenger, men hadde jo vært sammen i mange år og satt tilside til bryllup
SusyQ Skrevet 10. juli 2007 #24 Skrevet 10. juli 2007 Ang, finansieringen sparte vi i halvannet år. Snakket med banken som var greie og lot oss skru ned nedbetalinga på lånet fram til bryllupet, det overskytende gikk rett inn på sparekontoen :-) Og ja, for oss var det absolutt verdt det. Den fineste dagen i mitt liv og den beste festen jeg har vært på noensinne. Superstas!
Gjest Skrevet 10. juli 2007 #25 Skrevet 10. juli 2007 vi hadde et budsjett på ca 60 000 da vi skulle gifte oss i fjor sommer! men det så vi ganske fort at kom til å sprekke.. det kom så utrolig masse "attåt"! vi fikk hjelp av foreldrene til begge to og benyttet oss av venner som hadde noe de kunne! alt i alt kom vel hele pakken på mellom 80 og 90 tusen tenker jeg! men; et enkelt btyllup kan være like fint og romantisk som et stort overdådig et=) masse lykke til med både planleggingen og bryllupet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå