Anonym bruker Skrevet 10. juli 2007 #26 Skrevet 10. juli 2007 Jeg har 2 små barn (1 1/2 år og 3 1/2år), og vi har full barnehageplass til dem. Vi jobber begge 100% (det må vi, pga økonomi). Jeg jobber turnus, og når jeg har seinvakt (5 ganger på seks uker), leverer jeg unga i barnehagen for det. Da får jeg noen timer til å ordne ting som må ordnes, eller ta igjen litt søvn. Jeg har ikke dårlig samvittighet for det, men det burde jeg kanskje? Jeg tror unga mine har det veldig bra, selv om jeg av og til er "egoistisk". Det er fryktelig slitsomt å ha to så små barn, og av og til trenger jeg å hvile ut litt for å kunne være en god mamma. Er det så galt av meg?
supergyda Skrevet 10. juli 2007 #27 Skrevet 10. juli 2007 Ingen grunn til å ha dårlig samvittighet for det.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2007 #28 Skrevet 10. juli 2007 Ja, det er galt av deg!! Når du har to så små barn fulltid i barnehagen burde du ha litt dårlig samvittighet, noe du forhåpentligvis også har innerst inne. To så små barn trenger mer tid hjemme hos foreldrene, sånn er det bare. Dette kommer du til å innse om noen år, når du plutselig innser at småbarnstiden gikk så altfor, altfor fort... Har du aldri lurt på hvorfor alle "eldre" går rundt og sier at man skal ta vare på tiden når barna er små?? Dette er ikke et personlig angrep på deg, anonym....det er bare en liten forsvarstale for de små....
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2007 #29 Skrevet 10. juli 2007 Er jo ikke alle av oss som har råd eller lyst til å jobbe deltid selv om man har små barn. Skal man skaffe seg bolig er man f.eks ofte avhengig av 2 fulltidsjobber. Blir kvalm av sånne forståsegpåmødre som deg.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2007 #30 Skrevet 10. juli 2007 Er dere avhengige av å jobbe fulltid for å få det til å gå rundt, har dere prioritert galt! Når ungene er små, skal de gå foran alt og da skal en ikke ha dem i barnehage 8-9 timer hver dag og selv jobbe livet av seg for å tjene til livets opphold. Da bør en legge om livsstilen.....billigere hus, mindre lån osv.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2007 #31 Skrevet 10. juli 2007 Jeg kjenner 4 førskolelærere, og ALLE har valgt å være hjemme med barna sine til de har vært ca 2,5 år i stedet for å sende dem i bhg. Jeg synes det sier en hel del...
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2007 #33 Skrevet 10. juli 2007 Mulig jeg spyr jo, men det er ikke det verste. Det verste er de foreldrene som ikke orker å passe sine egne barn, fordi det var mer slitsomt enn de hadde forventet. At førskolelærere velger å være hjemme lengre med barna forstår jeg godt. Etter å ha vært på restaurantens kjøkken frister ikke maten like mye for å si det sånn
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2007 #34 Skrevet 10. juli 2007 Hvis du har et bedre forslag så kom med det. Jeg går på skole fra kl 8 til kl 16, og skal gjøre dette de neste 3 åra. Skolen ligger ca 20 min fra barnehagen. Dvs at han må være der fra ca kl 0730 til 1630 (untatt onsdager da faren hans henter han kl 1540). Jeg har ingen utdannelse fra før og er alene med sønnen min så jeg er avhengig av å få meg en utdannelse. Hva mener du jeg bør gjøre isteden? Leve på staten til sønnen min blir "stor nok" for å begynne på skolen og kanskje da ikke bli ferdig med utdannelsen før han begynner på skolen og da ikke ha muligheten til å gi han den oppfølginga han trenger? Jeg bare spør jeg, for jeg syns det er litt drøyt å dra alle over en kam. K
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2007 #35 Skrevet 10. juli 2007 Jeg drar ikke alle over en kam, jeg snakker om de foreldrene som har barna lenger enn de trenger, fordi de må ha litt "fri". De tror ikke at også barna deres trenger fri. En barnehage dag for ett barn stiller på lik linje med en arbeidsdag for en voksen
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2007 #36 Skrevet 10. juli 2007 Hei igjen. Leste ikke dine andre innlegg før jeg svarte (dårlig vane). Klart de blir slitne etter en full dag i barnehagen. Ikke så rart med alt som skjer og alt spetakkelet. Poenget mitt var at det første innelgget fikk det til å virke som om du dømte alle som hadde barna full dag i barnehagen, også de som må. K
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå