Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #1 Skrevet 9. juli 2007 Har barnet sitt under to år, ni til ti timer i barnehagen hver dag. det syns jeg grenser til barnemishandling. Mitt barn er rimelig gåent etter syv timer og det syns jeg er mer enn nok
blond Skrevet 9. juli 2007 #2 Skrevet 9. juli 2007 Blir du kvalm av foreldre som ikke gjør det samme som deg?
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #3 Skrevet 9. juli 2007 Nei, men dette blir jeg kvalm av. Har man ikke tid til barn så ikke skaff dem. Det er bare 24 timer i døgnet. er ungen ti timer i barnehagen er set kanskje to timer til samvær med foreldrene i våken tilstand. Det er min mening
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #5 Skrevet 9. juli 2007 Jeg er ganske enig i det.. Men så er det jo foreldre som MÅ.. Kanskje de pendler eller noe sånt. Men de som levere barna tidlig, og henter dem seint bare for og få litt fri selv, det syns jeg er å bare tenke på seg selv. Mange tror at det bare er lek i barnehagen. Men det er jo masse dem skal igjenom og masse de skal lære på en dag. Såklart dem er slitne de også! Men en annen ting.. De som sitter litt oppi systemet, dem sier at vi må bli flinkere til og ha familietid (gjerne ha fri en dag eller noe i uka).. Men setter de ned prisene? Nei! Ikke alle som har råd til og la den ene gå hjemme helt eller delvis.. Hvis vi skal bli flinkere til familietid, så må jo kostnadene på div. ting ned. Syns de snakker litt mot seg selv, eller taler bare for dem som har super god råd! Jeg blir så forbanna når dem sier sånt!! Det var litt på siden av det du skrev, men det har jo litt med at barna må være lenge i barnehagen, fordi foreldrene må jo tjene til livets opphold..
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #6 Skrevet 9. juli 2007 Ja selvfølgelig er det noen som må. De klandrer jeg heller ikke. Men jeg tror mange kan prioritere annerledes og få mer tid til barna sine på den måten. Vi trenger faktisk ikke flatskjerm og ny bil osv. Jeg syns de fleste foreldre gjør det de kan for for barna sine. Men det er de som har dem i barnehagen for å få fri selv, som du sa, jeg blir kvalm av
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #7 Skrevet 9. juli 2007 er forresten helt enig med at de som sitter "høyt" oppe taler mot seg selv. De vet nok ikke hva det vil si å snu på krona. Jeg jobbet noen år i barnehage og desverre er det ofte så mange unger i forhold til voksne at dagene ble preget av stress. Da syns jeg fryktelig synd på de barna som alltid var der da jeg kom og fortsatt da jeg dro. Det er så mange ting mange ikke tenker over. De må sitte i gangen og vente med yttertøyet på til vi er ferdig å kle på. De blir utsatt for hverandres skriking dag etter dag. De skal sove til den og den tiden. Og det er mange som må kjempe om beinet når det gjelder å få ti minutters kos på ett fang Trist men sant
blond Skrevet 9. juli 2007 #8 Skrevet 9. juli 2007 Høres ut som om bhg-hverdagen er dårlig organisert.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #11 Skrevet 9. juli 2007 Ja, mange prioriterer kanskje "feil".. Men jeg tror ikke flatskjerm tv er det verste.. Jeg tenker mer på matvareprisene, bensinprisene, alle de forbanna bommene de setter opp overalt osv. De som prioriterer materielle ting før barna sine burde jo ikke hatt barn.. Man må jo sette barne først. Men samboeren og jeg har begge jobber med vanlig lønn. Vi klarer oss bra. Men jeg kunne godt tenkte meg og hatt en fri dag i uka. Ikke fri for meg, men ha fri for og ha sønnen min ute fra barnehagen (nå slipper nok vi banrehage hver dag fordi faren jobber skift), men jeg syns det er viktig at han kan kose seg hjemme en dag. Lære litt andre ting. Være med og bake, gå tur i skogen, få full oppmerksomhet en dag.. Men jeg tror nok jeg må jobb 100%. Vi vil jo ta han med ut i verden for og oppleve ting også.. Alt koster.. Men så er det de foreldrene som har fri selv, men som allikevel sender barna sine i barnehagen. De kommer ofte først, og blir ofte henta seinest.. Det er triste tilfeller..
blond Skrevet 9. juli 2007 #12 Skrevet 9. juli 2007 Noen barn har bedre av full dag i barnehagen i stedet for mye tid sammen med foreldrene.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #13 Skrevet 9. juli 2007 Jeg har en mamma som jobber i barnehage, og vi snakka faktisk om det her om dagen.. Det er de barna som kommer når hun komme på tidligvakt, og en del av de samme barna er der når mamma drar hjem. Da er hun sliten etter en arbeidsdag, mens de stakkars barna må være der enda lenger.. Lenger enn en arbeidsdag.. Så vi må jo faktisk tenke på at vi er ganske slitne etter 7-8 timers jobb. Syns også det er synd at det eneste foreldrene rekker er det at ungene kanskje er trøtte, slitne og grinete når de kommer hjem, så er det middag/kvelds og natta..
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #14 Skrevet 9. juli 2007 Syns du virkelig èn dag med mamma og/eller pappa i uka er mye tid alene med foreldrene alene??
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #15 Skrevet 9. juli 2007 Noen barn ja, men de er det i utgangspunktet synd på uansett.
blond Skrevet 9. juli 2007 #16 Skrevet 9. juli 2007 Det har jeg ikke sagt. Jeg sa at for noen barn er det bedre med lang dag i barnehagen enn å bruke den sammen med foreldrene/en av foreldrene.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #17 Skrevet 9. juli 2007 Hvordan foreldre er det du sikter til da? De som misbruker rusmidler? Eller de som ikke tar seg av barna sine? Er ganske enige med den andre anonyme her at da er det snd i dem uansett.. Og dem skulle ikke hatt barn
blond Skrevet 9. juli 2007 #19 Skrevet 9. juli 2007 De foreldrene som av ulike grunner ikke mestrer å ha barna hjemme lenge om gangen. Rus og psykiatri kan være noen grunner, funksjonshemming kan være andre grunner. Det er også barn som kanskje har bedre av tilbudet de får i barnehagen enn det de får hjemme. Lett å si at visse mennesker ikke burde hatt barn, men gjort er gjort, og det er ikke alt man vet om på forhånd. Da må man bare gjøre det beste ut av det, gi relevant hjelp osv.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #20 Skrevet 9. juli 2007 Men da tror jeg (min personlige mening) at avlastning hadde vært bedre enn barnehage. Barnet har behov for og være alene med en omsorgsperson, en h*n kan får kos av, snakke med osv. Ikke dele oppmerksomheten med mange andre.. Barn av foreldre (spesielt de som holder på med rus) kan ofte være ødelagte (om foreldrene har gjort dette foran barnet) og de trenger noen de kan stole på. Hjemme blir ofte disse barna fort voksne. De må ta hånd om foreldrene sine. Men de trenger å få være barn.. Så jeg tror da at et avlastningshjem er bedre enn en barnehage.. Hvor de må kjempe om oppmerksomheten som hu andre her sa.. De som har funksjonshemninger kan også ha behov for avlastning, men da er ofte ikke barnet ødelagt, men jeg tror også der at et avlastningshjem er bedre. Tror nok de blir tatt bedre var på der. At hvert enkelt barn sine behov blir sett..
Wildchild Skrevet 9. juli 2007 #21 Skrevet 9. juli 2007 Jeg forsto det på HI her at hun mente at barn under to år ikke burde være ti timer i barnehagen. Alle med litt vett i hodet skjønner vel det. Og for dem som ikke skjønner det, så skal jeg prøve å forklare. Hjernen til barnet er i en rivende utvikling de to første årene, det er mye barnet skal lære seg. Først og fremst å forholde seg til seg selv og også det å lære seg å hanskes med stress. Hvordan tror dere det er for en liten småtass i en stressende barnehage nesten 50% av døgnet. Hvor mye kjærlighet og omtanke tror dere det er plass til at hvert enkelt barn får i bhg? Hvordan tror dere det påvirker et barn?
blond Skrevet 9. juli 2007 #22 Skrevet 9. juli 2007 Å la barnet være lenge i bhg kan være en enkel løsning. Å få avlastning tror jeg er langt vanskeligere å få til. Da må man gjerne kjempe (har jeg inntrykk av) og det har ikke alle foreldre ressurser til. Det er også stor forskjell på barnehager. Ikke alle er i mangel på ressurser og planlegger hverdagen sin dårlig. Noen er fantastisk flinke på det de driver på med.
Wildchild Skrevet 9. juli 2007 #24 Skrevet 9. juli 2007 Ja, du ja..... :-) Jeg sikter til alle de andre "halleluja(!) barnehage er det beste som noensinne kan skje et barn". Barnehage er nok veldig bra for de fleste, i riktig mengde. Det er mengden det lett blir litt mye av, synes jeg.
blond Skrevet 9. juli 2007 #25 Skrevet 9. juli 2007 Har ikke sagt 'halleluja', men godt mulig at du sikter til meg likevel siden jeg er den eneste i denne tråden som ikke er bare enig. Klart at alt med måte er en god regel, men hadde det blitt en diskusjon her hvis ingen kom med synspunkter som avviker litt? Selv om jeg argumentere for at foreldre velger lange bhg-dager (bevisst eller ubevisst) betyr det ikke at jeg personlige velger dette. Det får dere som leser innlegget tro hva dere vil om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå