nickoline og supermann Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #26 Skrevet 9. juli 2007 *Dette ble nemlig helt galt. Synes bare det er "rart" at man har nada 3-5 uker før fødsel. Sånn .........det mener jeg!
brumlemor Skrevet 9. juli 2007 #27 Skrevet 9. juli 2007 godt vi er forskjellige seier no eg. Noen har alltid tingene på stell, mens andre tar det som det kommer. Men trur det er viktig ikkje å blande seg inn i korleis andre gjer det når det kun eg bagateller det er snakk om. Tror nok at både mor og barn får det bra sjølv om ikkje alt er på plass. Er du redd for at ho har problemer med å få ordne opp i tingene pga HC og hjerneskaden, så kan du jo kanskje spørre henne om hun trenger hjelp?
nickoline og supermann Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #28 Skrevet 9. juli 2007 Hadde tenkt å gi meg, men jo ja kanskje litt...... som sagt. Tar henne med meg på Fredag. Moren hennes er skikkelig grei, så hun tar nok tak i det snart. Svigermora har holdningen om at det ikke trengs noe. Vet at barna hennes ble mobbet da vi var små pga tøy og tøy de ikke hadde..... Og det var ikke fordi de ikke hadde råd:) Hun styrer nok litt vel mye hos de. Dessverre! Men jo, Jeg har prøvd å støtte henne hele svangerskapet. Svart på ting hun lurer på, men gjort det klart for henne at . Det er svar jeg kan gi ut fra min erfaring.....
brumlemor Skrevet 9. juli 2007 #29 Skrevet 9. juli 2007 det høyres ut som ho treng ei god venninne, får håpe at du er det då.
nickoline og supermann Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #30 Skrevet 9. juli 2007 følte meg som en dårlig en nå, da det ble en rar tråd. Var aldri meningen at det ble slikt. Håper jeg blir en bra støtte når bebisen kommer. Vi er også nærmeste naboer og er masse med de. Men pga sin hjerneskade blir hun fort irritert, så man må trå varsomt! Hun er født "normal" altså. Vært utsatt for en stygg ulykke på et tidspunkt.......
Toyah Skrevet 9. juli 2007 #31 Skrevet 9. juli 2007 vi hadde kun bilsete(takket være min søster) og en kurv han kunne sove i da gutten meldte sin ankomst. jeg hadde nemelig såååååå god tid og skulle kose meg med å handle etter permisjonen min hadde begynt. Lite ante jeg at jeg skulle bli lagt inn 7 uker før termin og gutten kom 5 uker for tidlig. men ja ja. pappan klarte å handle noen klær mens vi lå på sykehuset han og min gutt mangler heller ingen ting, selv om han hadde en treng mor.
brumlemor Skrevet 9. juli 2007 #32 Skrevet 9. juli 2007 Flott at du støtter ho. Og kos dere på fredag når dere skal ut å kjøpe utstyr og klær. Må sei eg gjekk litt bananas etter at babyen var født, var lettere å kjøpe noen da, enn før eg fekk han!
jente30L Skrevet 9. juli 2007 #34 Skrevet 9. juli 2007 selv hadde jeg kun seng og kjøpte bilstol den dagen jeg fikk han,før på dagen altså... jeg fortrengte alt jeg og koset meg i alle fall ikke med å kjøpe inn ting... så det er ulikt for alle,jeg sleit helt til han var 3 mnd jeg,fødseldepresjon osv... men nå er det selvsagt helt herlig;)
Gjest Skrevet 9. juli 2007 #35 Skrevet 9. juli 2007 Vi hadde alt i hus, men jenta vår har ikke tatt nevneverdig skade av at alle klærne hun arvet var det du kaller gutteklær........
nickoline og supermann Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #38 Skrevet 9. juli 2007 *Ja, skikkelig dårlig!
Dailis Skrevet 9. juli 2007 #39 Skrevet 9. juli 2007 Jeg ventet lenge med å handle med førstemann. Handlet vognen samme mnd jeg hadde termin, kjøpte nok klær fra mnd før ja.... Men i det hele tatt , jeg tok det veldig med ro. Jeg trodde jeg kom til å gå over termin, noe som stemte, og alt var klappet og klart før babyen kom. Hehe, egentlig får man kjøpt alt man trenger på et par-tre dager. Skikkelige shoppedager:) Jeg synes det var herlig med førstemann. Med andremann kjøpte jeg faktisk babyklær og slikt fra mye tidligere. Men for å være ærlig hadde jeg en vannvittig angst for at det skulle gå galt. Ikke umulig at det var en av årsakene.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 9. juli 2007 #40 Skrevet 9. juli 2007 Eg har aldri stressa detta med å vita kjønnet og ha kommoden full av rosa el blå klær til ungen blir født. Eg har hatt eit hente sett klart og det har vert nøytralt. Sprinkelsenga henta med to uker før terminen og gutten(nr 1) kom 6 dagar før terminen. Eg pakka bagen min ein onsdag og ungen kom fredag samma uka. Med nr 2 hadde eg pakka bagen 2uker før terminen for eg regna med at det kanskje hadde blitt litt stress hvis me måtte reise midt på natta og ikkje hadde den klar med tanke på at ein må jo ha ein plass å gjera av junior au da........ Eg har ikkje stressa noko ting før nokon av ungane har komme, ikkje etter heller...........er avslappa av natur og trenger ikkje ha alt pakket og klart før ungen kjem. Har hatt vong og seng klart og litt nøytralt tøy sida me ikkje har villa vist kva det var me fikk nokon av gongene..........thats me
* 5 om dagen * Skrevet 9. juli 2007 #41 Skrevet 9. juli 2007 jeg skjønner godt at du synes er rart at ho er så rolig... ta hun med deg ut for og handle du, kanskje hun ikke liker å gå alene?? og du...hev deg over de kverrulerende svarene...blir for dumt synes jeg, de får holde seg der de pleier...på krangle...
Stary Skrevet 9. juli 2007 #43 Skrevet 9. juli 2007 Jeg tror jeg hadde èn body når gutten min kom. Fordi jeg var så redd for at noe skulle gå galt. Det går bra. Man overlever nok det og.
Gjest Skrevet 9. juli 2007 #44 Skrevet 9. juli 2007 Hadde jeg vært denne venninna di, så hadde det fort vært historie om jeg hadde lest dette innlegget her! Med hvilken rett legger du ut om henne og kaller henne "treg" og sier at hun har et HC og en hjernskade? Synes jammen ikke du er en god venninne, eller kanskje du også har en "hjerneskade" der venninne-antennene dine egentlig skulle vært.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå