Gå til innhold

Jeg er tydeligvis ikke "godkjent" som mor...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er synd på deg som ikke kan skrive..."synn"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hører du ikke selv hvor dumt det høres ut: han har vokst ut av setet derfor MÅ han sitte fremovervendt.

ååå javel jaaaaa... finnes bare en type bakovervendte barneseter ja. Sorry altså. hade heeeelt glemt det!

Skrevet

hehe, ja veldig synd.. barnet lider noe frykelig. Gidder da pokker ikke å kjøpe ny bil bare fordi en ubetydelig sjel som du synes synd i barnet mitt.. Heldigvis er det ikke storhysteri her, kjenner ingen eller ser aldri noen som har et barn over 1 år bakovervendt.

Skrevet

hvis du kan lese så står det at vi arvet et sete... Hvorfor bruke masse penger på en nytt sete når vi allerede har et, når vi heller kan bruke penger på hus,mat,strøm +++

Skrevet

ja om om nakken knekker har du en mindre å brødfø.

Skrevet

hehe, mhm... Håper det skjer da, da får jeg råd til å reise til syden!

Skrevet

Skulle bare være like saklig som deg... enjoy

Skrevet

Hvorfor bruke mye penger nytt sete??Fordi det har med sikkerheten til barnet ditt å gjøre,så enkelt er det...Det er ofte tilbud på seter rundt omkring,og man kan få seter som kan stå begge veier og kan brukes til barnet er 3-4 år.Så da er det snakk om en engangsinvistering.

Skrevet

eller man kan leie/låne hos forsikringselskapet.

Skrevet

min er også litt stor og vokste ut av babysete når han var 6-7 mnd, men jeg valgte å ta bakovervendt for det! jeg for min del syns det er bedre å ha han bakovervendt å ikke kræsje, enn å ha han forovervendt å angre ( litt satt på spissen, men..)! men alle har forskjellige regler, og jeg ser ikke ned på de som ikke gjør som meg, for jeg er ikke en "perfekt" mor... også brukt nan fra fødsel av, og aldri brukt ullundertøy, men vil nok gjøre det til vinteren på fjellturer..

mye jeg ikke har gjort etter "boka" men når det kommer til sikkerhet hører jeg på "ekspertene" i tester og butikkene..

Skrevet

Ja, hvorfor kaste bort masse penger på noe som kan redde ditt barns liv. Håper om ikke annet at stolen dere har arvet ikke er FOR GAMMEL også, i tillegg da...

Skrevet

Det å ha penger til å kjøpe nytt sete handler om prioriteringer.. Hva er du villig til å ofre for ditt barns sikkerhet? Ferien? En tur på byen?

Det å kjøpe et nytt sete koster 1500-3000 f.eks det er kanskje en stor sum, men sete nr2 kan ofte brukes i 3-4 år, minst... Mange av dem kan snus begge veier, slik at du kan ha det bakovervendt de første årene og deretter fremovervendt.

På dere i denne tråden handler det om vilje IKKE prioriteringer, dere VIL ha barna deres fremovervendt, hvorfor?? Det er opp til dere, men å si at det ikke går er TULL!! Man klarer det man vil hvis man bare vil det nok! Og når det gjelder barnas sikkerhet burde man ville det MER ENN NOK!

Skrevet

Må si meg enig med de som mener at barna bør sitte lengst mulig i bakovervendt sete.

Argumentet med at de fleste påkjørsler skjer bakfra må det jo nødvendigvis også involvere en bil som også kjører på bakfra..derfor blir jo det like mange.

I tilegg har vi de andre ulykkene. Påkjørsler bakfra skjer som oftest i små hastigheter...Når de alvorlige ulykkene skjer med høy fart det er da man VIRKELIG trenger beskyttelse! Front mot front, singelulykke hvor man kjører ut osv..

Må få tilføye at når et barn er under 1 år utgjør vekten av hodet 36%, i tilegg er ikke musklatur og sener på langt nær godt utviklet.

Håper ingen av dere som har små babyer fremovervendt må lære på den harde måten, grøss...

Skrevet

MME og ullundertøy er ingen vits å kommenetere..det er ikke å gamble med barnets liv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...