Gå til innhold

Jeg er tydeligvis ikke "godkjent" som mor...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter å leser noen innlegg rundt omkring på forumet (og skriver innlegg der jeg føler jeg kan bidra..), men når jeg leser blir jeg forundret over at barna mine i det hele tatt "overlever"..

Begge har fått Nan fra fødselen (sto klar når jeg kom hjem fra sykehuset) kokte flasker og vann kun de første 6-8 ukene.

Begge sitter fremovervendt i bilen (eldstemann er nå 17 mnd, han begynte med det når han var 9 mnd, yngstemann er 5 mnd og har sittet fremover siden han var 4 mnd.) Vi kjører masse på fritiden ofte 4-7 timer i strekk, så lenge de ikke er sultne eller trenger ny bleie.

Jeg har aldri brukt ullundertøy på noen av de.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var jeg som spurte deg om du satte din 4 mnd gamle sønn fremovervendt.

Jeg mener at alle får bestemme barneoppdragelsen selv.. Men det er faktisk ikke lov å sette en baby under 9 kilo fremovervendt. Når man bryter loven for sin egen bekvemmelighet, da får jeg problemer med det.

Ullundertøy har da virkelig ingenting å si i forhold til at barnets nakke faktsk kan knekke i et sammenstøt. Og det er ikke tull engang.

Når folk som deg kommer med slike uttalelser så tenker jeg rett og slett "stakkars dumme folk som ikke vet bedre".

(nan, koking av flasker og ullundertøy bryr meg midt i ræva)

Skrevet

Jeg har ikke satt min sønn der for min egen bekvemmelighet, men hans.. han vokste ut av sitt gamle sete. Tok han med til butikken, snakka med de som jobba der og når de så hvordan han satt i det nye setet fikk jeg vite at det var bedre for han selv om han da var 1,5 kg under anbefalt vekt (nå er han snart 9 kg så da er jo det problemet løst..)

Når det gjelder tester osv av barneseter, så er nesten alle testet i front mot front kollisjoner, men det viser seg at de fleste ulykker er påkjørsel bakfra... Dvs, du blir trykket tilbake i setet og da sitter jo mine gull helt "riktig" i hht trykket som kommer....

Skrevet

Hvis du hadde sett sønnen min sitte i hans forrige sete hadde du forstått..

Skrevet

Begge guttene mine har "sprengt" vekstkurven på helsestasjonen i begynnelsen. De har ikke mye mat heller, han eldste har stangnert litt nå, så jeg regner med at lillebror gjør det samme.

Det er derfor jeg mener at man ikke skal "angripe" folk som ikke gjør alt etter boka, det kan være grunner til disse handlingene....

Skrevet

Om noen år så har forskerne på nytt funnet ut at ungene helst skal sitte sidelengs i bilen, og helst ikke i bil i det hele tatt.. Med den rekke jeg har med unger. så har jo disse hersens reglene og lovene ført til at det som var kongesete fra 1991 til 2003 og de resterende 8-10 barnesetene har blitt utrangert og ulovlig i dag:-) De lever i beste velgående alle sammen:-)

Skrevet

Enig med deg Yppert! Det å diskutere barneseter er like ille som å diskutere barnevogner, bleier, tåteflasker....ja egentlig ALT innen denne kategorien Barn..

Det er alltid noen som vet bedre enn andre.

Nei, gå for magefølelsen sier nå jeg... (med litt hjelp og innspill fra forbrukertester innen rimelighetens grenser..)

Skrevet

DET ER JO FAKTISK IKKE LOV Å SITTE SÅ SMÅ BABYER FRAMOVERVENDT!

Om han vokste ut av det ene bilsetet, så finnes det så stort utvalgt at noen garantert passet til han. Nekter å tro at ungen din er større enn alle treåringer som sitter bakovervendt f.eks.

Og om du fikk anbefaling i en seriøs forretning, bør du anmelde dem for å ha gitt deg ukorrekte opplysninger og anbefalt deg det ulovlige!

Skrevet

Hæ? Gi meg lovpargrafen som sier at jeg bryter loven, så skal jeg være i butikken i morgen når de åpner å kjøpe nye seter tilbarna mine. Hvis du bare kan henvise til en annen diskusjonstråd her på dib, så holder ikke det. Har forresten vært inne på TT hjemmesider og der "ANBEFALER" de, men jeg fant ingenting om lovlig/ulovlig... (Men jeg er vel så dum så det er vel derfor jeg ikke finner det....)

Skrevet

Unnskyld meg, grandis... Er du villig til å sette dine barn i trygge bilseter KUN dersom loven sier at du må? Det burde være noe du skulle ønske uansett!

Skrevet

Du sier over her at de fleste ulykker er påkjørsel bakfra! OK, men hva om det er din bil som kommer bakfra da?

Skrevet

Har ikke lest hele tråden, men min gutt vokste også ut av babysetet forholdsvis tidlig, 5 mnd. Han hadde ikke vokst ut iht til kg, men protesterte høylytt i det setet vi hadde ihvertfall. POENGET mitt er at vi kjøpte nytt sete, men satte da det bakfrem alikevel. Er vel ikke noe problem det, rent bortsett fra at det blir jævlig trangt for passasjeren i forsetet, men det overlever vi :) Så hvorfor ha de med kjøreretning egentlig?

Skrevet

Har også hatt min nå 6 mnd gamle baby forovervendt siden den var 4 mnd. Vokste laaangt ut av den stolen vi hadde, også arvet vi neste bilstol. Grunnen til at babyen er forovervendt, er at det ikke er plass til å ha stolen bakovervendt, verken her eller der. Gidder da ikke ta opp lån for å kjøpe ny bil for å følge div anbefalinger, når det allikevel er lovlig å ha den forovervendt.

og har forresten aldri brukt ullundertøy...

så grandis, du er ingen dårlig mor i mine øyne nei. Grøsser heller over de folka som for enhver pris skal ha unga bakovervendt i bilen til de er 3-4 år. stakkars barn!

Skrevet

Stakkars barn? Uff da, nå føler jeg meg jammen truffet! :DDDDD

Skrevet

He he, her er det da tydelig grandis som skriver som anonym... ;-)

Min yngste var 9,5 kg da han var 5 mnd (er nå nesten 6 mnd), men han sitter da SELVFØLGELIG bakovervendt likevel... Han er jo bare en liten baby.

Får helt angst av sånne folk som deg som skryter av hvor lite de bryr seg om barnas sikkerhet.

Ullundertøy og den slags har ingenting med saken å gjøre.

Skrevet

nei,jeg er nok ikke grandis... skryter??? det er da ikke min feil at jeg ikke har plass til et bakovervendt bilsete..hadde jeg hatt plass ville jeg selvfølgelig ikke hatt det forovervendt. men skulle ha bytta når ungen var 2 år for dens egen skyld.

og hvis du leser HI,så har er det ikke kun bilsetet hun har skrevet om, men også om mme og ullundertøy. såeh, vete a la mierda :P

Skrevet

Hmm, men manglende ullundertøy og mme er da ikke farlig. Det er jo forskjellen.

Det virker på meg som om noen av dere liker å innbille dere at vi som passer på barna våre er hysteriske, mens dere som lar det skure og gå er helt topp foreldre...

Skrevet

Vel, har aldri sagt at jeg er en topp forelder, men jeg selv ville aldri hatt mine barn bakovervendt så lenge.noen barn blir faktisk bilsyke av å sitte bakovervendt, ergo absolutt null utbytte av en biltur.

Jeg sier bare at akkurat JEG ikke ville hatt barna så lenge bakovervendt, og at JEG synes synd i barna. Er ikke litt av saken med en debatt å si SINE meninger?

Skrevet

Trodde jeg også + at jeg ikke fatter å begriper hvorfor det er synn på feks min gutt som er blid og fornøyd med å sitte bak frem.....

Skrevet

du svarte på mitt innlegg der jeg sa at jeg syntes synd i 3-4 åringer som sitter bakovervendt at du ikke liker folk som skrtyter over å gi blaffen i barnas sikkerhet. Og det var absolutt ikke et skryteinlegg det jeg sier at min 6 mnd gamle baby sitter forovervendt pga min egen komfort, men pga plassmangel.

Skrevet

Det er synn på din unge som ikke har forelde som sørger for å ha plass til et bakovervendt sete når barnet bare er 6 mnd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...