Anonym bruker Skrevet 8. juli 2007 #1 Skrevet 8. juli 2007 Jeg skulle på en joggetur, å lot jenta vår på 7 uker være igjen med ett vennepar som var på besøk, de har ett barn på 3 så jeg tenkte de sikkert greide oppgaven i 30 min.. Jeg sa at nå skal de bli godt å trene igjen ..bare jeg får tid..så sier de ja men gjør det nå..vi passer gjerne jenta mens hun sover.. å da hadde de vært hos oss i 3 timer allerede så jeg tenkte okei å takket ja! dro på joggetur, sa jeg ble borte i halvtime ca.. å jenta sov å hadde nettopp fårr mat så jeg jogget meg en ekstra runde.. var borte i 45 min tilsammen da å da jeg kom hjem hang det lapp på døra om at de MÅTTE dra til byen FØR jeg kom hjem, å det var sååå viktig fordi faren hennes hadde fått infarkt å moren hadde ringt fra s.huset.. så de tok lillejenta med seg i bilstolen og satt henne fast og kjørt til s.huset!! de ble borte i 7 timer! jeg kunne tatt taxi dit dem var for å hente jenta vår å det var planen min helt til jeg ikke visste hvilket s.hus de var på eller noe.. å begge tlf dems var skrudd av! jeg satt der oppløst i tårer å venta på en tlf som f*** meg aldri kom!! de ringte klokka 9 på kvelden å sa at de kom til oss med jenta da! søsknene hennes hadde tatt seg av jenta vår mens de var hos pappaen..å de hadde vært ute å spist osv. jenta mi spiste hver 3 time da ca..hun hadde vistnok grått en halvtime å sovna etter det..sikkert av sult og utmattelse.. å hun sov da de kom hit med henne! jeg var så rasende at jeg bare tok bilstolen med jenta å sa hadet å lukka døra! det er en liten stund siden,de har begge prøvd å ringe oss men vi orker ikke ta tlf!har ikke ord!! hva skal jeg si! føler meg tråkka på og altmulig!! f*** så respektløst altså!! hva mener dere?hva skal jeg si til dem? er jo endel følelser i det ang denne dagen siden faren døde ikke lenge etterpå..da er et liksom dem det er synn på ikkesant å det med jenta vår er bare sånn jaja for dem.. **oppgitt**
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2007 #2 Skrevet 8. juli 2007 Ganske så spesiell situasjon iom at faren hadde kommet på sykehus... Jeg hadde nok ikke blitt så happy jeg heller der og da, men det virket jo som de var ansvarlige og passet på at jenta di hadde det bra! Og du kunne jo dratt dit selv og hentet henne. Ting kan skje........
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2007 #3 Skrevet 8. juli 2007 Hvorfor føler du deg tråkka på? Du dro jo ut og man vet jo aldri hva som kan skje! De lot jo ikke jenta di være alene iallefall. Sikkert noen som hadde gjort det å!!
manonym Skrevet 8. juli 2007 #4 Skrevet 8. juli 2007 Jeg synst det er helt riktig av dem å reise til sykehuset! Faren hadde tross alt hatt et hjerteinfarkt! MEN jeg skjønner absolutt følelsen din, hadde blitt helt dårlig hadde dette skjedd med meg.. De kunne ha ringt om hvilket sykehus de var på. Men ja, det er synd på dem når de har mista faren sin. Men du kan jo prøve å forklare følelsen da, siden de har en unge selv så skjønner de sikkert hvordan du hadde det.
Hiv o'hoi Skrevet 8. juli 2007 #5 Skrevet 8. juli 2007 er du litt egoistisk eller noe? Jada jeg kan forstå at du ble fortvilet og ufattelig stressa,men hallo!! faren var dødssyk og barnet ditt klarte seg jo fint! syntes det er rart om de ikke har gitt en 7 ukers baby få mat på 7 timer da. og de kunne jo selvfølgelig ha ringt! Så jeg skjønner at du er fotvilet og oppgitt. men å bli så sint,når en person fikk vite at sin far ligger for døden,nei det syntes jeg ikke noe om! De skadet jo ikke datteren din på noen måte.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2007 #6 Skrevet 8. juli 2007 jeg ble bare så oppgitt...7 timer er lenge,å de dro jo 5min før jeg kom.ikke ga de henne mat heller..men men..syns det var ufint å ta en så liten baby så lenge... men folk er forskjellige!! noedn syns det er greit andre ikke... faren døde senere ikke samme dagen..
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2007 #7 Skrevet 8. juli 2007 Men de visste vel ikke at du var like rundt hjørnet?
Hiv o'hoi Skrevet 8. juli 2007 #8 Skrevet 8. juli 2007 joda, skjønner deg som sagt veldig godt. jeg hadde også blitt fortvilet og stressa.. Bare vær glad for at jenta di er i god behold. det hadde jo vært verre om de hadde reist fra henne vel? men ja, helt enig i at de skulle ha gitt henne mat og ringt til deg! men tenk også på at de var i en veldig vond og vanskelig situasjon..
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 8. juli 2007 #9 Skrevet 8. juli 2007 Hvorfor skrudde de av mobilene sine? Det her høres tull ut, hvis det er sant, så er det noe gjærnt med de folka der! Og hvor mange sykehus kunne de egentlig vært på? Du kunne jo ha ringt rundt, tross alt babyen din det er snakk om.
*Isabell* Skrevet 8. juli 2007 #10 Skrevet 8. juli 2007 Hadde jeg vert deg hadde jeg heller prøvd å finne ut hvilket sykehus de var på og kommet meg dit. Skjønner at du gjerne ble litt fortvilet, men ærlig talt pappaen hennes havnet på sykehus. Jeg hadde gjort det samme som de i en slik situasjon. Og det er forresten helt normalt at man ikke få ha på mobil på sykehus, enkelte avdelinger det er lov, men tviler på at han lå på en slik avdeling. Mener at du selv kunne gjort mer for å få tak i de.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2007 #11 Skrevet 8. juli 2007 Jeg må si meg enig med HI her altså!!!! Når jenta får mat hver 3.time (og da regner jeg med pupp, siden de ikke hadde gitt henne flaske de som tok henne med) er det jo KRITISK å være borte i over 7 timer!!!! Babyen er jo avhengig av mat.. Dere andre som kjefter på HI her: Hadde ikke morsinstinktet kicket inn hvis ungen deres ikke hadde fått mat på over 7 timer?!?! Ærlig talt.. Det er riktig av HI å reagere her
Stolt Mamma™-1jente og 1gutt!! Skrevet 8. juli 2007 #12 Skrevet 8. juli 2007 Kunne ikke den ene av de blitt igjen med babyen i det minste?! Det må jo ha skjønt at du var rett rundt hjørnet, og da kunne vel bare du ha kjørt den andre til sykehuset da....? (selvfølgelig da den som ikke hadde fått faren sin på sykehus)....
Gjest Skrevet 8. juli 2007 #13 Skrevet 8. juli 2007 Det er jo rett og slett DU som er helt TETT I HUE!! Sorry.. men skjerp deg litt da! Det er ganske spesielt at mora fikk hjerteinfarkt da! skjønner godt at de gjprde som de gjorde.. det som var rart var jo at du ikke jobbet litt mer med å få henta jenta.. *oppgitt over HI*
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 8. juli 2007 #14 Skrevet 8. juli 2007 Men de hadde dratt 5 min før hun kom tilbake...er det ikke rimelig å tro at HI ringte de med engang? Jeg hadde i alle fall ringt venninna mi hvis faren hennes hadde fått infarkt OG hun hadde dratt vekk med babyen min. Og det var visst søskenene til denne venninna som passa babyen...hvorfor det? Var det ikke faren deres (evt. stefaren deres) som lå på sykehuset? Hadde noen gitt meg en fremmed baby på 7 uker så hadde jeg krevd å få telefonnummeret til foreldrene også! Og er man et sted der det er forbudt med mobil, så kan man gå et annet sted for å sende en liten melding eller ringe...er snakk om en baby her! Som sagt...hvis dette ikke er tull er det noe galt med samtlige parter her!
Gjest Skrevet 8. juli 2007 #15 Skrevet 8. juli 2007 faren skulle det stå da.. Rigi; man må slå av på sykehuset.. virker inn på apparatene.. så på hjerteavdelingene slår man iallefall av..
manonym Skrevet 8. juli 2007 #16 Skrevet 8. juli 2007 Jeg synst det er totalt unødvendig å skrive slike ting om HI bare fordi du er uenig med henne Tessa. Skulle tro det gikk ant å svare folk på en normal måte. Men etter at jeg så at de ikke hadde matet babyen din (skjønte ikke helt hva som ble skrevet i innlegget ditt;)) så skjønner jeg deg litt mer. En baby skal ikke gå så lenge uten mat! Og det finnes telefoner på et sykehus som man helt sikkert kunne fått låne, de som passet jenta di kunne jo ha ringt. Men synst også at du burde ha stått litt mer på for å finne henne. Det vet jeg at jeg ville gjort i alle fall!
Gjest Skrevet 8. juli 2007 #17 Skrevet 8. juli 2007 Hørtes kanskje veldig krast ut.. men syns faktisk det var litt på kanten jeg! Går ikke an å oppføre seg sånn.. bare si hadet og smelle igjen døra.. Var jo ganske ille for de da.. når faren hadde hjerteinf... syns det ble veldig egoistisk.. de kunne faktisk bare gitt ungen til nabon som kanskje ikke kjenner ungen engang.. Men; de kunne ringt fra sykehuset .. det er jeg enig i. men.. jeg hadde nok gjort litt mer for å finne ungen min jeg da.. og de kunne også gitt ungen litt mat da.. ( fins jo nan overalt liksom.. )
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2007 #18 Skrevet 8. juli 2007 Jeg tror ikke jenta di var "jaja" for dem, selv om du følte det slik etter å ha opplevd å ikke vite hvor datteren din var og vært kjempebekymret for henne. Jeg forstår godt at du var fortvilet! Men et hjerteinfarkt kan være svært alvorlig, og jeg tror få tenker klart i en slik situasjon. Da tror jeg man bare drar til sykehuset, og gjør det beste ut av situasjonen. De har et barn fra før, og syntes kanskje ikke det var det verste som kunne skje at de tok med seg babyen din. Konsekvensene av at de ble igjen for å vente på deg kunne blitt at de ikke fikk tatt farvel - og da tror jeg at jeg ville tenkt at ungen får bare bli med til sykehuset og så finner vi ut av det etterhvert. Som du skriver døde jo også faren til venninna di etter noen dager. Selvfølgelig kunne de ha sørget for at noen kontaktet deg eller kom hjem med jenta di - men de tenkte ikke så langt. Og all verdens morsinstinkt skriker selvsagt når du får tilbake et sultent og utmattet barn som du ikke vet hvor har vært de siste 7 timene! Men det kan faktisk hende at de ikke skjønner helt hvorfor DU er sint. Datteren din skal ha grått i 30 minutter, og så sovnet, og det er ikke sikkert at de tenkte det var av utmattelse eller av sult eller noe sånt i det hele tatt. Mens hun mistet faren sin. Jeg synes i alle fall du burde snakke med dem, og prøve å ordne opp i dette. Det er jo synd å miste et vennskap fordi en skikkelig uheldig situasjon oppsto. Og objektivt sett kan jeg ikke se at ikke de har behandlet deg respektløst eller tråkket på deg eller noe sånt. Det ble bare veldig dumt det hele, og du har all rett til å være oppgitt og sint. Man blir det når man blir så redd for det kjæreste man har! Og kanskje det er det du skal forsøke å forklare dem når du snakker med dem. Og selvsagt kondolere for hennes tap... Klem fra isa
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2007 #19 Skrevet 8. juli 2007 Hvordan kan du være så sikker på at hun ikke fikk mat på 7 timer når du (i følge deg selv) kun lukket opp døra, tok bilstolen og sa "ha det", og ikke har snaket med dem siden??
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2007 #20 Skrevet 8. juli 2007 Stakkars deg, HI, skjønner godt at du reagerte som du gjorde. Hadde blitt helt hysterisk selv. Jeg ville riktignok oppsøkt hvert eneste sykehus i mils omkrets, men utenom det skjønner jeg reaksjonen din utmerket.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2007 #21 Skrevet 8. juli 2007 Det er påbudt med avslått tlf på kardioavdeling. Det burde du vite. Dessuten er de i en sorgprosess og det er ganske trist. Hvis dette er sant er det ikke noe galt med de "folka der". Syns det er litt feil kjeft som smeller ut med dette, du som forventer forståelse overalt
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 8. juli 2007 #22 Skrevet 8. juli 2007 Men rart at det bare tok 5 min for dem å komme til kardioavdelinga.
Gjest mammaen til Odin og Tiril Skrevet 8. juli 2007 #23 Skrevet 8. juli 2007 Hi-er enig med deg der..greit at de tok med seg jenta di,det mener sikkert du også,MEN være borte så lenge var jo bare helt unødvendig! Seff vet ho at babyen ikke hadde fått mat-litt vanskelig å få mata ei lita snuppe på 7uker noe anna enn mmelk eller erstatning. Ho hadde sikkert ikke laga til noe og forklart for dem hvor melka eller flaskene var siden ho bare skulle være borte en liten stund. Syns det var veldig uansvarlig å være borte så lenge uten å gi en liten lyd ifra seg. Så skjønner deg så utrolig godt!!! Gidder ikke å være anonym her gitt
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2007 #24 Skrevet 8. juli 2007 Eh, så om moren din dør så tenker du automatisk på å ringe å si ifra til venninnen din at du har baby? Nei skjerp deg a. De var sikkert sønderknust. Er ikke rart folk ikke forstår deg når du har en sånn holdning. Tviler på at det sto i hodet på de, tror nok de tenkte på å komme seg frem dit, er mye mulig HI ikke ringte med en gang heller. Se litt lenger enn din egen nese du.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2007 #25 Skrevet 8. juli 2007 Herregud Riga. Du skjønner ingenting. Du eier ingen innsikt i andres problemer. Du snakker som om du har så mye erfaring om alle og enhver. Du glemmer jo selv ditt eget barn når du har alle disse anfallene og det som er. Mens når andre ikke gjør noe perfekt da er du på hugget. Ta en titt i speilet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå