Gå til innhold

50/50...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hi.

det er jo flott at dette er en bra løsning for deg og dine! det er supert!

det jeg ikke forstår er hvordan det kan være det beste at dagens "vanlig samvær" blir gjort om til 50/50?

for det var vel egentlig det diskusjonen handlet om?

eller kom du bare inn hit for og fortelle hvor fint du hadde det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har h*n sagt det selv?

Men hvorfor gidder du ikke svare på mine mange spørsmål lenger opp her da? Kom jeg borti litt samvittighet eller?

(spørsmål om din egen barndom, om din oppvekst og om du selv ville hatt 50/50 som barn, din egen livssituasjon om du måtte flytte hver uke, slitsomt eller bare fryd og gammen???)

Synes fortsatt det er egoisme jeg...

"Barnet har like mye behov for å være sammen med far som han har behov å være sammen med meg..."

Nei det tror jeg ikke. Tror ikke barnet har 50/50 behov, men heller ett trygt og godt hjem, om det er far eller mor, eller begge to, og er foreldrene adskilte, så har det behov for kontakt og et besøkshjem, men ikke to hjem 50/50... Det er forsket på, og behovet er ikke der!

Skrevet

siden barnet har så behov for 50/50 kontakt med mor og far. hvordan ser du på hjem (der foreldrene er sammen) der den ene jobber mye og den andre lite?

er ikke det fryktlig dårlig gjort mot barnet?

Skrevet

Skal svare deg jeg...

Jeg er selv skilsmisse barn, og jeg bodde faktisk like mye hos pappa som jeg bodde hos mamma... og jeg har bare gode opplevelser rundt det...

Det er ikke bare barn som bor 50/50 som har 2 hjem, det har faktisk de barna som bor fast hos mor også, men som har vanlig samvær med far...

Dårlig samvittighet har jeg ikke... for jeg vet sønnen min koser seg når han er hos faren sin... det merker jeg på hele gutten... det samme sier faren hans... Hvorfor skal man ha dårlig samvittighet når man velger en sånn løsning...?? Jeg synes det er viktig at barn tilbringer like mye tid sammen med begge foreldrene... det er derfor vi har valgt denne løsningen...

Du får mene hva du vil... men det er ikke egoisme... og barnet kan faktisk ha et trygt og godt hjem, selvom de bor 50/50...

Og hvis du ikke har fått det med deg, så er det faktisk ganske vanlig med 50/50 i dag...

Skrevet

Du har virkelig skjønt det...

Takk for at andre skjønner min side av saken!

-hovedinnlegger-

Skrevet

Min sønn gråter ikke når han reiser til faren sin eller når han reiser til meg... Han gir meg en kos og vinker ha det... Men det har vel kanskje noe med at han har det trygt både hos faren sin og hos meg...!

-hovedinnlegger-

Skrevet

... så ta en prat med lærere, helsesøster, og PP-tjenesten, samt barne og ungdomspsykiatrien. Hvilke barn er det som har flest problemer i samfunnet? Jeg sier ikke alle, og kanskje barnet ditt kan klare seg, men da må det være sterkt, noe ikke alle er. Mange barn takler det faktisk ikke, og det forstår jeg så godt. Jeg har aldri kunne drømt om å bo en uke her og en uke der, for meg selv eller mine egne barn....

Lykke til med fremtiden for barnet ditt, håper han er sterk hele veien, og ikke plutselig får helt nok!

Gjest marie-s
Skrevet

Jeg er helt for 50/50 dersom barnet kan bo fast en plass og foreldrene flytter fram og tilbake, men så klart i 99,9% av tilfellene blir dette for mye stress for foreldrene....hmm...jeg kan ikke skjønne hvorfor.

Skrevet

kjempebra sagt!!!!

Samme som hun lenger opp her... "Om bikkja er med på flyttinga hver uke? - Er du gær`n, stakkars hund!!"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...