Anonym bruker Skrevet 23. juli 2007 #26 Skrevet 23. juli 2007 HI Det beste du kan gjøre er å ta kontakt med en advokat og snakk med advokaten. Jeg tror ikke det er noen her inne som kan svare 100% sikkert på alt. Men jeg tror du skal føle deg trygg, for de jentene som har svart høres ut som dem kan noe. Dessuten er det alltid godt å ha vitner. Pass på at du har kontakt med vitnene dine, for du kan kanskje få brukt for dem senere om det eventulet blir noe rettsak. Men lykke til. Håper alt ordne seg for deg.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2007 #27 Skrevet 23. juli 2007 Et tips er å dobbeltsjekke dette med statsborgerskap. Det er nemlig nye regler som tilsier at det ikke lov å ha både utenlandsk og norsk lengre. Vi prøvde for et halvt år siden, siden min datters far er svensk- og vi ville at hun skulle ha begge deler. Men fikk nei fra folkeregisteret. Registrerte jeg henne som svensk hadde hun ikke lenger norsk statsborgerskap. Men tipper at hun da nå i følge norsk lov ikke lengre har amerikansk, kun norsk, siden mor er norsk statsborger og du har registrert henne her. Men sjekk om du hadde trengt farens underskrift for å bytte statsborgerskapet til norsk også... Håper alt ordner seg !
Cerebro Skrevet 24. juli 2007 #29 Skrevet 24. juli 2007 Advokaten min har sendt et brev til folkeregisteret for å se hvordan vi står, men han tok ferie rett etterpå så jeg avventer til han kommer tilbake i midten av august. På fredag fikk jeg mail fra advokaten min om at han hadde mottatt en tlfsamtale fra barnefaren hvor han vekslet mellom å være forsonende og å være truende. I tillegg vimset han fram og tilbake fra å mene at jeg hadde dratt uten hans tillatelse og at jeg hadde hatt tillatelse til å dra. Advokaten min mente å ha forstått det slik at US State Department ikke hadde villet gjøre noe, og at de ikke hadde kontaktet norske myndigheter... I mailen som barnefaren sendte til min advokat tidligere ba han om IKKE å ha direkte kontakt med han (advokaten) da det kunne bli brukt mot han senere...så RINGER han selv etter en uke...!!?! Det siste de hadde blitt enige om at var at vi nok skulle komme til en utenrettslig avtale om samvær. Utifra dette forstår jeg det som at han antageligvis har enten fått avslag fra US State Dep om å ta opp saken, ikke har råd til en rettsak eller begge deler... Så her sitter jeg her nå da, og synes bare synd i han...og det er verdens verste følelse, for jeg vet at så fort jeg slapper av eller strekker ut en hånd fordi jeg føler sympati for han, slår han til igjen. Og hvordan skal jeg noen gang kunne gjøre det riktige for min datter?? Hvordan klarer jeg å kombinere å holde en mann jeg vet vil jobbe for å ta henne fra meg, borte fra oss og samtidig jobber for at han skal være en pappa i hennes liv? Jeg skjønner bare ikke hvordan vi skal få til en avtale jeg kan leve med. Og jeg FATTER BARE IKKE hvordan jeg kan synes synd på en mann som har behandlet meg som han har gjort i så lang tid.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2007 #30 Skrevet 2. september 2007 Hvordan gaar det? Jeg spurte den norske ambassaden om hjelp midt i mine problemer,men de sa de ikke kunne hjelpe,da jeg maatte leve etter reglene her i USA....saa da gjelder vel det samme naa som du er i Norge: at USA ikke vil hjelpe HAN,siden du er i Norge? Haaper alt gaar bra med dere. MVH NL
¤ my precious ¤ Skrevet 3. september 2007 #31 Skrevet 3. september 2007 Håper det går bra med deg og barnet, og at du får god hjelp av en dyktig advokat?! Jeg er i en lignende situasjon, pappa flytter til utlandet og vil ta med seg poden...etterhvert...Kjempe nervøs for hva som skjer fremover. Håper du holder oss oppdatert? Lykke til! Krysser fingrene for at det går bra med dere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå