Gå til innhold

hva er en god kristen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En god kristen er en som rådfører seg meg Gud når han/hun står på valg og følger Guds råd i alle ting og har en utvikling i troen :o)

Jeg ser det står mye om dømming/fordømming i denne tråden. En god kristen dømmer ikke, men dømmer seg selv. Det er Gud som skal dømme! Allikevel tar jeg som kristen sterkt avstand fra homofili, kriminalitet, pengekjærhet osv som bibelen beskriver som synd. Jeg dømmer ingen (f.eks den kriminelle), men tar avstand fra det (kriminialiteten).

Den største misforståelsen mange har, er et alle kristne skal godta alt. Vi kan selvfølgelig ikke godta det Gud er imot :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg, som kristen, vil nok gnistre når noen fremelsker Satan, og derfor gnistrer mange kristne også når noen fremelsker Islam. Islam er Satans verk, men Israel (jødene) og hele den kristne verden har Gud på sin side!! :)

Skrevet

Hvorfor har jødene automatisk Gud på sin side?

Jesus taler jo midt imot mye av jødedommen. Jødedommen og kristendommen er ikke samme religion. Men både jødedommen, kristendommen og islam er alle beslektet.

Mennesker som lever etter Kristi ord kan man nok dog finne innenfor alle religioner. Vi vil alle bli dømt utifra det utgangspunktet vi blir født inn i. Desto mer du kjenner til sannheten, desto mer kreves det av deg.

En god kristen? Jeg likte det som Trubbel og Bubbel skrev om å ha Kristus på innsiden. Kristus er essensen. Glem den forvirrende Bibelen, Kristi ord er egentlig alt vi trenger for å bli mest mulig lik nemlig Kristus.

En god kristen vil alltid fokusere på hvordan h*n kan forbedre seg selv, før h*n prøver å "forbedre" alle andre. Å hutte med pekefingeren vil alltid bli dobbeltmoralistisk.

Men Trubbel og Bubbel, har på følelsen av at du ikke er protestant, stemmer det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...