hemmeligvemmelig Skrevet 6. juli 2007 #26 Skrevet 6. juli 2007 Og jo, de blir underernærte fordi mammaen ikke har råd til å kjøpe nok mme utenom det de har fått gratis. Dermed tynner de den ut (rimeligvis med urent vann) og dør enten av underernæring eller forgiftning fra vannet. Hvorfor skal de dele ut mme til folk som ikke trenger det da? Og når de ikke lengre kan fortsette med mme fordi de ikke har råd, er deres egen melkeproduksjon stoppet. Ikke bra.
90210 Skrevet 7. juli 2007 #27 Skrevet 7. juli 2007 Hva? Å... beklager da om jeg har forvirra dere :S Jeg leste nå vertfall et sted her på nett at slike kjekser var sunnere enn kjøpekjeksene... Var forresten ikke den oppskriften jeg brukte til vesla mi... Jeg fant ut at den jeg bruker inneholder 2teskjeer sukker... Beklager for feilinfo dere!
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2007 #28 Skrevet 8. juli 2007 Nei, jeg gir ikke det for jeg synes det er helt tullete å introdusere "godteri" så tidlig. Det er mange andre ting babyer kan kose seg med å knaske på som er sunt istedet for kjeks. Hos oss er det kos med sukkerfrie fullkornskavringer, rug-sprø, flatbrød osv. Grissini (brødpinner) er også stas å gnage på i vognen, men de er ikke like sunne, siden de bare inneholder fint mel, men de er bedre enn kjeks, for de er sukkerfrie og har sunnere fettstoffer. Etterhvert som baby ble større begynte vi å ta med oppskåret frukt som snack på handleturer for å variere litt. Fortsatt er kavringer osv kos for eldstemann, 2 år etter at vi begynte med dem, og jeg håper at minstemann blir like glad i dette, for det er kjekt å vite at når man trenger å avlede dem litt eller de er litt småsultne på tur og det ikke passer å stoppe for et fullt måltid akkurat da, kan de få noe som er sunt og fyller litt i magen.
♡Maria18&Snuppa♡ Skrevet 8. juli 2007 #29 Skrevet 8. juli 2007 kan jenta mi på 5 mnd smake på en marie kjeks eller er det for tidlig? skraper ikke det i halsen?? tenk om di setter det fast i halsen da?? hehe eeler veter dere dem?
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #30 Skrevet 9. juli 2007 Ja, jeg har gitt lillegutt den kjeksen, men nå har jeg funnet et litt sunnere alternativ. Det hender han får en kornmo kjeks til å kose seg med.
Giggi, venter mai barn Skrevet 9. juli 2007 #31 Skrevet 9. juli 2007 Kanskje et dumt spørsmål, men må ha de ha fått tenner for å spise den hipp kjeksen?
Bananas m 1 barn + en i magen Skrevet 9. juli 2007 #32 Skrevet 9. juli 2007 Skjønner ikke hvorfor dere gir kjeks i det hele tatt jeg da men.. De har det mye bedre uten..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå