Anonym bruker Skrevet 5. juli 2007 #1 Skrevet 5. juli 2007 Gir dere babyen det? Mini 5.5 mnd fikk det idag. Koste seg masse.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 5. juli 2007 #2 Skrevet 5. juli 2007 Nei,jeg gir ikke babyen min hipp produkter etter at jeg fant ut at grøten til hipp ikke er like god som nestle eller småfollk sin. Så etter det kommer det ikke inn Hipp produkter i dette huset.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2007 #3 Skrevet 5. juli 2007 Jeg har gitt det et par ganger når vi er ute og triller og hun ikke vil sitte stille i vogna, da koser hun seg med en kjeks. Men, har sluttet nå siden det er masse sukker i de..
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 5. juli 2007 #4 Skrevet 5. juli 2007 Hvis der er masse sukker i dem,hva er da vitsen med dem???Da kan en vel gi dem vanlig kjeks liksågodt.
Sessa ruger igjen... Skrevet 5. juli 2007 #5 Skrevet 5. juli 2007 Frøkna har aldri likt dem, får heller kavringer når hun trenger en liten snacks. Jepp, det er sukker i dem og, men det er det jommen meg i nesten alle kjeks har jeg inntrykk av så hvis man ikke vil at barnet skal ha noe sukker så får man kanskje holde alle kjeks unna. Ellers mener jeg at så lenge man gir dette kun av og til så er det ikke noe problem.
ScaryMama Skrevet 5. juli 2007 #6 Skrevet 5. juli 2007 Poenget med dem er at de smuldrer lettere enn vanlig kjeks så de er lettere å spise. Ja, jeg har gitt det til Nikolai. Han syns det er gøy å spise litt selv, men han syns ikke kjeksen er spesielt god. Jeg har kjøpt det til han en gang, og mamma har kjøpt til han en gang. Jeg kommer nok ikke til å kjøpe det igjen fordi han får andre ting i hånden nå.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2007 #7 Skrevet 5. juli 2007 Og der holdt mamma til en stor og en liten kjeft;)
lykkeligmor:) Skrevet 5. juli 2007 #8 Skrevet 5. juli 2007 Æsj, den kjeksen smaker helt forferdelig:/ Men gutten min elsker den, så det hender han får en i ny og ned:) Det at det er sukker i den gjør vel ikke så altfor mye, det er jo et babyprodukt, og så lenge man ikke gir hele tiden.. Og det atman ikke skal venne det til sukker, det venner de seg jo til før eller siden uansett:)
candyland Skrevet 5. juli 2007 #9 Skrevet 5. juli 2007 syns kjeksen er god jeg.. Han får den en gang i blant, liker godt å spise selv, men veldig til griseri det blir, så det blir med en gang iblant...
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 5. juli 2007 #10 Skrevet 5. juli 2007 hm,anonym,den forstod jeg ikke" der holdt mamma til en stor og en liten kjeft" Hva mente du med det??? Jeg ser bare ikke vitsen med en kjeks hvis der er sukker i den som alle andre kjekser.SÅ enkelt er det. Gullgutten har fått smake litt vanlig kjeks og det går greit for ham å spise det,men det er sannelig ikke mye,for jeg vil ikke gi ham et sukkerbehov i en alder av 7 mnd
mamman til Henrik & Kristoffer Skrevet 5. juli 2007 #11 Skrevet 5. juli 2007 jeg syns de er så grisete..Blir de våte og de sikler litt setter det seg skikkelig fast på klærne..De er like ille som grøt!!Liker mariekjeks bedre!!:-)
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2007 #12 Skrevet 5. juli 2007 De kjeksene består vel av nesten 25% sukker, helt unødvendig.
Nr-3-i-Magen Skrevet 5. juli 2007 #13 Skrevet 5. juli 2007 Mamma til en stor og en liten: Hva mener du med at hipp-grøten ikke er like god som nestles eller småfolks? Mener du at undersøkelser har vist det (næringsinnhold og sånn) eller at gutten din ikke syns den er like god? Lurer bare fordi det hadde vært greit å vite hvis det var noe ny forskning ute og gikk. Vi bruker nemlig mye Hipp, og prøver å unngå nestle pga deres pushing av mme i u-land.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2007 #14 Skrevet 5. juli 2007 Hipp inneholder mindre jern enn de andre grøttypene for i Danmark får barn jerntilskudd. Hilsen noen andre enn mamme til en liten og en stor, men som likevel følger med.
90210 Skrevet 6. juli 2007 #15 Skrevet 6. juli 2007 Vet dere hva alle sammen? Lag kjekks selv! Helt uten sukker! Har jeg gjort og vesla tygger og tygger! Og får heller ikke vond mage eller hard avføring...
90210 Skrevet 6. juli 2007 #16 Skrevet 6. juli 2007 Her er en oppskrift: INGREDIENSER: 150 gr. (grovt) hvetemel 1/2 ts. bakepulver 1 ts. malt ingefær 1 stor ss. sirup 60 gr. margarin FREMGANGSMÅTE: Smelt sirup og margarin i en gryte. Tilsett de andre ingrediensene og rør om til du får en deig. Rull deigen ut i kuler som legges på et smurt bakeark, og presses til ønsket størrelse med en gaffel. Stek kjeksene ved 180 grader til de har en gylden farge (ca. 20 minutter). (sirup er jo søtt da men ikke like ille som sukker)
IdaJacobine Skrevet 6. juli 2007 #17 Skrevet 6. juli 2007 Nei! Er jo masse sukker i det! Faktisk mye mer enn bokstavkjeks som foresten også inneholder fullkorn. Ble helt sinna da jeg hadde kjøpt det på et innfall og fant ut at ikke var de gode og ikke var de sunne...
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 6. juli 2007 #18 Skrevet 6. juli 2007 andrea med jente 12.11 Grøten innneholder mindre jerne enn de andre grøtene og grøten er den viktigste jernkilen til babyene.Det er viktig at de får masse jern. Har hørt rykte om at det samme gjelder mme,men det har jeg ikke sjekket ut selv. Bruker stort sett bare nestle jeg,kjempefornøyd med de produktene jeg.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 6. juli 2007 #19 Skrevet 6. juli 2007 Veslejenta sirup er like galt som sukker.Hvordan kan du si at det ikke er det???
Arb.ledig husmor Skrevet 6. juli 2007 #20 Skrevet 6. juli 2007 Vi har en pakke i skuffen, men ho får ikkje hver uke... Kanskje en dag når vi vil ho skal sitte ved middagsbordet med oss, og ho allerede har fått middag... Men det er svært sjelden.. Har no ikkje lest på ingrediensene eg da, men når ho får sååå sjelden, så tror ikkje eg det e noe farlig...
hemmeligvemmelig Skrevet 6. juli 2007 #21 Skrevet 6. juli 2007 Det er maaaaaange mammaer i Afrika som kanskje ikke er like glade i Nestle siden babyene deres døde av underernæring...
1kar&1møy&meg™ Skrevet 6. juli 2007 #22 Skrevet 6. juli 2007 hipp sin grøt er like god den! den bare inneholder mindre jern enn nestle sin grøt. Er babyen din en som ikke spiser så mye grøt bør du bruke andre merker, men hipp fungerer fint på barn som spiser normalt. Synes hipp sine produkter er kjempegode jeg også er de økologiske, og jeg prøver så godt jeg kan å handle mest mulig økologisk.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 6. juli 2007 #24 Skrevet 6. juli 2007 ping & lille billabong hm,tror da ikke at de får mer underernæring i u-landene av mme til nestle enn det de gjør her til lands.Problemet er vel at babyen får i seg urent vann. Tror heller ikke at vi hjelper barna i U-landene på noen måte om vi ikke kjøpe nestle.Skal det hjelpe noe,må dette skje på verdensbasis og være skikkelig oragnisert. Desuten lar du være å kjøpe diverse andre ting som nestle lager da,f.eks så lager de ganske mye forskjellige sjokolader.
hemmeligvemmelig Skrevet 6. juli 2007 #25 Skrevet 6. juli 2007 mamma til en stor og en liten: Jepp, jeg holder meg unna Nestle så godt det lar seg gjøre Anbefaler deg ellers å lese dette: http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=108
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå