♥ nr3 i juni 2011♥ Skrevet 5. juli 2007 #26 Skrevet 5. juli 2007 Jeg synes Dagny Marie er kjempfint. Ikke bry deg om det er gammeldags. Hva så? Synes det er en super ide å kalle opp din mor. Smaken er som baken og det er alltid noen som ikke liker navnet du har valgt. Selv skal vi kalle gutten Trym, og det er det flere som finner alt for uvanlig og rart. Men jeg bryr meg ikke.
2prinsesser># Skrevet 5. juli 2007 #27 Skrevet 5. juli 2007 HEI! har ikke lest alle svarene, men hva med å kalle henne Dagny Marie og bare bruke Marie i det daglige? Du får opppkalt og dere kan bruke det mest vanlige..Men, jeg er enig med dere - vi vil også kalle opp barnet vårt etter noen i slekten - nr 1 er oppkalt etter sin tippldemor og 2 oldemødre (ha bare 2 navn, men det ble så mange like navn i fam våre)
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2007 #28 Skrevet 5. juli 2007 Dagny Marie er et nydelig navn! Min mormor het Dagny Augenie, og min farmor het Karen Kirstine (ikke Kristine), og jeg kan godt tenke meg å bruke noen av disse navnene videre. Vet ikke kjønn på babyen da...
Gjest Skrevet 5. juli 2007 #29 Skrevet 5. juli 2007 Må igjen takke for alle svar. :-) Nå gjenstår det bare å prøve å få overtalt sambo til å bruke dette navnet... Sukk..ikke lett... Noen som har noen gode råd for hvordan jeg kan få overbevist han? Hehe.. Han er veldig klar for navnet Caroline eller Caroline Marie.. Er ikke helt overbevist jeg.. Det hadde jo vært så koselig å kalle henne opp etter mamma... :-/
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 5. juli 2007 #30 Skrevet 5. juli 2007 oppkalling er noe som betyr mye for meg og,jeg ville hatt alvilde etter min mormor,men samboer er ganske steil på det så ser ikke ut som jeg får det...hadde han visst hvor mye det betyr tror jeg han kunne gått med på det...å dagny er et helt vanlig navn for meg det og sammen med marie ble det jo kjempe fint:)...lykke til med overbevisningen...
ashild Skrevet 5. juli 2007 #31 Skrevet 5. juli 2007 Syns navnet Dagny Marie er flott jeg, å enda finere blir det når det betyr noe for deg. Vi skal selv kalle opp, om det skulle blitt ei jente så skulle hun hete Ingebjørg Marie. Ingebjørg etter ei driftig dame som regjerte på den gården som babyn skulle blitt odelsjente på, og Marie etter min farmor som het Ragna Marie. Men siden vi vet nå at det blir en liten odelsgutt så blir navnet Per Gjermund. Per etter min far som heter Per Inge, har alltid vært ei pappa-jente. Gjermund etter broren te samboeren min som het John Gjermund, han døde i en ulykke bare 23 år gammel, ( Hans bestefar het også Gjermund). For oss så ble det riktig å bruke navn som betyr mer for oss enn et av disse "10 på topp navnene".... Uansett - lykke til med navnevalgene!
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2007 #32 Skrevet 5. juli 2007 Det er uvant fordi vi er vant til å høre at eldre mennesker heter det.. men nå er det jo populært med uvanlige navn, og Dagny er faktisk uvanlig i dag. Jeg synes egentlig det er veldig fint når jeg tenker mere på det. Det er litt voksent på en måte, det er det eneste=) Hvis du liker det så synes jeg du skal bruke det!
Gjest Skrevet 6. juli 2007 #33 Skrevet 6. juli 2007 Hei igjen! Må bare få takke alle dere som har svart meg her. Er utrolig bra at så mange liker dette gode,gamle navnet. Men desverre.... Har forgjeves prøvd å overtale sambo til dette,og han nekter plent!!! Sier jeg må tenke på det "stakkars barnet" som skulle hete det... At hun ville komme til å bli mobbet for navnet sitt hvis hun skulle hete Dagny.Og at han blir helt kvalm av dette navnet fordi ei gammel dame han kjente en gang het det,og hun var visstnok skikkelig ekkel og teit...!! Sambo blei skikkelig sur da jeg prøvde å overtale han.. Hehe.. Huff,synes det er litt barnslig,egentlig.. Men men...Vi har jo alle forskjellig smak. Og det er jo tross alt hans datter også. Vi må jo være enige. Så nå er vi tilbake til valgene mellom Louise Marie og Caroline Marie. :-) Det er jo fine navn dette og. :-)
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 6. juli 2007 #34 Skrevet 6. juli 2007 Hei! Forstår det slik at du ikke kommer noen vei med sambo, men vil bare legge til at søskenbarnet mitt som fyller 11 år i august heter Dagny Maria!?! Husker resten av familien reagerte da de ble født (hun er tvilling) på navnevalgene, men i dag kunne de simpelthen ikke ha hatt andre navn. Rart det der! Lykke til med videre navnevalg:o)
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2007 #35 Skrevet 6. juli 2007 Huff, har ikke sambo noen repsekt for at din døde mor betyr veldig mye for deg og at det i såmåte er flott å kalle henne opp? Hun heter da ikke Rullegardine eller noe sånt, Dagny er jo et fint gammel navn. Har null tro på at hun kommer til å bli mobbet. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå