Gå til innhold

Hvor mye har dere gått opp?


idasollar

Anbefalte innlegg

ferdig med 33 uker og er opp 10 kilo.. og jeg eter alt for mye godis o.lign. ikke bra men fy så deilig det er.. blir nok et par kilo til opp før jeg popper tenker jeg - ergre ergre men gjør ikke noe for å motarbeide så da får jeg bare tåle ris til egen bak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

37+1 og gått opp 10 kilo. Trodde det skulle komme rasende nå på slutten jeg siden jeg har vært så sliten og ikke fått rørt meg så masse, men neida. Skal ikke klage:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut i går at jeg har gått opp 20kg!! Det er mer enn sist og jeg har ennå 3 uker igjen....hjeeeelp. JM er sikker på at bebissen blir rundt 4.5 kg. -også mer enn forige gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er i uke 34 nå, veide meg i morges, har gått opp akkurat 20 kg!!! Hvor skal dette ende???!!! Jeg tar det med knusende ro, vet det forsvinner igjen. Mye er væske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

 

Jeg er i uke 35 nå altså 34+3 og har gått opp KUN 3 kg hittil, og jenta vokser fint så trøster jeg meg med at da har sikkert jeg gått ned i meg selv ;o) bare 34 dager til hun kommer nå :o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 38, og har nå kommet opp i 16 kilo. Merkelig det der..samme hva som blir spist, og hvordan det blir mosjonert, så ender jeg rett rundt 20 hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk......her var det mange som ikke hadde gått opp mye.......Det tok litt piffen fra meg. Typen min sier hele tiden at det er vanligst å gå opp ikke mer enn 12-15 kilo. Det er nå blitt veldig sårt at han skal kommentere det hele tiden. Jeg har vært aktiv og syklet 1,5 mil i uke 33. Er nå i uke 34+2 og har gått opp 25kilo, Er skikkelig hoven i bena og hendene. Føttene er noen skikkelig pailabber og anklene mine har jeg ikke sett på lenge. Jeg har panikk for ikke å bevege meg og prøver å presse meg litt ekstra selv om jeg er sliten om dagene. Klarer ikke helsestudio lengre, men skal begynne å svømme litt dennne uken tenkte jeg. Alle sier jeg er så flott gravid, men føler ikke det når vektpilen skyter i været:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig forskjellig hvor mye man legger på seg! Jeg har gått opp 20 kilo og har masse vann i kroppen. Når babien og vannen forlater kroppen utgjør det faktisk en gaske stor del av vekta! Jeg la på meg 18 kilo sist og hadde alerede gått ned ca 8 kilo en uke etter! Så tok det ikke lang tid for det var en 5-6 kilo igjen. Ikke fortvil, det er normalt å legge på seg og det er ikke noen satt vekt, 12-15 ?, som er noen salgs målestokk! En venninde av meg la på seg 35 kilo og er tilbake til normal vekt! Så har jeg en annen venninde som i utgangs punktet var overvektig og kun la på seg 4 kilo under graviditeten og er fremdeles overvektig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og mener at det ikke er en fast satt målestokk på hva som er mest normalt å legge på seg. Det er mange faktorer som spiller inn. Det er rent kalkulert tall med 12-15 kilo med at de da har ca mål på morkake, barn, forstervann osv. Hvor mye brystene vokser er også individuelt og det er jammen meg mye vekt i de og. Nei, det er ikke noe man må henge seg for mye opp i, så lenge en er innstilt på at en skal komme i samme vektklasse igjen etterpå. Kjenner flere som har lagt på seg opp til 30 kilo og blitt like slanke igjen etterpå.

Takk for innlegget!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 36+3 og har bare gått opp ca 7 kilo. Syns det er litt lite, da jeg la på meg 12 sist. Har vært bevisst på ikke trykke i meg alt jeg har lyst på, men spise som normalt med utskeielser en gang i uka ( da blir det mye godis). Har ikke vann kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 37+2 idag og jeg har lagt på meg 5kg. Nå har jeg lagt om kostholdet mitt også da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHA- jeg slår der alle her jaffal!!!!

er 36uker i dag, akkuratt. og jeg har gått opp hele 30kg!!

 

slå den damer=D og ikke nok med det, men håper å få beholde minst 15 av de kiloene igjen, selvom det antageli er noe jeg må se langt etter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du høygravide med jente:-)

Tenker du før du ble gravid var veldig tynn/slank siden du ønsker å beholde en del av kiloene. Det er noen som har det slik og. Har en venninne som var tynn før hun ble gravid og gikk veldig fort opp i vekt. Hun gikk opp 30 kilo under svangerskapet og håpet også at noe av vekten ble hengene igjen...men det gjorde det ikke i hennes tilfelle. opplever at de som er naturlig slanke, blir den samme igjen kort tid etter fødsel. Det virker urettferdig for oss andre som må jobbe litt hardere og ønsker å kvitte oss med kiloene..alle kiloene og helst litt

til:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 36 uker og 3 dager og har lagt på meg 22kilo, også er jeg bare 162 høy så det synes godt hehe=)

får håpe det går greit av igjen, har nok n del med at jeg har vært sykemeldt nesten hele svangeskapet og bare sitti i sofaen hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia. Termin 5 august, så ca 38 uke. har lagt på meg 3 kg den hær gangen. forrige gang la jeg på meg 12 kg, men de var jo borte en uke etter fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uke 35+4 og har gått opp 7 kilo. Men så hadde jeg litt for mye fra før av da..... Og siden graviditeten gjorde at jeg ikke likte godis og sjokolade mer, så har jeg ikke lagt på meg så mye. Ikke har jeg fått noe vann i kroppen heller så langt, men så er det en måned igjen til termin da så det kan jo komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anouschka with Love

35 uke, gått opp 23 kilo. Gikk opp 13kg med førstemann i -97. Så helt klart økning her... men lover...det forsvinner raskt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei anonym..

 

jepp, jeg var utrolig tynn føre jeg ble gravid og ligger ikke til genene å være noe annet heller...

tviler faktisk på jeg får beholde noe, men er jo lov å håpe.

fått beskjed om at fett binder seg lettere når man er gravid, så har hatt dette litt i bakhodet, når jeg har spist, såklart....*ler*

 

det kan nok virke litt urefterdig for dere som må jobbe litt hardere ja, men å være for tynn er for meg et luksusproblem. det er utrolig kjedelig å ha måtte gå i barnebutikker for å finne bukser som passer, osv..

xxs er ikke en størelse man bør ønske seg=D

men blir jo to sider av samme sak det der... *ler*

 

uansett er det lov å håpe..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man mister rundt 12,5 kg raskt etter fødselen, har jeg lest. Og dersom man ammer reduseres vekten enda mer enn før graviditeten. Det er iallefall min erfaring etter 2 fødsler la på meg mellom 16 og 20 kg begge gangene, og det har jeg sikkert gjort også denne gangen. Jeg skal føde på ABC, og der er de ikke så opptatt av vekten - hvilket jeg synes er positivt- man får ikke føde der dersom man er overvektig (jeg tror det er en kroppsmasseindeks på 29 som er limit). Uansett begynner denne magen og være i veien for mange aktivitere kan man trygt si. Det er ikke lenge igjen nå, til det er uproblematisk å snu seg i sengen, vaske en gryte uten at ryggen skriker osv... det skal bli schøøøønt....

Gid babyen kommer 3 eller 9 august... (termin 10).

Lykke til!

 

(om 3 mnd vil vi merkelig nok ha "glemt alt".. )

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...