Gå til innhold

KS..............hvor bør grensen gå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen har behov for dette, pga medisinske årsaker, andre fysiske og psykiske...........................

MEN alle de som griner seg til dette pga litt redsel for å trøkke ut en 3500g baby igjennom f....!!!!!

Begynner den nye trenden å bli veldig pinglete og pysete nå????

Hva mener dere bør være grunnlag for dette og hvor mye skal man kunne grine før man får det igjennom?

Videoannonse
Annonse
Gjest Odyssey&Mikrovampyren
Skrevet

Hvorfor skal man på død og liv føde? Hvis folk ikke vil trykke ut en 3500g baby ut av f*n så må de faktisk ikke det, om de får ks. Ks er opp til legene å bestemme og alle som tar ks vet hva det innebærer.

Det er jo fint at du vil føde vaginalt, da kan du vel la alle andre som tar ks gjøre det i fred? Er ikke alle som heller VIL føde vaginalt og det er faktisk ikke din sak.

Ved en samtale til ks får du nøye gjennomgått hva det innebærer, konsekvenser o.l og det er ikke "pingleveien" det er snakk om du trodde det.

Skrevet

Synes forsåvidt det er greit at de som fremdeles ønsker planlagt keisersnitt etter å ha blitt godt informert om fordeler og ulemper ved ulike fødselsmåter, får det, jeg.

Skrevet

fy f.. så lei jeg er å høre setningen: damer som "griner seg til keisersnitt"!!

pass på dere selv, jævla, smålige sladrekjerringer

noen synes det er greit å føde vanlig - andre ser på det som noe helt uoverkommerlig og grusomt.

det bør selvsagt være opp til enhver kvinne i Norge å selv velge fødselsmetode, etter at legen har informert om fordelene og ulempene ved både ks OG vanlig fødsel.

skjerp deg, angelica - din idiot. vær glad for at det ikke er deg som har fødselsangst.

ingen selv på ks som en lett utvei!

Skrevet

Jeg ser på det som et privilegium å kunne trøkke ut ungen sjøl, fremfor å fjerne den kirurgisk. Så alle de som heller vil ha ks enn å føde vaginalt, må gjerne få det for min del, uansett årsak. Flere jeg kjenner som av forskjellige årsaker ikke har kunnet føde vaginalt, ser på det som et nederlag å måtte ty til ks, og føler seg ikke komplett som kvinne.

I usa fødes ca 50% av alle unger med planlagt ks. På denne måten kan man sette ned bemanningen på sykehusene, samtidig som antall fødselsskader synker.

Mulig jeg er gammeldags, men jeg synes dette er en dårlig trend!

Skrevet

"ikke helt kvinne fordi man ikke har født vaginal"

haha!

nå fikk jeg meg en GOD latter.

Skrevet

Ja, din jævla apekatt, bare le du, jeg tror ikke de jentene som føler det sånn synes det er så jævla morro!

Skrevet

Du som ler så GODT: Har du noen gang forsøkt å presse ut en unge etter 36 timers rier, uten å få pressrier!? For så å ende opp med haste ks for andre gang?!

Tenker du tørker av deg fliret hvis du noen gang får oppleve det!

Skrevet

Jeg har vært igjennom 2 vaginale fødsler og en fødsel som endte i akutt ks (pga truende fosterasfyksi/oksygenmangel). Jeg fikk diagnosen fødselangst etter jeg fødte mitt første barn vaginalt. Hvis jeg noen gang blir gravid igjen (noe jeg betviler sterkt) så blir det planlagt ks! Jeg unner ikke min verste fiende fødselangst! Jeg har gjort mitt på fødefronten, siste svangerskapet mitt er ikke noe jeg ser tilbake på med et smil, det var et svangerskap fylt av redsel. Kall meg gjerne pingle og pyse, det bryr meg fint lite! Jeg og mine nærmeste vet hvor hardt jeg har hatt det! Og nei, ks er ikke den lette utveien. Det var ikke lett hverken når det sto på eller etter..

Skrevet

Merkelig dette å ikke kunne spørre om noe før visse føler seg tråkket på tærne.......................

Skrevet

Merkelig dette hvordan sensetive ting fører til en diskusjon, et enkelt spm he he folk tar helt av av små justeringer på ordene....hehe tar aldri feil.

Jeg spørr "er dette pyseveien......" Jeg sier IKKE at folk er det, stor forskjell det he he=)

Skrevet

idioter!

jeg LO selvfølgelig fordi påstanden om at "en dame som føder med keisersnitt ikke er like mye kvinne som damer som føder vaginalt" var SÅ tåpelig.

det er rett og slett noe av det LATTERLIGSTE jeg har hørt!

enten man får barn eller ikke får barn, blir gift eller er singel hele livet, føder på den ene eller den andre måten er man selvsagt like mye kvinne.

Skrevet

At du ler av ikke-eksisterende påstander er ditt problem!

At enkelte kvinner som har hatt et høyt ønske om en naturlig fødsel, føler det som et nederlag å måtte ta ks, og ikke FØLER SEG som komplette kvinner, er deres problem. Selv om DU måtte føle aldri så mye at de er like mye kvinner som oss andre, så er dette et stort følelsesmessig problem for mange, på lik linje med fødselsangst!

Hvor mange barn er anbefalt å få med ks, tror du?

Tørk av deg fliret og de empatiløse idiotkommentarene dine!

Skrevet

De som griner seg til keisersnitt vet ikke hva de går til! Fødsel er naturlig, det er IKKE KS!

Er enig med Angelica. Det bør være en god grunn til å få ks. Å være redd for å føde syns ikke jeg er en god nok grunn!

Skrevet

Vet hva jeg går til jeg! Som jeg har skrevet tidligere har jeg hatt 2 vaginale fødsler og en fødsel som endte i akutt ks. Under ks fikk jeg morfin som jeg ikke tålte og spydde i 3 døgn pga det, hadde et blodtap på 1,8L og hadde sårsmerter i minst 6 uker etter! Men heller det en å føde en gang til! Alle har ikke like fødsler kjære deg og alle takler ikke smerte likt!

Skrevet

Jeg mener faktisk at HI har litt rett jeg da.... Hvis man først ønsker seg barn, og man vet hva det innebærer, mener jeg også at man ikke skal kunne "grine" seg til KS. Jeg måtte dessverre ha haste-KS etter 36 timer, og babyen begynte å få det litt kritisk, men jeg prøvde å grine meg fra det.... Hadde det også grusomt i ganske lang tid etterpå, både psykisk og fysisk. Neste gang håper jeg på vaginal fødsel...

Skrevet

Enig... det er forskjell på dem som faktisk MÅ ta ks av ymse grunner, noe helt annet med dem som bare "nekter" å føde. Å gid, smertene, angsten, klipp, rift og arr på musen. Og blir jeg like trang igjen? Og hva hvis jeg går over terminen? Nei, tror jeg tar ks i stedet... *himle med øynene*

Skrevet

Jeg har faktisk født 2 ganger og vært i fødsel med tredje når det ble akutt ks på 6 cm åpning så kom ikke her! Mesteparten av de tingene du nevner stemmer ikke med min angst! Hva vet du om meg? Har du møtt noen med fødselangst? Da hadde du kanskje kunnet forstått bedre...

Skrevet

Si meg... KAN du lese?

I så fall, les svaret mitt EN gang til og da skjønner du at jeg ikke mener de som MÅÅÅÅ ta ks, men de som rett og slett ikke har LYST til å føde.

Ser du forskjellen?! Enkelte må bare ha det inn med teskje...

Skrevet

Jeg har fått angst etter min fødsel, som endte i total ruptur.. en blodprosent på 5, og smerter i underlivet i flere uker etterpå.. Jeg har lyst å få en til, men da kommer jeg til å søke om KS.. og regner med at jeg ikke trenger å forklare hvorfor??

Har nok herpa underliv til å ville få mere..

Skrevet

Hvis du leser hele tråden og ikke bare litt så ser du at jeg har fødselangst og ikke ønsker å føde hvis jeg skulle bli gravid igjen.

Skrevet

Og det er forståelig med tanke på hva du har opplevd. Det er noe helt annet med alle de som overdriver redselen sin for å føde for å ta ks (grine seg til det, som de så pent selv sa i den andre tråden her forleden).

Det er ikke til å komme vekk fra at vaginal fødsel er best for mor og barn, så fremt det ligger til rette for det.

Skrevet

Da er vi enig! :) Jeg ble faktisk tilbudt ks med nr 2, men takket nei fordi jeg ble lovet tidlig epidural. Endte med at jeg ikke fikk noe smertestillende overhodet! Dristet meg til å føde en tredje gang, men var da så redd at babyen til slutt ble stresset og ble tatt med akutt ks etter han hadde hatt en puls på 220 i flere timer. Vil faktisk ikke begi meg ut på det igjen.

Skrevet

"noen synes det er greit å føde vanlig - andre ser på det som noe helt uoverkommerlig og grusomt. "

Adopter ungene da, hvis det er så jævlig å gjøre det vi er skapt til å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...