Gå til innhold

Krangletema: Blir så forbanna over mødre som sier:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så som så det. Man bør ikke ta mye antibiotika om man ikke må det. Jeg kommer ikke til å stappe i ungen min det hvis ikke hun må ha det. Må hun skal jeg selvsagt gi det.

Det jeg mener er at en mor kjenner barnet sitt bedre enn noen og så lenge mor er oppegående vet hun som regel best selv. Og ikke alt helsepersonell er kjempeflinke i jobben sin så man må ta en vurdering selv evt. dobbelsjekke med annen lege om man er usikker på råd man får mener jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Autoriteter - det er farlig, det ;) Trodde det var almennkunnskap, jeg, men tydeligvis ikke. Er turnuslege selv, og den første til å innrømme at vi ofte gjør feil, men enkelte ting bør man kanskje følge fagpersoner på?

Skrevet

Og måtte barna mine aldri bli like sneversynt som deg!

Skrevet

Men hvem skal avgjøre når det er nødvendig? En med fagkunnskap eller en legmann (som jeg antar at du er)?

Skrevet

Jeg ringte fastlegen vår og forhørte meg med henne. Hun er veldig dyktig og deler mitt syn på antibiotika. Var lege på legevakta som skrev ut antibiotikaen. En turnuslege og fastlegen min sa at det han hadde skrevet ut var helt vanvittig og at det var rett av meg å reagere på det. Så.... det er lurt på være skeptisk og dobbelsjekke selv om det er en lege som sier noe. Føler man det kan være galt, sjekker man.

Skrevet

Det var jo også en måte å skrive en tankevekker på. Morndø!

Skrevet

begrunnet hvorfor jeg ikke ble provosert over perfeksjonisme. er ikke sneversynt, bare veldig heldig og fornøyd med det. barnet mitt har egen sparegris og lærer at det finnes forskjeller. har ett fadderbarn vi planlegger å besøke neste sommer, og har tro på at vi klarer og oppdra han til ett fornuftig, empatisk og rettferdig menneske og alle vet at foreldrene er de beste rollemodellene:) tipper du er en av joggebuksemødrene....

Skrevet

Det som er anbefalt i dag er farlig i morgen

()

Skrevet

Men inntil da, prøver jeg å holde meg oppdatert og lytte til de siste anbefalingene som gis......., anonym 21:01

HI

Skrevet

Jepp, gjør det jeg og. Ellers får jeg dårlig samvittighet.. Litt rar sånn..

()

Skrevet

Du lytter til dagens anbefaling, vel vitende om at det kan forandre seg til i morgen? Det er kanskje det dummeste jeg har hørt. Hva om du prøvde å bruke huet en smule................

Skrevet

Bare spis sardinene dine videre du... Ikke bry ditt lille hode. Dette er en debatt for voksne.

Skrevet

Hurra for deg ;-) Jeg bøyer meg i støvet for et godt svar på et fanatisk, smånevrotisk og korttenkt innlegg!!

Skrevet

Babyen min sover bare på magen. Kommer ikke til å dø av det, men dere synes vel at jeg er en dårlig mamma.

Skrevet

Jeg blir provosert over hvor mange av diskusjonene som går på akkurat dette temaet - og hvordan dét da skal dele mødre inn i "gode" og "dårlige" kategorier.

Tipper det er ganske mange som sitter på sin høye hest og proklamerer at "JEG har setet bakovervendt og er derfor en perfekt mor", samtidig som de krangler så busta fyker med barnas far, drikker seg fulle på sydenferie foran ungene, ikke vet hvordan man skal sette grenser osv osv.

Jeg ønsker diskusjon rundt disse tingene også! Hvordan man rett og slett skal oppdra et barn slik at de blir trygge, empatiske og glade voksne!

Det er vel det som er vanskelig til tider, ikke hvilket barnesete man har!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...