Anonym bruker Skrevet 4. juli 2007 #1 Skrevet 4. juli 2007 Ja, jeg vet at det ikke er anbefalt, men jeg bryr meg ikke så mye om det! Hææææ?!??? Eks 1: Forovervendt bilsete er ikke anbefalt, men vi bryr oss ikke så mye om det, for vi likte dette foroversetet så godt! Hæææææ?!??? Eks 2: Barna mine er fulle av eksem og skulle egentlig ikke vært badet hver dag fordi de ikke anbefalte det på sykehuset, men jeg bryr meg ikke så mye om det! Hææææ?!??? Har 1000 andre eksempler, men dere skjønner sikkert tegninga!!!
Gjest ->>- Skrevet 4. juli 2007 #2 Skrevet 4. juli 2007 Generelt uenig med deg. Kommer selvsagt an på hvilken vurdering det er snakk om, men takke seg til mennesker som tenker og tar beslutninger selv fremfor de som utelukkende forholder seg til beskjeder fra autoriteter.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2007 #3 Skrevet 4. juli 2007 HI her: Er du født med en IQ under 100? Følger du ikke anbefalinger fordi du har et problem med autoriteter? Apropos autoriteter; kun de som er usikre og svake psykisk har autoritetsproblemer.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2007 #4 Skrevet 4. juli 2007 Enig med HI. Det blir for dumt å høre: "ja vet de anbefaler bakovervendt, men vi har hatt forovervendt hele tiden vi og det har gått bra!" -----HERREGUD----DET HADDE IKKE GÅTT BRA OM DET VAR EN ULYKKE INN I BILDET!!! Nei, det er mange dumme mødre der ute som liksom ikke skal brys seg om hva som er anbefalt etc... og ja, jeg kaller de dumme, for hvis de ikke gjør ting som er til barnets beste, da er man dum da! Uvitende! Så enig med HI jeg i alle fall!
Gjest Odyssey&Mikrovampyren Skrevet 4. juli 2007 #5 Skrevet 4. juli 2007 Ja gud forby at vi skal tenke selv, utenom anbefalingene. Det er virkelig hardt og vondt for noen av oss. Ære være helsestasjon og bestitest og tv2hjelper deg. Ungen min er ikke laget etter anbefalingene og derfor følger jeg heller ikke alle anbefalinger og gjør som jeg mener er best for henne. Så kan dere gjøre det samme med deres barn og holde knyst når det kommer til alle andre som ikke er deres barn.
Gjest ->>- Skrevet 4. juli 2007 #6 Skrevet 4. juli 2007 Problemet er ikke at autoriteter kan ha rett, det har de jo gjerne, men at de også kan ta feil. Da sliter man litt den dagen man slutter å tenke selv. I de to eksemplene du kom med synes jeg det høres ut som foreldrene gjør snodige vurderinger. Men autoriteter på området anbefaler også at man ikke reiser til eksotiske land (stort sett alt utenom Europa, Nord-Amerika og Australia) med små barn; at man følger vaksineprogrammet til punkt og prikke; at man ikke oppdrar barn på vegetarkost; at man sørger for å ha barnet sitt i barnehage; at barn har kontakt med sin far osv. Og uten å påstå at disse anbefalingene nødvendigvis er gale, vil jeg påstå at de som ikke følger anbefalingene ikke nødvendigvis gjør det av dumhet. Bilstoleksempelet ditt funker forsåvidt også. Det finnes foreldre som ikke følger anbefalingen om å ha barnet bakovervendt fordi barnet spyr som en gris hver gang de kjører noe sted med ungen bak-frem. Er de dumme, eller prioriterer de bare annerledes enn deg? Nürnbergprosessene konkluderte forøvrig med at det ikke alltid er så lurt å høre på det storebror sier.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2007 #7 Skrevet 4. juli 2007 Jeg kan skryte masse av meg selv fordi lillegutt satt bakovervendt til han var 4,5 år. Jeg selv satt i midten da det ikke var plass i fremsetet pga at setet hans tok så stor plass! Jeg har gitt tran fra lillegutt var noen uker gammel - selv om nesten alle klærne ble ødelagt av lukt og flekker. Lillegutt smakte ikke på annet enn vann og mm (av drikke)før han var godt over 2 år. Lillegutt satte jeg ikke i sportsvogn før han kunne sette seg opp selv. Lillegutt ble fullammet til han var 6 mnd som er anbefalt. Ga han naturell yoghurt og ikke litago Når dette er sagt...... Røyker jeg........ Tar med meg lillegutt på McDonalds i ny og ne. Har til og med en gang gått 2 uker mellom et bad. Har lagt på sofaen til 12 en helg mens lillegutt så tegnefilm for jeg var for trøytt til å leke. Har kjeftet på ham uten grunn fordi jeg har vært trøtt og lei. Hatt grandis to dager på rad. Slurvet med en tannpuss i ny og ne. Kommet med tomme trusler. Faktisk kjørt fra butikken og hjem uten bilsetet. Er jeg en perfekt mor eller! Jepp jeg er:o))
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2007 #8 Skrevet 4. juli 2007 kan dere SLUTTE å bry dere om hva andre foreldre gjør? GET A LIFE. Jeg driter vel i hva andre gjør i forhold til deres barn..
Eat sardines and die Skrevet 5. juli 2007 #9 Skrevet 5. juli 2007 Anbefalt betyr ikke at det er det eneste riktige å gjøre. Det betyr bare at forskere/leger synes noe er bedre enn andre ting. Men den dagen dere slutter å ta avgjørelser sev, er dere ille ute............. Jeg kan ta et eksempel. Det er ikke så mange år siden man for guds skyld ikke måtte legge barn på ryggen når de skulle sove...................rett og slett på grunn av krybbedød. De burde ligge på siden eller magen. Det ble anbefalt............ Dagens anbefaling er å legge barn på rygg. Anbefalinger er med andre ord som middager å regne. I morgen er det en ny rett og en ny anbefaling. Kokken har rett og slett gjort fremskritt.
SuperMusa Skrevet 5. juli 2007 #10 Skrevet 5. juli 2007 Jeg tror faktisk ikke det er så mange som har forovervendt sete bare fordi den fargen de ville ha på setet ikke fantes i bakovervendt. HALLO!!!! Bare fordi hjernen din ikke fungerer, betyr ikke det at ikke andre klarer å tenke selv.. Er så lei av folk som skal mene så mye om andre, og som tror de er så utrolig mye bedre selv. Få deg en hobby!
KaMa Skrevet 5. juli 2007 #11 Skrevet 5. juli 2007 Kort lunte, du da. Som blir forbanna for så lite..
Gjest Skrevet 5. juli 2007 #12 Skrevet 5. juli 2007 jeg har forovervendt bilstol for de jeg liker den, å synes det er praktisk ) -alle anbefalinger gud og hvermann kommer med, gir jeg en laaaaang faen i. Gjør som jeg synes selv, men tar imot og hører på gode råd....
___ Skrevet 5. juli 2007 #13 Skrevet 5. juli 2007 Det kommer ganske ann på hvem anbefalingen kommer fra og hvor kategorisk den er vil jeg si. Personlig bryr jeg meg filla om hva de anbefaler på helsestasjonen. De har sakt så mye tull og virker ellers å være så blåst mellom øra at ovenfor dem velger jeg bare å nikke og jatte med så jeg kommer meg fortest mulig ut derifra. De har sikkert rett i noe av det de sier, men det tror jeg mer skyldes slump enn kunskap. Derimot følger jeg legens råd så langt jeg på noen måte kan klare. Vi har en flink fastlege som jeg stoler på. Når det gjelder offentlige anbefalinger forsøker jeg å følge det som blir anbefalt, men jeg bryr meg heller lite om hva enkeltpersoner mener hvis de ikke har veldig overbevisende argumenter. "anbefalinger" fra dib tar jeg med en stor klype salt. Det er mye rart som blir anbefalt. Hvis jeg skal bry meg om det må det komme fra veldig sikkre kilder eller så må argumentasjonen være god nok til at jeg blir overbevist.
M by M Skrevet 5. juli 2007 #14 Skrevet 5. juli 2007 Jeg er også litt uenig med deg der. Jeg har blitt anbefalt mye fra helsepersonell som har vært helt feil for oss. F.eks fikk dattra mi antibiotikakur for en LITEN ørebetennelse da hun var 8 mnd som hun skulle ta en hel uke, 4 ganger om dagen. Noe jeg syns er helt vanvittig for en så liten unge når det gjelder en liten ørebetennelse på et øre. Jeg ga henne antibiotika en gang og hun var frisk etter et døgn. Dette gjorde jeg til tross for at legen anbefalte det. Man må bruke sunn fornuft også. Men om man går imot anbefalinger og gjør ting som er helt feil og får konsekvenser, skal man reagere på det.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 5. juli 2007 #15 Skrevet 5. juli 2007 jeg følger hjertet mye oftere en jeg følger helsestajonen å når jeg har diskutert med dem så har de ofte kommet ganske kort. jeg er egentlig ganske så skuffet over helsestajonen.
M by M Skrevet 5. juli 2007 #16 Skrevet 5. juli 2007 Og bare så det er sagt, er ikke alltid de som jobber på sykehus veldig dyktige i jobben sin, så man må faktisk tenke selv også. På jobben får vi ofte pasienter hjem i en værre tilstand enn de var da vi la de inn. Så for all del; tenk selv! Det er ikke alltid at det er bra å bade med eksem f.eks. Man må prøve seg frem og se hva som fungerer på sitt barn og seg selv også.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2007 #17 Skrevet 6. juli 2007 Hi her: Farge og design var den eneste avgjørende faktoren i denne situasjonen. Det er dette som gjør meg forbanna! Når jeg kjøper noe så viktig som sete eller annet sikkerhetsutstyr, setter jeg meg godt inn i hva som er på markedet, leser om tester, og tar meg gjerne noen uker og leser litt info rundt emnet. Er det bakovervendte seter som er tryggest, så ser jeg ikke på forovervendte seter overhodet! I vårt tilfelle kjøpte vi som sagt det som en kan snu begge veier, for vi vet det er et problem å få barna til å sitte bakover uten å spy eller sutre. Flere nevner her at vi ikke må slutte å tenke selv.... Jeg er et selvtenkende menneske som ikke følger strømmen av prinsipp. Men anbefalinger som gjelder anbefalinger og trygghet! Dette er da noe som er en selvfølge, trodde jeg... Barna er det kjæreste vi har, og jeg blir syk inni meg når vi ikke tar utgangspunkt i at de har det tryggest og best mulig. Supermusa, jeg har flere hobbyer så jeg trenger ikke flere, men jeg skrev innlegget som en tankevekker.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2007 #18 Skrevet 6. juli 2007 Hi her: Nå ble det veldig mye om helsestasjonen her, og det er jeg enig i at en må ta med en klype salt, så ikke alle anbefalinger er like viktige. Det var anbefalingene innen sikkerhet og trygghet jeg siktet mot. Ikke alle er like, og ikke alle ser viktigheten i alt, men dersom barnet mitt hadde feks dødd i krybbedød fordi jeg ikke brydde meg om det lå på magen, ville jeg aldri tilgitt meg selv! Derfor gjør jeg som de anbefaler og snur babyen min over på ryggen.
RundLurt? Skrevet 6. juli 2007 #19 Skrevet 6. juli 2007 Æ bli irritert på folk som ikke eie evnene te å tenk selvstendig sjøl, som alltid gjør d som bli anbefalt uten å tenke over d. Oppå d heile , så trur dæm at ongan bli bedre einn aill ainneran sin!!
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2007 #20 Skrevet 6. juli 2007 ååååååååååååå..... det absolutt verste jeg vet er sånne mødre som kun er mødre og ingenting annet. når de har fått en unge eller 5 er morsrollen det eneste som står i hue på dem. ingenting annet betyr noe, "nå er jeg mor, og da kan jeg liksesågodt drepe de siste antennene jeg har på alle andre områder en morsrollen" det er sånne mennesker som sitter å lirker fram sånne tragiske innlegg og ikke enser noe annet rundt dem en deres egne perfeksjonisme. er det mulig. måtte jeg ALDRI ALDRI bli som dem!
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2007 #21 Skrevet 6. juli 2007 HI her: Og du blir nok heller aldri aldri som oss perfekte =) hehe! (til anonym 19:27) Kun de med feil, provoseres av perfeksjonisme!
M by M Skrevet 6. juli 2007 #22 Skrevet 6. juli 2007 Til info viser forskning at foreldre som higer etter perfeksjonisme hos seg selv og sine barn er dårligere foreldre enn oss vanlige dødelige. En middelvei er bra og det er faktisk helt greit å tenke selv. Tror du virkelig at f.eks forovervendte bilstoler ville vært i salg om de var dødsfeller? Jeg har selv bakovervendt fordi det er anbefalt av sikkerhetsmessige grunner, men jeg ser ikke ned på de som har forovervendt for det! Det er mennesklig å ikke være perfekt og jeg vet at det kommer jeg aldri til å bli, har heller ikke noe ønske om det, men jeg gjør mitt beste og det skal jeg fortsette med!
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2007 #23 Skrevet 6. juli 2007 Bare til info så bør antibiotikakurer tas helt ut selv om symptomene forsvinner. Dette for å forhindre senere resistens. Bare et tips i forhold til innlegget ditt lengre oppe
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2007 #24 Skrevet 6. juli 2007 Hi her: Jeg så også dette, anonym som miss tigerlily skrev om antibiotika. Igjen har vi anbefaling. Legene anbefaler, og vi som ikke har tatt 6 års utdannelse er så kjepphøye at vi driter i å ta kuren helt ut! Ikke at det er noe galt i å tenke selv, men herregud, enkelte anbefalinger må man da godta.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2007 #25 Skrevet 6. juli 2007 prooseres ikke av perfeksjonisme, en veldig fornøyd med meg selv og livet mitt. bor i ett flott hus ved vannet, mannen min tjener mye penger så vi har frihet til å gjøre det vi vil, jeg er ganske ung, slank og veltrent, helt flat mage som jeg er fornøyd med, langt lyst hår og et pent ansikt. har en flink og veloppdragen sønn som spiser grønnsakene sine til middag og er et fyrverkeri i senga fordi jeg har overskudd til det ettersom vi har hushjelp som gjør det meste. kjører flott ny familiebil og har hytte på fjellet. de aller fleste ville nok sagt jeg lever et perfekt liv og det er jeg ening i. poenget mitt var at jeg gremmes over mammmamammmamamma typen som ikke ser noe utover barna sine og morsrollen og som starter sånne tåpelig innlegg. de feite dvaskene som går rundt i joggebukse på senteret og prøver å holde styr på treåringen sin og baksnakker andre mødre med sine likeså dvaske venner. uff og uff. måtte jeg aldri bli som de!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå