Gå til innhold

Hvor mange ville valgt KS?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom det i Norge hadde vært et fritt valg, KS eller vaginal fødsel - hva ville du valgt da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vaginal fødsel!! Absolutt!! Vil IKKE ha ks for alt i verden!

Skrevet

Vaginal fødsel.

Vil ikke at noen skal skjære i meg med mindre det er helt nødvendig!

Skrevet

jeg hadde valgt helt klart ks .. =O) og det har jeg gjort også =O)

Skrevet

ikke ks for alt i verden dersom det lot seg gjøre uten... fysjom og au

Skrevet

Vaginal födsel ville jeg valgt. Ikke et vondt ord om KS, det har jeg allerede tatt, men vil oppleve en normal födsel også!

Skrevet

Har et hastesnitt bak meg så håper neste fødsel utarter seg normalt:)

Skrevet

Vanskelig spm egentlig, men hadde nok valgt å prøve vaginal fødsel i alle fall:)

Jeg har allerede tatt et KS og skal ha et til på grunn av medisinske årsaker, men hadde ikke de medisinske årsakene vært der og det hadde vært helt fritt valg vill jeg nok prøvd vaginal:)

Skrevet

Vaginal fødsel!

Har allerede et meget ukomplisert ks bak meg, men føler meg litt snytt liksom... Håper jeg kan føde vaginalt denne gangen!

Skrevet

hadde ks for 11 uker siden og ville aldri anbefalt det til noen.. men helt ok nå som det er over.. men hvis det kommer fler barn vil jeg ha vaginal..

Skrevet

Det skulle vært like smertefritt og "lett" å få de ut som inn. Vil ikke ha ks fordi jeg ikke takler sprøyter og arr...

Skrevet

ks, helt klart..

Skrevet

Jeg har faktisk valget...

Må kanskje ta KS, men de skal gjøre alt for at jeg skal få føde vaginalt !

Så vaginalt er mitt valg.

orker ikke tanken på åbli skjært opp, så skjærer de feil, og så flytter ungen på seg , og så skjære de litt i den og, og så vil ikke såret gro, eller det går opp igjen. Nei jeg vil opp å gå dagen e.fødsel.....handle bebiklær og danse litt med mannen min !!!

Skrevet

HAr en vanlig vaginal fødsel og ett hastesnitt bak meg...foretrekker garantert vaginal fødsel uansett hvor vondt det gjorde:) Var oppe av sengen samme dag og gikk rundt å styrte med smått og stort;) Nå kan eg ikke gjøre en dritt på 6 uker...det e kjempe frustrerende...pluss at såret e ømt og det gjør vondt når eg ler, hoster, går på do osv....

Skrevet

Nå har jo ikke jeg prøvd verken det ene eller andre,

så har kanskje ikke rett til å uttale meg,

men jeg ville helt klart foretrekke vaginal fødsel fremfor KS, ja!

Har jobbet noen timer på barselavd og det er utrolig

stor forskjell på damene som har født vaginalt og de som har tatt KS..

-samt at jeg tror jeg hadde følt meg 'snytt' for en fødseøsopplevelse

dersom bårnet må fødes ved hjelp av KS..

Skrevet

..hehe! Den siste setningen bærer tydelig rettskrivningspreg

av at jeg fikk katt på fanget som sperret datautsikten! ;)

Skrevet

Jeg har også et haste ks bak meg. Syns det gikk veldig greit, hadde ingen smerter eller noe, men tiden etterpå, som man bruker til å komme til seg selv igjen, er langdryg syns jeg. Håper på vaginal fødsel nå :)

Skrevet

Helt klart vaginal fødsel!

Her får de ikke ta noe ks med mindre de må!

Skrevet

Jeg er veldig glad for at det finnes KS, hvis ikke hadde det ikke blitt flere fødsler på meg!!

Jeg visste ikke hva jeg gikk til- og fødte vaginalt. ALDRI ALDRI MER!!!!

Skrevet

Jeg ville aldri valgt KS. Nå har jeg ikke født ennå, så vet jo ikke hva jeg svarer på egentlig.

Men blir satt igang nå på fredag, og er livredd for at det skal ende i KS.

Skrevet

Har to fødsler bak meg og ville absolutt valgt ks hvis jeg fikk velge!

Skrevet

Har valgt KS - rett og slett fordi jeg er livredd for vaginal fødsel. Velger da det som gir meg mest 'kontroll'.

Skrevet

hadde hasteKS forrige gang.. krysser alle lemmer for vaginal denne gangen.. !!!!

Skrevet

Helt klart vaginalt! Den opplevelsen det er å føde er helt spesiell, og jeg ville ikke byttet den mot noe!! KS virker for mekanisk for min del. Gikk veldig greit å føde vaginalt sist, og håper på det samme med nr 2 =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...