lengter daler ned i skjul... Skrevet 3. juli 2007 #26 Skrevet 3. juli 2007 er vel ikke noe fasit, men alle skjønner vel at visse ting er det mere bakterier i enn andre..... Det er jo ikke så rart.
Gjest Skrevet 3. juli 2007 #27 Skrevet 3. juli 2007 Når det er dokumentert at ting ikke er anbefalt...hvorfor skal man på liv og død ha i seg det da? Ditt valg igjen. Ikke kall andre for hysteriske for ikke å ha valgt det samme som deg. ( snakker generellt her nå)
Impulsiw Skrevet 3. juli 2007 #28 Skrevet 3. juli 2007 Har født to friske unger fra før og spiste alt mulig. Jeg drakk ikke og røkte ikke selvfølgelig (for meg da). Men når det gjaldt mat, spiste jeg det jeg hadde lyst på. Derfor gidder jeg ikke plage meg selv med annet enn å skylle grønnsakene.... håper det går bra for det )
Gjest Skrevet 3. juli 2007 #29 Skrevet 3. juli 2007 IGJEN - jeg dømmer ingen for å velge anderledes enn meg. MEN hvorfor kan vi ikke holde oss til å si "Staten sier det ikke er anbefalt å spise det og det" istedenfor å ta heeelt av og skremme en som spiste salami i uke sju? for det er faktisk mange som tenker mye på det og bekymrer seg unødig. det er bare det jeg mener =)
Gjest Skrevet 3. juli 2007 #30 Skrevet 3. juli 2007 Spiser dere salat da? Den er jo rå... og har vokst i jorden...Og kan heller ikke kokes eller fåes ren for bakterier ved bare vask? Jeg kaller ingen hysteriske, jeg bare synes folk er litt gærne til tider. (blir sikkert sånn jeg også hvis jeg noensinne blir gravid.)
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 3. juli 2007 #31 Skrevet 3. juli 2007 Spiser det jeg føler for når jeg føler for det =0) gikk flott med tulla født Juni 06 og virker som det går veldig fint med tulla i magen nå=0)
lengter daler ned i skjul... Skrevet 3. juli 2007 #32 Skrevet 3. juli 2007 fint for deg førti, men bare fordi at du tok den sjansen og det gikk bra, så er det jo ikke sikkert at det er så lurt....
Impulsiw Skrevet 3. juli 2007 #33 Skrevet 3. juli 2007 Ja det er nok en del unødvendig bekymring sauen. Har nok med å kjenne etter liv og lure på om babyen lever om jeg ikke skal lure på sist jeg spiste spekemat. Når jeg fikk vite dette med spekemat, husket jeg at jeg hadde spist noe serano skinke fra sverige som smakte dritt. Den hadde gått ut på dato!! Men det er da liv nedi her enda så jeg prøver å spise som jeg pleier...
Gjest Skrevet 3. juli 2007 #34 Skrevet 3. juli 2007 Mange interessante meninger her! Dersom jeg har fornærmet noen var det virkelig ikke meningen. for min del kan folk gjøre akkurat som de vil - jeg gir blanke f*** i hva folk spiser og ikke. jeg bare påpeker at overdrivelse og hysteri rundt dette kan skremme gravide unødig. spist er spist, og har man spist en skive med salami så har man spist en skive med salami. Litt off-topic, men en av grunnene til at vi blir så mye syk er jo faktisk bakteriehysteriet vårt. vi vasker oss ihjel, all mat steriliseres, antibakteriell er det ordet som selger mest. Og hva skjer da? Når kroppen vår går rundt i et sterilt samfunn, går imunforsvaret i "hvile" - og den dagen vi blir angrepet av noe bakterier vet ikke immunforsvaret hva det skal gjøres. ergo vi blir hundre ganger sykere enn vi hadde gjort hvis vi hadde "herdet" oss litt mer. Hvorfor ruller unger seg i møkk? jo, det er faktisk for å bygge opp immunforsvaret! vi er instinktivt bygget opp for å gradvis utsette oss for bakterier , slik at kroppen blir vant til fremmedlegemer og vet hvilke som er farlige og ikke. men når vi dusjer to ganger om dagen og vasker ALT overALT, bryter vi ned de bakteriene på huden som angriper de slemme bakteriene, og de blir ikke fakket opp før de er kommet inn i kroppen. og siden immunforsvaret ikke er vant til bakterieangrep, sitter den himmel og jord i bevegelse og vi får tusen ganger fler sykdomssymptomer enn nødvendig. selvfølgelig er hygiene viktig, men jeg tror faktisk mennesker overdriver litt der. det er ikke nødvendig å dusje 2-3 ganger om dagen. det er faktisk skadelig...
Gjest Skrevet 3. juli 2007 #35 Skrevet 3. juli 2007 Nå har ikke jeg lest innlegget du henviser til, bare så det var sagt kjære sauen ;o) Men jeg er enig i det du sier der. Det burde være nok å si at "det er ikke anbefalt", og så la det være opp til hver enkelt å avgjøre hva de vil gjøre.
Impulsiw Skrevet 3. juli 2007 #36 Skrevet 3. juli 2007 tok sjansen? Jeg ante ikke at spekemat var "skadelig" heller ikke at den hadde gått ut på dato da jeg hadde kjøpt den samme dag....bare så det er klart
Gjest Skrevet 3. juli 2007 #37 Skrevet 3. juli 2007 Lompa75: da er vi enige =) var det jeg ville frem til, at man kan si "det er ikke anbefalt" og så la folk bestemme selv. tenker bare på de "nygravide" som har nok bekymringer fra før. husker jeg var sånn jeg også... =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå