TurangaLeela Skrevet 4. juli 2007 #26 Skrevet 4. juli 2007 Du bør amme så lenge du kan:) Jeg ammet til han var et år, eller to uker før..jeg sluttet på grunn av nattamminga, følte vi ikke hadde klart det uten å slutte helt.
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 4. juli 2007 #27 Skrevet 4. juli 2007 Ammet til han var 17 mnd,jeg ville amme til 2 år....meeen det ville ikke Luke;))
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 4. juli 2007 #28 Skrevet 4. juli 2007 Hun sluttet av seg selv mellom 14 og 15 mnd, da jeg hadde en sa. DA jejg ble gravid kom det masse melk, og da jeg mistet var det brått slutt på melka også.. Var trist ja.
Bellanotte Skrevet 4. juli 2007 #29 Skrevet 4. juli 2007 Han er snart 15 mnd gammel og får pupp fortsatt. Har trappet ned om natten så nå får han bare 1 gang om natten, men så mye han vil på dagen :-) Jeg syntes 6 mnd er veldig kort, men er det noen spesiell grunn til at du vil slutte så tidlig?
melkekua™ Skrevet 4. juli 2007 #30 Skrevet 4. juli 2007 Jeg ammet til Embla var 8 mnd, da var det kun morgenamming. Hun begynte å nekte pupp når hun var ca 6 mnd....prøvde alt jeg kunne for at hun skulle amme, men nei, den jenta hadde bestemt seg. Så når hun var 8 mnd bestemte jeg meg for at jeg hadde gjort det jeg kunne gjøre, så da sluttet jeg. Det var deilig for oss begge, endelig fikk vi kose oss igjen. Amminga ble jo bare stress og mas til slutt, ikke godt for noen parter.
Gjest Skrevet 4. juli 2007 #31 Skrevet 4. juli 2007 11 1/2 mnd med tillegg av mme, for hadde for lite til knerten:) På slutten fikk han stort sett bare mm for da trengte han ikke mme`en og han ble å forstoppet av mme, så nå går det i vanlig melk:)
Medavhengig mor Skrevet 4. juli 2007 #32 Skrevet 4. juli 2007 Førstemann ammet jeg til han var 11,5 mnd (kun morgen og kveld fra han var 6 mnd). Da var vi borte ei helg og når vi kom hjem igjen hadde han visstnok glemt ut hele melka Vår lille prinsesse fikk puppeskrekk dagen før hun ble 8 mnd. Hun gråt hver gang jeg slengte frem melka, så da tok jeg hintet og sluttet Jenta mi fikk melk kun morgen og kveld fra 6 mnd alderen.
06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 4. juli 2007 #33 Skrevet 4. juli 2007 Ammet først i 6mnd og da var jeg så lei at jeg holdt på å spy,men fikk noen tips og holdt ut til hun var 8 mnd.. Å amme en datter som fikk tenner i en alder av 3-4 mnd , så er det ikke så kult når dem begynner å bite. Amming er tydligvis ikke for alle og jeg fikk samme kosen ved å gi flaske.
monztah Skrevet 4. juli 2007 #34 Skrevet 4. juli 2007 Jeg tenkte også sånn ca 6 måneder som deg, men endte opp med å amme ca 10 måneder. Da var hun interessert i annet enn puppen, samt at jeg fikk en infeksjon som førte til at jeg mista mye melk. Min erfaring er at sånne ting er vanskelig å bestemme seg for på forhånd.
Gemini77 Skrevet 4. juli 2007 #35 Skrevet 4. juli 2007 15 mnd.. Da dro jeg og mannen på en helgetur alene og da jeg kom hjem så maste ikke lillegutt om pupp lenger, så da var det naturlig å slutte. HVorfor ønsker du kun å amme i 6 mnd? Er det noe å planlegge da? Jeg syns det var veldig koselig å amme selv om jeg syns det var pes i starten. Men etterhvert bare kos, og lillegutt var glad i puppen og ønsket at han skulle få så mye morsmelk som mulig når jeg hadde så mye melk som jeg hadde..
Sjokoholikern Skrevet 4. juli 2007 #36 Skrevet 4. juli 2007 Jeg tenkte som deg når jeg fikk gutten min. Ville amme de første 6 mnd, og kanskje trappe ned etterhvert da. Men så ble han 6 mnd, og levde på kun pupp, så da ble standpunktet mitt flyttet til ett år. Da skulle jeg slutte, tenkte jeg. Han kom jo til å bli stor gutt da! Men nå er han 16 mnd og får pupp fremdeles 2-3 ganger om dagen. Hvorfor? Fordi vi har vanen med å kose oss før han legger seg både på dagen og kvelden, og om morgenen om det ikke er travelt. Han er ikke spesielt glad i kumelk, og barn skal vel ha melk? Så hvorfor ikke få førsteklasses menneskemelk mens det ennå er litt igjen...? Jeg ammer aldri så andre ser det, fordi de vil garantert reagere fordi han er så "stor", har selv reagert på det før jeg fikk barn. Så til dere som sender skjeve blikk til vi som ammer "store unger", dere aaaaaaaner ikke hvordan det er, så ikke gidd å bry dere! Jeg bruker puppen som "medisin" når han får jeksler, og fra å være gretten og sur, blir han rolig og blid etter en liten pupp. Så jeg slutter ikke å amme før de største tennene er ute iallefall!
Mamma'n til Kaisa og Simon:) Skrevet 4. juli 2007 #37 Skrevet 4. juli 2007 jeg fullammet kaisa til hun var 5 mndr, da begynte hun å våkne oftere på natta og slikt, så da begynte vi med litt fast føde i tillegg, men ammet frokost, kvelds og en skvett til middag til hun var 10 1/2 mnd... Simon ble fullammet til han var 6mndr, så begynte vi så smått med mat, men fremdeles er han mest glad i puppen da så blir endel måltid om dagen fra den ja! han er nå snart 8 mndr..
haater husarbeid Skrevet 4. juli 2007 #38 Skrevet 4. juli 2007 Jeg greide å amme til ca 9,5 mnd begge gangene. Siste gangen var det et slit mens det var bare kjekt første gangen. Jeg sluttet begge gangene fordi babyen ikke ville amme lenger, han bare vridde seg vekk fra puppen. Ville heller ha mat!!
Giftmamma med2jenter Skrevet 4. juli 2007 #40 Skrevet 4. juli 2007 ammet til hun var litt over året... så plutselig sluttet hun av seg selv..
2 søte små gutter Skrevet 4. juli 2007 #41 Skrevet 4. juli 2007 TIl han var 16 mnd - sluttet fordi jeg følte at tiden var inne for å slutte da Familie og helsesøster prøvde i aller høyeste grad å få meg til å slutte når han ble ett år, men heldigvis hørte jeg heller på egne følelser enn dem Kommer nok til å amme fremtidige barn like lenge.
frøken blå Skrevet 4. juli 2007 #42 Skrevet 4. juli 2007 Hun er like over 9 mnd og nektet fullstendig for første gang idag. Men får se om hun plutselig blir interessert igjen? =) Ammet førstemann i 4 mnd, helt til han fikk smaken på flasken!
Mamma`n til Jens Olliver Skrevet 4. juli 2007 #44 Skrevet 4. juli 2007 Her ammers det bittelitt enda. Guttungen er 2,5 år denne mnd. Men kun på kveldene før han skal legge seg og mere de gangene han er syk. Skal slutte i løpet av sommeren Og som nevnt over her. Ammer aldri så andre ser det, da hadde jeg fått stygge blikk og merkelige kommentarer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå